  • 91. Data: 2017-12-24 10:18:23
    Temat: Re: rekuperatory
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 02:23:49 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jeszcze cos. Znajdz na mapie ulice prycypalna i kaz wyswietlac zdjecie a nie plan.
    Pryncypalna w lodzi to takie miejsce gdzie diabel chujem wode pije. Totalne zadupie
    znaczy sie. Tam nie ma zadnych duzych fabryk. Same domki i wszedzie duzo zieleni. Jak
    ten ktos z prywatnym miernikiem mieszka w domku i sasiad pali oponami to ma
    syfilistyczne powietrze. Ale jak na stu arach jest syfilistyczne powietrze to nie
    znaczy ze na pozostalych trzystu kilometrach kwadratowych tez jest duzo syfu.
    Newralgiczne zawsze jest centrum a w centrum Lodzi powietrze do tej pory bylo lepsze
    niz w na galczynskiego w wodzislawiu. Galczynskiego to u Ciebie centrum?

    Hahaha. W ten sposób to sobie możesz tłumaczyć każdy zły pomiar (bo tam
    było źle ale ja mieszkam 300m dalej i jest idealnie :P

    Nie chce mi się szukać - powietrze w całej Łodzi jest średnio identyczne
    jak powietrze w Wodzisławiu. Przyjdą mrozy to pokaże, nie mam czasu teraz
    na grzebanie w archiwach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2017-12-24 11:54:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 01:27:25 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Czytales cos wiecej niz tytul? W tekscie jest ze wedlug pomiarow z prywatnego
    czujnika..... . w zeszlym sezonie grzewczym mialem takie hobby ze sprawdzalem, a
    raczej tablet sprawdzal bo mu kazalem i wyswietlal na ekranie, zanieczyszczenie
    powietrza w Lodzi. Jesli juz bylo zolte to nie w zakresie 99 a 55. Czerwone z
    poziomem 110 bylo kilka dni. Teraz wszystkie wskazniki zielone.

    110 procent znaczy tak? To masz chyba wzrok popsuty :-)
    Na szczęście mamy Internet:

    https://scr.pgr.pl/2017/12/2017-12-24_11-51-23-59341
    .png

    http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current/station_det
    ails/archive/296

    Stacja Łódź - Gdańska 16. Wykres styczeń-luty, maksimum PM 2,5 = 406,7ug,
    czyli norma przekroczona 16 razy (1600%). Średnia to 100ug / m3 czyli
    norma przekroczona 400%. Faktycznie idealne powietrze tam macie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2017-12-24 11:55:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 11:54:05 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > czyli norma przekroczona 16 razy (1600%). Średnia to 100ug / m3 czyli
    > norma przekroczona 400%. Faktycznie idealne powietrze tam macie :)

    Errata - to jest wykres dla PM10, gdzie normy są 2 x wyższe. Czyli
    odpowiednio - maksimum 800%, średnio 200%.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 94. Data: 2017-12-24 12:26:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jeszcze raz popraw. To co napisales ze pyl w powietrzu to
    CO.http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current/station_
    details/chart/296
    Zielony CO czerwony PM 2,5. Zielony i czerwony to kolory kresek wykresu i nie maja
    nic wspolnego z tym ze zielony dobrze czerwony zle. Druga sprawa to nie porownuj 10
    razy mniejszego od lodzi miasta z lodzia. W Lodzi kazda z dzielnic jest wieksza od
    Wodzislawia. W kazdej dzielnicy srednio mieszka dwa razy tyle ludzi co w wodzislawiu.
    W idealnych warunkach bez korkow trudno przejechac samochodem z jednego konca lodzi w
    drugi w mniej niz godzine.

  • 95. Data: 2017-12-24 12:36:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 00:51:03 -0800 (PST), Lisciasty

    > No i takie się robi właśnie :> Luna Dospela do kupienia za 2 tysiaki w sklepie.
    > Koszt produkcji pewnie z 500, reszta to podatki, marże i inne tam.
    > Co prawda jest to kiepskie, hałasuje i sterownik ma mało sterowalny,
    > ale jest.

    To mi trochę przypomina "specjalistów" snujących o wysokich kosztach pomp
    ciepła i twierdzenie, że 9kW pompa PW/GW to powinna kosztować połowę albo
    jedną trzecią obecnej ceny bo przecież klimatyzatory też będące pompami
    ciepła kosztują znacznie mniej.

    Ja uważam, że ceny pomp są "normalne" jeśli nie patrzeć na zdzierusów typu
    wiesiek czy inny burdelus a skupić się na polskich konstrukcjach pomp
    gruntowych, powietrznych panasach czy ostatnio z przytupem wchodzących na
    rynek PC PW marki LG. Jak spojrzeć na rynek, to są też tanie Meetingi, ale
    on są tak "tanie", bo zwyczajnie oszukują na mocach "nominalnych".

    Tak samo z rekuperatorami, ma być dobre i zapewniać należyte parametry,
    musi trochę pokosztować. Ludzie to by wszystko darmo chcieli, tylko jakoś
    nikt z tych "specjalistów" liczących koszty się do otwierania interesu nie
    bierze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2017-12-25 10:23:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 12:26:41 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To jeszcze raz popraw. To co napisales ze pyl w powietrzu to CO.

    Ze jak? Pokazałem wykres tylko i wyłącznie PM10, żadne CO. Nie kręć :)

    > Druga sprawa to nie porownuj 10 razy mniejszego od lodzi miasta z lodzia.
    > W Lodzi kazda z dzielnic jest wieksza od Wodzislawia.

    Co z tego? Wklejam dane z samiutkiego centrum, gdzie ponoć mieszkasz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2017-12-25 22:31:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-23 o 22:41, Kris pisze:

    > Przy przepływie 100-150m3 ile czasu tą temp >0 utrzymuje?

    Cały czas bo pojemność duża, poza tym na noc wyłączam ze względu na
    lekki hałas wentylatorów poza tym nie potrzebuję aż takiego mocnego
    wietrzenia,
    mam ponad 1000m3 kubatury więc to mi wystarcza. Dlatego też złoże ma
    czas się
    regenerować.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 98. Data: 2017-12-25 23:05:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 22:31:28 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > wietrzenia,
    > mam ponad 1000m3 kubatury więc to mi wystarcza. Dlatego też złoże ma

    Ot to
    Zwolennicy WM do dzieła- tłumaczcie Janusza

  • 99. Data: 2017-12-26 10:48:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 23:05:31 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ot to
    > Zwolennicy WM do dzieła- tłumaczcie Janusza

    Nie wiem co tam tłumaczyć? Jaka temperatura >0? Jakie złoże? Jaki hałas?
    U mnie lekko szumi przy 400m3/h, przy 150m3/h nie słychać wcale :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 100. Data: 2017-12-26 11:12:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-25 o 23:05, Kris pisze:

    > Ot to
    > Zwolennicy WM do dzieła- tłumaczcie Janusza

    Ale co tłumaczyć? ja mam samoróbę na wentylach które hałasują, nie jest
    to duzo ale jest, poza tym rury mam sztywne z casto a nie elastyczne
    więc dźwięk się niesie, a że lubię w nocy ciszę to wyłączam, w czym masz
    problem? pisałem że mam dużą kubaturę,
    nawet jak nie włączę to cały dzień bez problemu wytrzymam i się nie duszę.

    --
    Pozdr
    Janusz