  • 81. Data: 2017-12-23 22:38:27
    Temat: Re: rekuperatory
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-23 o 18:59, Kris pisze:

    > Przy przepływie 100-150m3 ile czasu tą temp >0 utrzymuje?

    Cały czas, mam tam 25m3 żwiru więc pojemność jest :) jest także
    zaizolowany od góry i z boków więc mróz mu nie szkodzi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 82. Data: 2017-12-23 22:41:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-23 o 19:15, ToMasz pisze:

    > kiedyś tutaj proponowałem taki "myk" z odkamienianiem. najpierw
    > zagotować, potem przefiltrować przez najmarniejszy filtr, np do fusów z
    > kawy. ale wtedy nie było odzewu, teraz może się komuś przyda
    Ale nadal kamień się osadza, tak robiłem z nawilżaczem w bloku czy
    terazw domu z expresem do kawy i tonie pomaga, nadal trzeba raz na
    miesiąc, dwa odkamieniać.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 83. Data: 2017-12-23 22:41:31
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 84. Data: 2017-12-23 22:45:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 21:35:02 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie my mamy tylko pół Polski ma. Tak, jest to tragedia - ale jak w czasie
    > "alarmu smogowego" wychodzę z domu i zaczynam kaszleć, a w domu zero
    > objawów, to chyba jednak jest różnica :)
    Przy odrobinie wyobraźni to i zagrychą się urżniesz;)e;)
    Pamiętam Twoje dyskusje z Kogutkiem jak przekonywałeś że to powietrze w Wodzisławiu
    to wcale nie takie złe

  • 85. Data: 2017-12-23 22:49:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 22:45:31 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Pamiętam Twoje dyskusje z Kogutkiem jak przekonywałeś że to powietrze w Wodzisławiu
    to wcale nie takie złe

    Raczej, że jest takie jak w połowie Polski :)

    U niego w Łodzi jest praktycznie na identycznym poziomie.
    W Krakowie jest prawie zawsze gorsze (choć po wprowadzeniu zakazu palenia
    węglem jest już tam znacznie lepiej).

    Wodzisław nie jest żadnym wyjątkiem ani w jedną ani drugą stronę, po prostu
    na całym śląsku bywa syf ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2017-12-23 23:06:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-23 o 22:12, Lisciasty pisze:

    > Tu trzeba poczytać, 279 stron naukowej analizy pyłu zawieszonego :P
    >
    > http://www.gios.gov.pl/images/aktualnosci/Pyly_drobn
    e_w_atmosferze.Kompendium_wiedzy.pdf

    > czytam fragmentami, może coś się dowiem.
    Noo ciekawe, wychodzi że dość mocno szkodzi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 87. Data: 2017-12-23 23:30:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zeszlym roku w Lodzi byla polowa tego co w Wodzislawiu. Mozna sprawdzic bo da sie
    dojsc do wynikow z zeszlego roku. W Lodzi zawsze bedzie mniejsze stezenie niz gdzies
    indziej bo lodz jest na gorce i nie dosc ze zanieczyszczenia same splywaja nizej to
    jeszcze byle wiatr je w miescie rozgania i wywiewa. Inna sprawa ze w Lodzi nie ma co
    specjalnie truc. Samochody zanieczyszczaja ale one sa wszedzie. Ile masz w
    Wodzislawiu domow podlaczonych do elektrocieplowni? Zgaduje ze zero. W Lodzi
    niewielki procent budynkow nie jest podlaczonych pod elektrocieplownie. Przemysl
    wlokienniczy ktory kiedys oparty byl na lokalnych kotlowniach opalanych weglem nie
    istnieje. W miescie nikt nie pali mialem, flotami, smieciami bo nie ma gdzie tego
    kupic ani skladowac. Jesli juz to ludzie majacy piece kaflowe pala w nich brykietem.
    Tam gdzie jest duzo piecow kaflowych brykiet sprzedaja w sklepach spozywczych.

  • 88. Data: 2017-12-24 00:33:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 23:30:55 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W zeszlym roku w Lodzi byla polowa tego co w Wodzislawiu.

    http://lodz.eska.pl/newsy/smog-znow-atakuje-normy-w-
    lodzi-przekroczone-o-1000-procent-audio/587338

    Tez mieliśmy 1008%. Czyli mamy identyczne powietrze ;)

> [...]
    ze zero. W Lodzi niewielki procent budynkow nie jest podlaczonych pod

    Aha. Stąd Łódź uruchamia dopłaty do podłączenia do elektrociepłowni i
    zamiany pieców węglowych na gazowe (źródło w linku powyżej)? :)

    Jeżeli naprawdę nikt nie pali węglem, a wszyscy są przyłączeni do
    elektrociepłowni to marny Twój los bo to by oznaczało, że nie ma szans
    na poprawę powietrza w okresie grzewczym ;)

    PS. W Wodzisławiu wszystkie osiedla (czyli jakieś 50-60% mieszkańców)
    są podłączone do ciepłowni. Spora część domków grzeje się gazem,
    część kamienic również ciepłem miejskim. Niestety to jest tak, że wystarczy
    10% syfiących i oni potrafią zatruć całe powietrze w okolicy i tacy są też
    u Ciebie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2017-12-24 01:27:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czytales cos wiecej niz tytul? W tekscie jest ze wedlug pomiarow z prywatnego
    czujnika..... . w zeszlym sezonie grzewczym mialem takie hobby ze sprawdzalem, a
    raczej tablet sprawdzal bo mu kazalem i wyswietlal na ekranie, zanieczyszczenie
    powietrza w Lodzi. Jesli juz bylo zolte to nie w zakresie 99 a 55. Czerwone z
    poziomem 110 bylo kilka dni. Teraz wszystkie wskazniki zielone.

  • 90. Data: 2017-12-24 02:23:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze cos. Znajdz na mapie ulice prycypalna i kaz wyswietlac zdjecie a nie plan.
    Pryncypalna w lodzi to takie miejsce gdzie diabel chujem wode pije. Totalne zadupie
    znaczy sie. Tam nie ma zadnych duzych fabryk. Same domki i wszedzie duzo zieleni. Jak
    ten ktos z prywatnym miernikiem mieszka w domku i sasiad pali oponami to ma
    syfilistyczne powietrze. Ale jak na stu arach jest syfilistyczne powietrze to nie
    znaczy ze na pozostalych trzystu kilometrach kwadratowych tez jest duzo syfu.
    Newralgiczne zawsze jest centrum a w centrum Lodzi powietrze do tej pory bylo lepsze
    niz w na galczynskiego w wodzislawiu. Galczynskiego to u Ciebie centrum?