  • 41. Data: 2017-12-22 12:50:14
    Temat: Re: rekuperatory
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 12:44:29 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > WM chyba :>
    > Taki młody jesteś, że nie pamiętasz kamionkowych poideł do wieszania
    > na kalafiorach, gdzie lało się wodę żeby można było zimą w chałupie
    > oddychać?
    Widywałem gdzieniegdzie takie cuda. W domu nigdy tego nie stosowaliśmy, u siebie w
    domu tez nie mam takiej potrzeby.
    Bo w 2006 budowałem i WM w modzie wtedy nie było;)

  • 42. Data: 2017-12-22 13:01:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 03:11:38 -0800 (PST), Lisciasty

    > Tak pytam tylko jak sobie z tym radzą inni, bo mnie niska
    > wilgotność powietrza niepomiernie wkurwia, a konkretnie to w nocy
    > i nad ranem.

    Ja mam 15-25 przy WG w zimę, więc się ciesz. :P
    Wieszanie wody na kalafiorach nic nie daje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2017-12-22 13:03:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-22 o 12:50, Kris pisze:

    > Widywałem gdzieniegdzie takie cuda. W domu nigdy tego nie stosowaliśmy, u siebie w
    domu tez nie mam takiej potrzeby.
    > Bo w 2006 budowałem i WM w modzie wtedy nie było;)

    Więc albo masz zamknięte wszystkie wywietrzniki i wysoką wilgotność,
    albo WG Ci działa i też masz niską wilgotność, ale o tym nie wiesz ;)

    --
    Pete

  • 44. Data: 2017-12-22 13:10:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 13:02:26 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Ja mam 15-25 przy WG w zimę, więc się ciesz. :P

    Ja odpalam po jednym nawilżaczu w każdym pokoju dzieci
    i jeden tam gdzie zalegam ze starą i jest wporzo, nawet do 45 dociągam ;)

    > Wieszanie wody na kalafiorach nic nie daje.

    Ja pamiętam, że ta woda znikała w oczach, więc coś musiała dawać.
    Tylko wtedy były jeszcze higrometry, które były średnio działające ;)

    L.

  • 45. Data: 2017-12-22 13:12:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 13:03:24 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    w domu tez nie mam takiej potrzeby.

    > Więc albo masz zamknięte wszystkie wywietrzniki i wysoką wilgotność,
    > albo WG Ci działa i też masz niską wilgotność, ale o tym nie wiesz ;)
    Nie ma smrodu, zaduchu, grzyba czy innych plag więc pewnie wentylacja działa.
    A tak na poważnie to liczy się kubatura zapewne.
    Co innego 4 studentów w akademiku na 16m2 a co innego 4 osobowa rodzina w domu o
    kubaturze 500m3
    Więc ten mityczny brak komfortu przy WG jest w domach właśnie mityczny.

  • 46. Data: 2017-12-22 13:18:23
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-12-21 o 23:04, ToMasz pisze:

    > dlaczego większość z Was, na pytanie jak to jest, odpowiada idź się
    > doucz? Albo napiszcie jakie macie przemyślenia, gdzie błądze w swoich,
    > albo nie piszcie niczego.

    Zachowanie polegające na kopaniu gnoja, który chce wydać 500 zł, gdy ja
    wydałem 10kzł jest mechanizmem obronnym.
    --
    A S

  • 47. Data: 2017-12-22 13:20:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-22 o 00:52, Adam Sz. pisze:

    > Nikt nie wentyluje 50m3/h, to za mało. Trzeba przyjąć za rozsądne i zgodne
    > z przepisami 150m3/h. Ja lecę między 150, a 200.

    Ale które, to przepisy nakazują takie "wichry"? Wentylację liczy się dla
    ludzi przebywających w budynku/pomieszczeniu i z tego co kiedyś
    widziałem, to przyjmuje się jakieś 20-30m3 na osobę na godzinę.
    150m3 to 5-6 osób, masz ciągle tyle ludzi w domu?

    > Grawitacyjna przy dużych
    > mrozach zapitala pewnie kilka razy tyle i to też musisz brać pod uwagę przy
    > obliczeniach zwrotu reku.

    Nic nie zapitala, przy obecnej szczelności okien i drzwi trzeba wręcz
    rozszczelniać okna.

    > Jak to sobie założysz to wyjdzie, że on daje
    > spore oszczędności nawet jak stoi wyłączony :-)

    No pewnie, skoro nie pobiera prądu. ;)

  • 48. Data: 2017-12-22 13:24:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 13:10:28 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja odpalam po jednym nawilżaczu w każdym pokoju dzieci
    > i jeden tam gdzie zalegam ze starą i jest wporzo, nawet do 45 dociągam ;)
    Czyli kolejnych kilka niedarmowych, żrących prąd gadżetów niezbędnych w pakiecie z
    WM;)

  • 49. Data: 2017-12-22 13:36:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 22.12.2017 13:24, Kris wrote:

    > Czyli kolejnych kilka niedarmowych, żrących prąd gadżetów niezbędnych w pakiecie z
    WM;)

    Jest sucho ale przy WG też jest sucho zimą przecież. Każdy jednak tę
    suchość inaczej znosi.
    Za to jak się śpi przy stałym dopływie świeżego powietrza!
    Jak odkąd mam WM to śpię znacznie lepiej - jak kamień ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2017-12-22 13:37:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 13:18:29 UTC+1 użytkownik A S napisał:
    > Zachowanie polegające na kopaniu gnoja, który chce wydać 500 zł, gdy ja
    > wydałem 10kzł jest mechanizmem obronnym.

    Jakbyś był na bieżąco to byś wiedzał, że Tomasz sporo pyta a potem
    jak dostaje odpowiedzi to zwykle nie pasują do jego światopoglądu
    i dalej pyta o to samo ;) Przy czym ma niechęć do szukania wiedzy
    na własną rękę i eksperymentowaniu na własnej d., w przeciwieństwie
    do większości na tej grupie :>

    L.