  • 1. Data: 2010-09-05 21:01:35
    Temat: remont pokoju
    Od: " kjnnam" <k...@g...pl>

    Witam,

    Niedawno zakupilem mieszkanie i planuje zrobic maly remoncik. Wiadomo ze na
    swoim czlowiek moze sobie pokombinowac a kasy na ekipe remontowa niestety nie
    mam. Planuje zabreac sie za najmniejszy pokoj, jak wyjdzie to z reszta zrobie
    tak samo. A wiec w czym rzecz. W calym mieszkaniu polozona jest tapeta - nawet
    na sufitach. Budownictwo z lat 80tych, generalnie krzywe sciany ale to mi
    akurat nie przeszkadza. Chce zerwac te tapety i pomalowac normalnie sciany.
    Tyle ze najprawdopodobniej pod tymi tapetami sa nierownosci. Poczytalem
    troszeczke i z tego co zaplanowalem to tak:
    Zerwanie tapety, wyrowanie nierownosci gipsem szpachlowym badz tez polozenie
    szpachli tynkowej (jest takie cudo co sie śmig nazywa) a no i przed tym
    zagruntowanie. potem znowu zagruntowanie i pomalowanie scian.
    Da rade cos takiego wykonac bez wiekszego doswiadczenia? latalem nieraz dziury
    ale torszke boje sie klasc gladz na cala sciane. Jest jeszcze oipcja zeby w
    razie cos polozyc rowniez tapete ladniejsza ktora ewentualnie zaryje
    nierownosci. Jak juz pislame wczesniej nie bardzo sie na tym znam i nie wiem
    do konca jaka jest kolejnosc przy tego typu pracach i czy roznego rodzaju
    gladzie czy szpachle to nie poprzeczka ustawiona zbyt wysoko. Prosze o porady

    K.

  • 2. Data: 2010-09-05 22:41:04
    Temat: Re: remont pokoju
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-05 23:01, kjnnam pisze:
    > edawno zakupilem mieszkanie i planuje zrobic maly remoncik. Wiadomo ze na
    gratulacje :)

    > na sufitach. Budownictwo z lat 80tych, generalnie krzywe sciany ale to mi
    > akurat nie przeszkadza.
    Moze Tobie nie ale zonie bedzie przeszkadzac ?

    > Tyle ze najprawdopodobniej pod tymi tapetami sa nierownosci. Poczytalem
    Na pewno sa nierownosci i bardzo mozliwe ze duzo szczelin, etc...

> [...]
    > zagruntowanie. potem znowu zagruntowanie i pomalowanie scian.
    > Da rade cos takiego wykonac bez wiekszego doswiadczenia? latalem
    Bez zadnego doswiadczenia jestes sobie w stanie poradzic samemu.

    Wazne jest tylko przestrzeganie czystosci (o tym za chwile) i byc
    dokladnym :).
    W skrocie:
    Jezeli chce to zrobic raz a dobrze i miec na dlugi czas spokoj szkoda
    stosowac polsrodki i lepienie tylko konsekwentnie trzeba zedrzec tapete
    z klejem. Podczas tego w zaleznosci od podloza/tapety/kleju czesc
    tynku/gladzi zejdzie. Tapete mozna namoczyc zeby latwiej zlazla.
    Jak juz bedziesz mial czyste sciany to trzeba calosc zagruntowac
    chociazby po to zeby wyrownac chlonnosc sciany na calej powierzchni.
    Jak wspominalem pare razy na takie stare budownictwo zwlaszcza zelbetowe
    dobrze jest uzyc gruntu glebokopenetrujacego.
    Na to nakladasz tzw gladz szpachlowa.
    Tutaj niestety tyle mozliwosci ilu producentow.
    Ja uzywam do swoich remontow gipsu weneckiego f-my Megaron.
    To Ci od Smiga ;D
    Smiga Ci nie polecam bo niestety pomimo zalety ze jest juz gotowy i
    mozesz go uzywac na nastepny dzien to jest drogi a warstwa po nim wcale
    nie taka rewelacyjna (mimo ze to polpolimer).
    Gips francuski z Megarona kosztuje 25 zl za 20-25kg worek (wyjdzie
    jakies 7-10 kg wiecej w gotowej zaprawie). Smig to 47 zl za 20 kg
    opakowanie gotowej zaprawy. Przelicz sobie sam.
    Zeby poprawnie nalozyc taka gladz bedziesz potrzebowal:
    * szpachelka 10 cm (do drobnych nierownosci)
    * szpachelka 15 cm
    * szpachla wenecka 24 cm. Czyli taka duza szpachelka :) Podginasz w niej
    z jednej strony roki zeby nie kaleczylo sciany na brzegach.
    Szpachelki kup sobie lepiej dobre bo te tanie sa krzywe/rdzewieja.
    Polecam f-my Hardy, dosyc tanie a bedziesz mial na lata. I dajesz prace
    naszym...
    Grunt glebokopenetrujacy (np Henkel Ceresit CT17) nakladasz albo walkiem
    albo gabka.
    Jak wyschnie na to gladz (z ciekawostek to ta nazwa pochodzi od f-my
    Megaron wlasnie).
    Wazne zeby ja dobrze wymieszac wg instrukcji (wbrew pozorom wazna jest
    kolejnosc czy proszek do wody czy odwrotnie). Kup sobie nawet najtansze
    mieszadlo do wiertarki bo wygoda.
    Jak wymieszasz trzeba ja zostawic na pare minut i wymieszac ponownie.
    Jak bedziesz przygotowywal nastepne porcje gladzi w tym samym wiaderku
    to wazne zeby je dokladnie umyc. Stara zaprawa jest katalizatorem dla
    nowej i szybciej calosc zastyga.
    Nakladasz zaprawe w ten sposob ze szpachelka nakladasz porcje zaprawy na
    ta duza szpachelke i nakladaszasz mocno przyciskajac szpachelke do
    sciany od dolu jednostajnym ruchem do mniej wiecej okolo 2 m (ile
    siegniesz rekami).
    Pace trzymasz pod katem okolo 45 stopni do sciany tymi wygietymi koncami.
    Pozniej rozcierasz zaprawe od dolu na prawo i na lewo i poprawiasz zeby
    byla w miare rownia plaszczyzna. Podobnie z czescia przysufitowa tylko
    lecisz od gory.
    Po paru razach bedziesz zawodowiec :)
    Gladz szlifujemy na rowno najlepiej za pomoca szlifierki oscylacyjnej
    (kup najtansza w hipermarkecie za okolo 40 zl - jest bardzo odporna na
    zniszczenie i posluzy lata :D) i siatki sciernej.
    Kup sobie gradacje okolo 80 powinna wystarczyc.
    Gotowe i wyszlifowane sciany gruntujemy.
    Jezeli planujesz naklejac na nie tapety i w przyszlosci bedziesz je
    zdejmowal warto zagruntwac taka sciane odpowiednim rodzajem gruntu
    dzieki czemu gladz nie zejdzie jak bedziesz zdzieral tapete.
    Jak nie mozna od razu nalozyc farbe podkladowa.
    Nie chodzi tutaj o jakies czary mary tylko o to zeby Ci poszlo mniej
    kolorowej i drozszej farby :).

    To tak w skrocie.
    Jezeli masz calkiem krzywe sciany rozwaz ich wyrownanie przez naklejanie
    plyt gipsowo kartonowych prz uzyciu specjalnego kleju.
    Koszt smieszny a wyrownasz bez problemu nierownosci okolo 2 cm.

    Wieksze dziury w scianie nie zalepiaj "przezytkiem" w postaci gipsu
    tylko uzyj tynku maszynowego ktory sie swietnie naklada co najwazniejsze
    latwo go wyrownac (za pomoca pacy styropianowej i odrobiny wody).

    Jak masz nadal jakies pytania to smialo pisz :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 3. Data: 2010-09-05 22:49:49
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-06 00:41, Artur Lew pisze:
> [...]
    Dodam tylko ze nie badz frajer jak wiekszosc "fachowcow" i do takich
    robot kup sobie porzadne maski przeciwpylowe z uszczelnieniem wokol
    calej twarzy (a nie tylko nad nosem) np taka:
    http://www.narzedziak.pl/silbet-maska-przeciwpylowa-
    z-zaworkiem-filtr-ffp2.html
    Szlifowana gladz moze ladnie zalatwic pluca.

  • 4. Data: 2010-09-06 09:31:41
    Od: " kjnnam" <k...@g...pl>

    Witam,

    Wow, nie spodziewalem sie tak obszernej odpowiedzi. Dzieki wielkie za info.
    Za remont zabieram sie lada moment i informacje te na bank wykorzystam.
    Raz jeszcze dzieki i jak bede mial jakies pytania na pewno napisze :)

    pozdrawiam

    Artur Lew <n...@p...onet.pl> napisał(a)[...]