  • 1. Data: 2010-09-05 18:49:47
    Temat: Usterki a developer
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,
    Byc moze pytanie bardziej na grupe .prawo niz .budowanie ale moze ktos z
    Was cos poradzi.

    Po roku uzytkowania nowego mieszania okazalo sie, ze na dwoch scianach
    widac zacieki i peczniejaca farbe. MIeszkanie jest na I pietrze,
    (przedostatnie). Podobno inni mieszkancy maja tez takie przypadki.
    Dom jest ocieplony styropianem a sciany wybudowane z.... NO wlasnie nie
    wiem jak sie to nazywa. Takie czerwone bloczki (kolor jak cegla ale
    wieksze ).
    Bede pisal do developera z żądaniem usuniecia usterek powodujacych
    przeciekanie scian.
    Ma ktos doswiadczenie z tego rodzaju problemami? Jak takie pismo powinno
    wygladac? Moze jakis przyklad? Czego sie domagac w tym pismie? Czy
    tylko napraw usterki czy tez malowania scian/pokoju/pokrycia kosztow
    malowania? W jaki sposob zweryfikowac fachowosc naprawy? Czekac na
    kolejne ulewy?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-09-06 06:40:02
    Temat: Re: Usterki a developer
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napraw usterki czy tez malowania scian/pokoju/pokrycia kosztow malowania?
    > W jaki sposob zweryfikowac fachowosc naprawy? Czekac na kolejne ulewy?

    Jeżeli jest Was więcej to jak to mówią w grupie siła. Ja osobiście nie mam
    doświadczenia ale dobry znajomy kupił segment w szeregowcu i po jakimś
    czasie okazało się, że ściany działowe między mieszkaniami są takie
    kiepskie, że wszystkie odgłosy od sąsiadów słychać mocno i wyraźnie.
    Zorganizowali się i poszli do dewelopera. Deweloper nie chce tego sam robić
    ale wywalczyli od niego zwrot kasy za położenie dodatkowego wygłuszenia na
    jednej ze ścian działowych w każdym segmencie wraz ze zwrotem kosztów
    ponownego malowania czy innych wymaganych przeróbek jak np przeróbka mebli
    kuchennych czy schodów. Ma to wyglądać a raczej wygląda (bo z tego co wiem
    to część ludzi już to tam zrobiła), że każdy w swoim segmencie okłada jedną
    całą ścianę mieszkania dodatkową warstwą wełny i płyt k-g, od parteru po
    strych wybraną przez siebie firmą, a deweloper zwraca poniesione koszty do
    wspólnie ustalonej kwoty maxymalnej. W zależności od ustaleń taka operacja
    wymaga albo przeróbki mebli kuchennych albo schodów na piętro i to też jest
    w tej kwocie uwzględnione.
    Nie wiem tylko jak zakończyła się awanturę o zwrot kasy za utraconą przez to
    powierzchnię mieszkania, bo takowa też miała miejsce.
    Jak się okazało nie jest to taka mała kwota, bo 10 czy 15 centymetrów
    dodatkowej okładziny na ścianach razy długość ściany pewnie około 8 metrów
    na dwóch poziomach to się robi całkiem miła suma do wzięcia.

    Tomasz