    From: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: rozdzielnia w piwnicy - czy musi być hermetyczna?
    Date: Fri, 24 Sep 2010 10:09:57 +0200

    Witam, czy w piwnicy skrzynka rozdzielni musi być hermetyczna? Taka
    właśnie miała być, ale nie dopilnowałem i elektryk zainstalował mi w
    piwnicy rozdzielnię klasy IP40.

    Wszystko ładnie zrobione, porządna skrzynka Legrand 4x18 modułów i
    chętnie bym tej sprawy nie rozgrzebywał. Elektryk to znajomy więc tym
    bardziej nie chciałbym robić dymu, kazać mu to demontować, oddawać kasę
    albo wymieniać. Sami wicie rozumicie.

    Generalnie w ogóle bym się tym nie przejmował gdyby nie fakt, że dom się
    dopiero buduje i prócz otwartej piwnicy nic na razie nie ma. Nie wiem
    jak się ta instalacja zachowa gdy warunki atmosferyczne będą skrajnie
    nieprzyjazne.

    Mógłbym ewentualnie próbować doszczelnić jakoś tą skrzynkę ale nie mam
    pomysłu jak.. Może poowijać folią typu stretch?? :) Najlepiej gdyby dało
    się wykonać uszczelkę z czegoś jak silikon. Ale słyszałem, że silikon i
    elektryka to niezbyt dobry pomysł ze względu na zawarty ocet - prawda to?

    PZDR
    Shaman