  • 1. Data: 2011-10-12 06:56:11
    Temat: rura do gazu - garaż kuchnia :)
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    czy da sie przeprowadzić gaz z garażu do kuchni przy pomocy nie odsłonietej
    rury tylko rury wbudowanej w sciane lub podłogę ? W tej chwili rura mi wisi
    w przedpokoju i troche ten widok mnie wq...

    dom jest odebrany juz

    pozdr
    rt

  • 2. Data: 2011-10-12 07:58:49
    Temat: Re: rura do gazu - garaż kuchnia :)
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "rt" napisał w wiadomości grup

    Tak. Warunki - instalacja musi być stalowa, zaś tynk mineralny (nie
    gipsowy).

  • 3. Data: 2011-10-12 08:38:16
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-12 09:58, William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "rt" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak. Warunki - instalacja musi być stalowa, zaś tynk mineralny (nie
    > gipsowy).

    I zapomniałeś jeszcze o jednym musisz na tą rurę robić plan i pozwolenie
    na budowę - chyba, że coś się zmieniło w kwestii gazu.

    A najlepszy sposób poszukaj kogoś w miejscowej gazowni, kto po godzinach
    robi takie usługi on ci zrobi i załatwi wszystko :)

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-10-12 08:53:54
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A najlepszy sposób poszukaj kogoś w miejscowej gazowni, kto po godzinach
    > robi takie usługi on ci zrobi i załatwi wszystko :)

    Wy tak zawsze wszystko zgodnie z przepisami :)? hehe

  • 5. Data: 2011-10-12 10:27:34
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-12 10:53, Amir pisze:

    > Wy tak zawsze wszystko zgodnie z przepisami :)? hehe

    Do pierwszego pozaru mozna niezgodnie....

    Pozdro

    Maseł

  • 6. Data: 2011-10-12 10:37:16
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wy tak zawsze wszystko zgodnie z przepisami :)? hehe

    Od kiedy na wymianę śmierdzącego gazomierza czekałem 2 lata - tak :)
    Do autora: A ta rura spawana, czy skręcana? Zabudować może jakoś ładnie z
    otworami wentylacyjno-rewizyjnymi (aby można było czujnik wsadzić)? No i
    oczywiście mowa jest o odcinku po Twojej stronie, za licznikiem?

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-10-12 12:08:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup

    > I zapomniałeś jeszcze o jednym musisz na tą rurę robić plan i pozwolenie
    > na budowę - chyba, że coś się zmieniło w kwestii gazu.

    Kolega ma już przecież tę rurę i chce ją wpuścić w tynk. Bez zmiany
    odbiorników czy trasy przebiegu instalacji. Z punktu widzenia chorego,
    polskiego prawa budowlanego będzie to remont i PnB nie potrzebuje. Jedynie
    uprawniony instalator musi mu podpisać protokół szczelności.

  • 8. Data: 2011-10-12 12:52:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-12 12:37, Maciek. pisze:
> [...]
    > z otworami wentylacyjno-rewizyjnymi (aby można było czujnik wsadzić)? No
    > i oczywiście mowa jest o odcinku po Twojej stronie, za licznikiem?

    Otwory wentylacyjne w lekkiej zabudowie w ścianie może śmiało bez
    żadnych rewizji i wentylacji - warunek nie zagipsowane - bo ten nie
    chroni przed korozją, ale już tynk cementowy może być i na to gips.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-10-19 07:25:35
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wisi
    > w przedpokoju i troche ten widok mnie wq...

    Można, ale
    Instalacja musi być stalowa a połączenia SPAWANE. Instalację można zakryć
    łatwo usuwalnym tynkiem mineralnym. Aby to wykonać musisz mieć zrobiony
    projekt przez uprawnionego i dokonać zgłoszenia robót budowlanych
    nadzorowanych także przez uprawnionego. Szacunkowo: projekt będzie cie
    kosztował 500-600 zł, nadzór 100-200 (wpisy do dziennika, zgłoszenia do
    PINB) no i wykonawstwo - zależnie od skali robót.
    --
    Jackare