  • 1. Data: 2011-02-03 11:54:54
    Temat: Kolejność prac przy izolowaniu i ocieplaniu piwnicy
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Domek podpiwniczony nieocieplony z czasów PRL. Prawdopodobnie uszkodzona
    jest częściowo izolacja pionowa na ścianie piwnicznej poniżej gruntu. Chcę
    to zaizolować i jednocześnie ocieplić. Jaka kolejność prac? Np taka:

    1. Odkopanie z zewnątrz do głębokości ławy fundamentowej. Czy to nie
    ryzykowne?
    2. Umycie ściany karcherem.
    3. Posmarowanie (mur z cegieł) mazidłem, ale jakim?
    4. Przyklejenie jakiegoś styropianu, ale który najlepiej dać poniżej gruntu?
    Czy nie lepiej taki co przepuszcza wodę?
    5. Położyć dodatkowy drenaż, który w razie potrzeby zostanie później
    podłączony do studzienki.
    6. Zatynkować albo posmarować czymś ten styropian z zewnątrz? Jakieś folie?
    7. I już zasypać?
    9. Na głębokości 20 cm położyć folię.
    10. Żwir i bruk

    Dobrze będzie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2011-02-03 12:33:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > 10. Żwir i bruk
    >
    > Dobrze będzie?

    A po chu chu to bedziesz robil?
    Piwnica bez zapachow robi Ci za rekuperator, za ogrzewanie prawie nie
    placisz a z klimatyzatora leci Tobie ojro zima. Wydane pieniadze nigdy Ci
    sie nie zwroca, wiec lepiej kup sobie akcje.

    TK

  • 3. Data: 2011-02-03 12:42:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > 1. Odkopanie z zewnątrz do głębokości ławy fundamentowej. Czy to nie
    > ryzykowne?

    Odkopuje sie nie całość ale w odcinkach po kilka metrów.

    > 3. Posmarowanie (mur z cegieł) mazidłem, ale jakim?

    dysprobit, dysperbit 2,3 razy - ale jesli woda jest wysoko to nie
    wystarczy - wtedy trzeba izolacje cieżką z papy robić.

    > 4. Przyklejenie jakiegoś styropianu, ale który najlepiej dać poniżej
    > gruntu?

    Najtaniej z tych fundamentowych wychodzi termoorganika-fundament

    > 5. Położyć dodatkowy drenaż, który w razie potrzeby zostanie później
    > podłączony do studzienki.

    ja tak zrobiłem ale prawdziwy drenaż ma być metr dalej.- wiec niekoniecznie

    > 6. Zatynkować albo posmarować czymś ten styropian z zewnątrz? Jakieś
    > folie?

    smarować nie trzeba, folia kubełkowa na to idzie. Smarują i tynkują ci
    którzy używają taniego zwykłego styro.

    > 7. I już zasypać?
    > 9. Na głębokości 20 cm położyć folię.
    > 10. Żwir i bruk

    > Dobrze będzie?

    A czy bedzie dobrze to nie wiem, opłaca ci sie to? Dobrze wyliczyłes stope
    zwrotu? :P

    b.

  • 4. Data: 2011-02-03 13:21:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > A czy bedzie dobrze to nie wiem, opłaca ci sie to? Dobrze wyliczyłes stope
    > zwrotu? :P

    Wyliczyłem że się opłaci. Zysk na energooszczędności domu i lepsze
    wykorzystanie pomieszczeń piwnicznych.
    Dzięki za pomoc.

  • 5. Data: 2011-02-04 09:07:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Najtaniej z tych fundamentowych wychodzi termoorganika-fundament

    Jak chcę dać 20 cm na ściany, to fundament też 20 cm?
    Pojedyńcza płyta 20 cm, czy podwójnie 10 cm na zakładkę?

  • 6. Data: 2011-02-04 09:18:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Jak chcę dać 20 cm na ściany, to fundament też 20 cm?
    > Pojedyńcza płyta 20 cm, czy podwójnie 10 cm na zakładkę?

    ja nie mam piwnicy to dałem na fundament 10cm. Ale tobie też to powinno
    wystarczyć - piwnica nieogrzewana bedzie?

    b.

  • 7. Data: 2011-02-04 12:53:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > ja nie mam piwnicy to dałem na fundament 10cm. Ale tobie też to powinno
    > wystarczyć - piwnica nieogrzewana bedzie?

    Będzie ogrzewana sufitowo i może jeszcze jakoś.

  • 8. Data: 2011-02-04 13:25:33
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    Izolacja pozioma pewnie też uszkodzona i mury podciągają wodę.
    Ci kilka lat tynkowanie na nowo.

  • 9. Data: 2011-02-04 14:55:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "lopi1" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Izolacja pozioma pewnie też uszkodzona i mury podciągają wodę.
    Ci kilka lat tynkowanie na nowo.
    ===========

    Gdzieś ssie wilgoć, ale nie wiem jeszcze skąd. Część piwnicy suchutka, a
    część wilgotna nawet na środku podłogi.

  • 10. Data: 2011-02-04 15:32:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Ci kilka lat tynkowanie na nowo.
    >
    > Gdzieś ssie wilgoć, ale nie wiem jeszcze skąd. Część piwnicy suchutka, a

    Czy nie Ty przekonywales mnie o wyzszosci piwnicy nad pomieszczeniem
    gospodarczyn na gruncie bo baniak pod lazienka??

    Pozdro.. TK