  • 1. Data: 2009-07-09 09:57:47
    Temat: samosiejki - przesadzenie
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    Witam

    Korzystając z bytności na urlopie u przyjaciół mających
    wśród swoich pól kilka hektarów lasu , znalazłem tu i ówdzie
    bardzo ładne samosiejki dębów, klonów itd itd
    teraz pytanie , jak zabrać się skutecznie do wykopania i skutzeczniego
    przewiezienia ich na swoją działkę ??????

    pozdrawiam

    Mayky

  • 2. Data: 2009-07-09 13:46:24
    Temat: Re: samosiejki - przesadzenie
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz pytanie , jak zabrać się skutecznie do wykopania i skutzeczniego
    > przewiezienia ich na swoją działkę ??????

    W zasadzie najlepiej jesienią. Drugie najlepiej - z bryłą ziemi wokół
    korzeni.

  • 3. Data: 2009-07-11 06:28:18
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik MAYKY napisał:

> [...]
    > teraz pytanie , jak zabrać się skutecznie do wykopania i skutzeczniego
    > przewiezienia ich na swoją działkę ??????

    Z bryłą ziemi (tak, żeby korzeń nie był goły) w folię albo w plastikową
    doniczkę.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 4. Data: 2009-07-11 07:43:33
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > Z bryłą ziemi (tak, żeby korzeń nie był goły) w folię albo w plastikową
    > doniczkę.

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi
    czy jak dotrą na miejsce to czy przy sadzeniu docelowym
    używać jakiś cud środków - ukorzeniaczy czy po prostu sadzić z tą bryłą
    i tylko podlewać ???

    Mayky

  • 5. Data: 2009-07-12 17:39:00
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > W zasadzie najlepiej jesienią. Drugie najlepiej - z bryłą ziemi wokół
    > korzeni.

    A do jakiej wielkości dęby mają dużą szansę się przyjąć? Z tego co wiem to
    te drzewo ma korzeń palowy i jego uszkodzenie kończy się wieloletnim
    chorowaniem drzewa.

    MS

  • 6. Data: 2009-07-13 01:04:46
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Maciej S. wrote:

    > A do jakiej wielkości dęby mają dużą szansę się przyjąć? Z tego co
    > wiem to te drzewo ma korzeń palowy i jego uszkodzenie kończy się
    > wieloletnim chorowaniem drzewa.

    dąb sobie da radę.
    możesz przesadzać małe, ale i takie dwuletnie... byle miało bryłę.
    podlej dobrze i nie martw się. oczywiście, najlepiej gdybyś znalazł takie
    małe, co dopiero liści wypuściły, to zmiesci korzenie w garści, a przyjmie
    się na 100%.
    wiem coś o tym, bo jednego dąbka przesadzałem 2 razy, a dziś jest już dużym
    skurczybykiem i nigdy nie chorował.

    moon

  • 7. Data: 2009-07-16 19:29:02
    Od: "SJS" <s...@w...pl>