  • 141. Data: 2023-05-25 09:33:15
    Temat: Re: sezon grzewczy
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.05.2023 o 07:12, Myjk pisze:
    > Thu, 18 May 2023 13:00:18 +0200, Janusz

    > Aha, to już wiem dlaczego nie można okna otworzyć bo wali wędzonką.
    A z czego ten niby zapach ma być? palę brykietem.

    > Np. jeszcze wczoraj sąsiad z komina nawalał (sic!), podczas gdy
    > u mnie 26sC na poddaszu i spać się już nie da.
    No to masz kiepskie ocieplenie że już sie tak nagrzało.

    --
    Janusz

  • 142. Data: 2023-05-25 16:06:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 May 2023 09:33:15 +0200, Janusz

    > A z czego ten niby zapach ma być? palę brykietem.

    Skoro wali wędzonką, znaczy dymem drzewnym. I nie, perfumy to dla mnie nie
    są, szczególnie kiedy chcę spać. Generalnie uważam, że palenie w takich
    warunkach jak teraz to najgłupsze co można robić, bo sprawność takiego
    pieca jest żenująco niska.

    > No to masz kiepskie ocieplenie że już sie tak nagrzało.

    Jak większość Polski. Mówię o starym domu, bo w nowym (25 styro na ścianach
    i 50cm w stropie) jest faktycznie chłodnawo, aczkolwiek też bez dramatu,
    nie spada poniżej 19 -- a to jest w zasadzie idealna temperatura. Rozumiem
    że to może nie być zadowalająca wartość dla zimy, ale wiedząc że idą upały
    dogrzewanie wg mnie jest kompletnie jałowe i trzeba mocno nie szanować
    swoich pieniędzy aby jeszcze grzać, a tym bardziej paląc w kominku
    (sic!)...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 143. Data: 2023-05-25 21:16:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 25 maja 2023 o 09:33:17 UTC+2 Janusz napisał(a):
    .
    > A z czego ten niby zapach ma być? palę brykietem.

    Tak z ciekawosci- po co?
    Przecież to ekonomiczny bezsens?
    Ładujesz kasę w fv która jest wątpliwa inwestycja a utylizujesz kasę używając kominka
    do grzania chaty;:)

  • 144. Data: 2023-05-26 07:27:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.05.2023 16:06, Myjk wrote:
    > Mówię o starym domu, bo w nowym (25 styro na ścianach

    Z tym "nowym" to już trochę nie na czasie. Mam niedaleko centrum
    budowlane Iwona, a tam na placu paczki styro z dwoma brykietami.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 145. Data: 2023-05-26 16:42:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 25.05.2023 o 21:16, Kris pisze:
    > czwartek, 25 maja 2023 o 09:33:17 UTC+2 Janusz napisał(a):
    > .
    >
    > Tak z ciekawosci- po co?
    Bo lubię :)

    > Przecież to ekonomiczny bezsens?
    Teraz tak ale mam brykiet po starej cenie, poza tym zapaliłem tylko raz,
    poszła paczka 10k.

    > Ładujesz kasę w fv która jest wątpliwa inwestycja a utylizujesz kasę używając
    kominka do grzania chaty;:)
    Ależ skąd, grzeję gazem, ale takie jednorazowe odpalanie się tak sobie
    kalkuluje bo muszę zagrzać podłogę, więc spale w kominku trochę
    kartonów, papierów, desek co zostały i ewentualnie brykiet. To wystarczy
    żeby 'przemieszać' powietrze w salonie, ciepłolubny jestem :)

    --
    Janusz

  • 146. Data: 2023-05-26 17:39:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 26 maja 2023 o 16:42:47 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Ależ skąd, grzeję gazem, ale takie jednorazowe odpalanie się tak sobie
    > kalkuluje bo muszę zagrzać podłogę, więc spale w kominku trochę
    > kartonów, papierów, desek co zostały i ewentualnie brykiet. To wystarczy
    To wystarczy do zasmrodzrnia okolicy.
    A wszystkie te smieci co wyżej opisałeś że spalasz w kominku odbiorą od Ciebie w
    ramach opłaty
    > żeby 'przemieszać' powietrze w salonie,

    I okolicy

  • 147. Data: 2023-05-26 22:31:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.05.2023 o 17:39, Kris pisze:

    > To wystarczy do zasmrodzrnia okolicy.
    E tam marudzisz, nic nie śmierdzi.

    > A wszystkie te smieci co wyżej opisałeś że spalasz w kominku odbiorą od Ciebie w
    ramach opłaty
    Wiem o tym, ale część czystych papierów sobie zostawiam.

    --
    Janusz

  • 148. Data: 2023-05-27 04:35:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-05-2023 o 22:31, Janusz pisze:

    > E tam marudzisz, nic nie śmierdzi.

    Bezdymnie się spala?

  • 149. Data: 2023-05-28 08:43:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 May 2023 22:31:17 +0200, Janusz

    > E tam marudzisz, nic nie śmierdzi.

    Wszyscy piromani tak twierdzą, włącznie z moimi wszystkimi sąsiadami przez
    których przez ostatni miesiąc okna otworzyć nie mogę. A przy takim gówno
    spalaniu resztek jak piszesz (tj. bez osiągnięcia należytej temperatury
    paleniska) produkujesz tyle WWA, że by wystarczyło aby zagazować tuzin
    ludzi...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 150. Data: 2023-05-28 08:44:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 May 2023 07:27:32 +0200, Mateusz Bogusz

    > Z tym "nowym" to już trochę nie na czasie. Mam niedaleko centrum
    > budowlane Iwona, a tam na placu paczki styro z dwoma brykietami.

    Jeszcze nie zamieszkały, więc nadal nowy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk