  • 131. Data: 2023-05-23 07:13:50
    Temat: Re: sezon grzewczy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.05.2023 21:25, Mateusz Viste wrote:
    > No ale każdy postrzega świat inaczej. Jeden woli patrzeć na grzejnik,
    > "bo mikrourazy".

    IMHO chodzi o to, że każdy ma zainteresowania inne i to w jaki sposób i
    z czego pochodzi ciepło dzięki któremu może w zimie myśleć o innych
    rzeczach, nie każdego interesuje.

    Czyt. ciepło w domu jest środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 132. Data: 2023-05-23 10:07:45
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 23.05.2023 o 07:13, Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > rzeczach, nie każdego interesuje.
    >
    > Czyt. ciepło w domu jest środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.

    Przecież dokładnie o tym pisałem. Tachanie drewna samo w sobie nie jest
    pasjonującym zajęciem. Natomiast ruch - jakikolwiek - uszczęśliwia
    człowieka bo jest jedną z jego podstawowych potrzeb życiowych. Ktoś
    inny może woleć regularny rower, siłownię, basen, piłkę nożną itd.

    Tomasz np. preferuje wyskok na narty kilka razy w miesiącu, kiedy ma 10
    minut czasu między ogródkiem a obiadem. Też dobrze. Co prawda potem
    głupio buja o jakichś mikrourazach, ZUL-ach czy jeszcze platformach
    wiertniczych, ale nie wnikam - widocznie doznał kiedyś jakieś krzywdy.

    W każdym razie ja wolę wiązać przyjemne z pożytecznym, a wieczorem
    posiedzieć z herbatą przy kominku.

    Mateusz

  • 133. Data: 2023-05-23 10:22:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przecież dokładnie o tym pisałem. Tachanie drewna samo w sobie nie jest
    > pasjonującym zajęciem. Natomiast ruch - jakikolwiek - uszczęśliwia
    > człowieka

    To że Ciebie uszczęśliwia, nie oznacza że każdego....
    I że każdy ma takie potrzeby jak Ty.

  • 134. Data: 2023-05-23 10:33:23
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 23.05.2023 o 10:22, Cavallino napisał:

    > To że Ciebie uszczęśliwia, nie oznacza że każdego....
    > I że każdy ma takie potrzeby jak Ty.

    Oczywiście. Jeśli jesteś amebą, małżem, czy jakimś innym ufoludkiem to
    Twoje potrzeby mogą być inne - całkowicie to rozumiem i szanuję.
    Powinienem był uściślić, że moja wypowiedź dotyczyła wyłącznie gatunku
    Homo Sapiens, nie bierz tego zatem proszę do siebie. Dla tego gatunku
    nie miejsca na wątpliwości: ruch to zdrowie.

    Mateusz
    --
    w zdrowym ciele, zdrowy duch

  • 135. Data: 2023-05-23 10:43:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Twoje potrzeby mogą być inne - całkowicie to rozumiem i szanuję.
    > Powinienem był uściślić, że moja wypowiedź dotyczyła wyłącznie gatunku

    Przede wszystkim dotyczyła tego co się Tobie wydaje.
    I na tym polega clou, że utożasamiasz swoje własne widzimisie z
    otaczającym Cię światem.
    I to całym.

    Cały świat dysponuje traktorami, łuparkami, farmami i zamiłowaniem do
    pracy fizycznej.....
    Bo Ty tak masz, więc każdy ma tak samo.

    Inne opcje nie istnieją....

  • 136. Data: 2023-05-23 10:57:45
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 23.05.2023 o 10:43, Cavallino napisał:
    > I na tym polega clou, że utożasamiasz swoje własne widzimisie z
    > otaczającym Cię światem.

    Coś Ci się ostro pomieszało, bo opisujesz swoje zachowanie, nie moje. :)
    Wyjdź, przewietrz się. Serio.

    Mateusz

  • 137. Data: 2023-05-23 11:03:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Coś Ci się ostro pomieszało, bo opisujesz swoje zachowanie, nie moje. :)

    To Tobie się coś miesza, jeśli nie łapiesz co wypisujesz.....

    Ja nie wygłaszam jedynie słusznych teorii, żadnych.

    Co najwyżej neguję Twoje objawienia z tego wątku i informuję o możliwych
    alternatywach....
    EOD

  • 138. Data: 2023-05-23 11:47:35
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 23.05.2023 o 11:03, Cavallino napisał:
    > Co najwyżej neguję Twoje objawienia z tego wątku i informuję o
    > możliwych alternatywach....

    Nic podobnego. Wspomniałeś raz jakoś, że nie potrafisz wyciągnąć
    gwoździa z deski, potem coś o jakimś polu naftowym i na tym się
    skończyło. A może napisałeś, tylko zapomniałeś wysłać? Jeśli tak, to
    zachęcam do doklikania, chętnie poczytam o Twoim alternatywnym sposobie
    na życie bez wysiłku.

    > EOD

    Niezupełnie rozumiem, w jakim celu zabierasz głos na grupie
    dyskusyjnej, jeśli nie jesteś zainteresowany dyskusją. Ale o tym też
    możemy porozmawiać, bo to ciekawy przypadek socjologiczny.

    Mateusz

  • 139. Data: 2023-05-24 07:12:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 May 2023 13:00:18 +0200, Janusz

    > Niemożliwe, jeszcze za mało słońca było żeby się dom zagrzał,
    > ociplenie działa w obie strony :)

    No działa, ale nijak temperatura u mnie nie chce spaść poniżej 20.

    > Ja na razie miałem max 21 st dlatego też kominkiem trochę dogrzewam
    > chociaż kilka dni temu gaz włączałem.

    Aha, to już wiem dlaczego nie można okna otworzyć bo wali wędzonką.
    Np. jeszcze wczoraj sąsiad z komina nawalał (sic!), podczas gdy
    u mnie 26sC na poddaszu i spać się już nie da.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 140. Data: 2023-05-25 08:38:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 May 2023 12:20:56 +0200, Mateusz Bogusz

    > Gdy był większy ruch na grupie, to już by były odpowiedzi takich co nie
    > grzeją od miesiąca i mają po 24C w domu. A reszta ma zimno, bo styro na
    > placki, wieje z gniazdek przez ceramikę czy nie zrobili "ciepłą taśmą"
    > okien...

    Przecież zyski słoneczne (i powietrzne) od kwietnia są już na tyle duże, że
    ciężko zejść poniżej 19sC w domu, a ludzie napierdalają ogrzewaniem jak
    idioci. Nie ma biedy wniosek z tego.

    --
    Pozdor
    Myjk