  • 21. Data: 2010-01-07 22:18:02
    Temat: Re: zużycie energii elektrycznej
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ja mam lcd samsunga i wg tabliczki bierze 170W
    > Teściu mam plasmę LG i bierze 320W wg tabliczki
    > 37cali oba
    > Na tej podstawie napisałem wyżej co napisałem
    > Ale tematu poza tymi dwoma telewizorami nie drążyłem

    Bierze w rzeczywistości czy też jest to podana moc maksymalna, co? W plaźmie
    pobór mocy jest ściśle związany z rodzajem wyświetlanego obrazu.

  • 22. Data: 2010-01-08 05:54:04
    Od: Madz <k...@p...pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 07:15:31 -0800 (PST), Kudlaty napisał(a):

    > Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
    > za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
    > napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

    Nie rozpisujac sie, bo temat byl wielokrotnie poruszany w internecie,
    poczytaj o mocy czynnej i biernej.

    m.

  • 23. Data: 2010-01-08 11:00:30
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    toolpusher wrote:
    > Witam,
    > Też dziś się zacząłem bawić się z watomierzem. Wykryłem sprawcę. Mój
    > komp który pracuje 24/7. Mam dośc mocny zestaw (C2D E6750 + Ati
    > 4870)i w trybie stand by - pulpit pożera 250 W razem z monitorem
    > który też jeżeli chodzi o energooszczędność jest na dole stawki (Dell
    > 22" 2209WA). Pewnie jak włącze Crysis to pod 400W podejdzie.
    > Koniec P2P - na noc wyłączam komputer od dzisiaj.

    kup obudowe do dysku z obsługą sciągania
    będzie brało 10W - i nic nie stracisz

    natomiast - coś Ci ten komp za dużo bierze
    mam Q9650, 7 dysków, monitor 24" i mam 190-200W
    być może zasilacz?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 24. Data: 2010-01-08 11:02:19
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    kris wrote:

    > Plasma 300w/h LCD połowe tego

    głupoty opowiadasz
    plasma ma maksymalne zużycie większe
    ale średnie wychodzi do 5% wyższe niż LCD
    poczytaj o tym jak działa plasma a jak LCD

    zużycie prądu w zależności od tego co wyświetla plazma są ogromne
    dlatego plasme trzeba ocenianiać na zasadzie godziny oglądania filmu...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 25. Data: 2010-01-08 11:04:33
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Moorek wrote:

    > Ja mam mieszkanie 108mkw, i zużycie na poziomie 300-350kWh na
    > miesiąc.
    > Komp włączany tylko jak potrzeba bierze ok 350 Watów
    > notebook o dziwo o podobnej klasie procesora - 50 Watów

    kup zasilacz aktywny
    będzie zużywać tyle ile potrzeba a nie tyle ile ma mocy

    mam q9650 + 7 dysków twardych + monitor 24"
    200W ;]

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 26. Data: 2010-01-08 12:07:20
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > natomiast - coś Ci ten komp za dużo bierze
    > mam Q9650, 7 dysków, monitor 24" i mam 190-200W
    > być może zasilacz?

    To chyba w 'idle'.

    Przy pelnym obciazeniu sam taki procesor wezmie 80-100wat
    Dyski nawet jesli wemziemy te oszczedniejsze to minimum 5 wat na dysk =
    35watt
    Monitor, 100 Watt pewnie ma nie ? Moj nie wiem ile ma ale HP w pracy 24" ma
    130Watt.
    Pozostaje jeszcze plyta z pamieciami oraz karta grafiki. Zakladam ze masz
    jakas rozsadniejsza
    a nie zintegrowana. Nawet jesli jest oszczedna to w idle zabiera conajmniej
    30-40 wat (pod obciazeniem powiedzmy 100watt, chyba ze naprawde twarda
    sztuka to wiecej). Reasumujac: podales moc bez obciazenia sprzetu jakims
    konkretniejszym zadaniem - tak ?

    Testowales ten licznik na czyms w celu hmm "wykalibrowania". Nie wiem - na
    zarowce ?
    Chetnie kupilbym tani licznik ktory pokazuje realne odczyty ale wiekszosc to
    chinszczyzna i nie wiadomo czy to cos warte (allegro).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 27. Data: 2010-01-08 12:51:07
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kane wrote:

> [...]
    > = 35watt
    > Monitor, 100 Watt pewnie ma nie ? Moj nie wiem ile ma ale HP w pracy

    jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

> [...]
    > naprawde twarda sztuka to wiecej). Reasumujac: podales moc bez
    > obciazenia sprzetu jakims konkretniejszym zadaniem - tak ?

    przy obciązeniu mam około 230-240 W

> [...]
    > Chetnie kupilbym tani licznik ktory pokazuje realne odczyty ale
    > wiekszosc to chinszczyzna i nie wiadomo czy to cos warte (allegro).

    pomiar z UPSa
    jak dla mnie dość wiarygodny - ale żarówki nie podłączałem

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 28. Data: 2010-01-08 12:54:27
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kane wrote:

> [...]

    jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

    > Dyski nawet jesli wemziemy te oszczedniejsze to minimum 5 wat na dysk

    dyski ok 6-8W każdy

    > Monitor, 100 Watt pewnie ma nie ? Moj nie wiem ile ma ale HP w pracy
    > 24" ma 130Watt.

    zależy jak mocno świeci
    nie sprawdzałem samego monitora
    niemniej jednak też kiedyś myślałem, że mój komp weźmie z 500W
    kupiłem ogromnego UPSa i się zdziwiłem - bo teraz mogę 45 min siedzieć na
    UPSie...

> [...]

    > Chetnie kupilbym tani licznik ktory pokazuje realne odczyty ale
    > wiekszosc to chinszczyzna i nie wiadomo czy to cos warte (allegro).

    żarówki nie podłączałem
    jak dla mnie dość wiarygodny - ze względu na czas pracy i pojemność UPSA

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 29. Data: 2010-01-08 13:02:08
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kane wrote:

> [...]

    jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

    > Dyski nawet jesli wemziemy te oszczedniejsze to minimum 5 wat na dysk

    dyski ok 6-8W każdy

  • 30. Data: 2010-01-08 13:08:54
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

    Zalezy ktory. Jeden pracuje tak przynajmniej 50% czasu.
    Ale zrozumiales - podajac moc dla kompa nalezy podac czego ta moc dotyczy
    (np zastosowanie: net, biurowe, gry, rekompresja filmow, SETI, itp etc.)

    > przy obciązeniu mam około 230-240 W

    I tak bardzo oszczedna jednostka ;)

    > pomiar z UPSa
    > jak dla mnie dość wiarygodny - ale żarówki nie podłączałem

    No wlasnie - z UPSow pomiary maja ta wade ze trudno leciec z UPSem do kuchni
    :/ (szczegolnie z takimi czołgami jak u mnie).

    NIc, mzoe zaryzykuje z tym chinskim licznikiem mocy.

    Pozdrawiam

    Kane