  • 31. Data: 2010-01-08 17:30:36
    Temat: Re: zużycie energii elektrycznej
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Fri, 8 Jan 2010 13:51:07 +0100, name: zkruk [Lodz]:

    > jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

    Bawiłem się kiedyś w Folding@Home. Komputer był włączany tylko
    wieczorami i w weekendy. Jak na koniec miesiąca tradycyjnie spisałem
    wskazanie licznika to raz na zawsze wyleczyłem się z wszelakich
    Foldingów, SETI itp. Z 70kWh zrobiło się nagle 120kWh czyli sam
    procesor przez parę godzin dziennie zwiększył mi zużycie prądu prawie
    dwukrotnie. I niekoniecznie Folding liczył się cały miesiąc, bo może
    zainstalowałem go dopiero któregoś dnia miesiąca?

    Pozdrawiam
    Miroo

    ps. Ciekawe kiedy Unia zabroni włączania Foldingów, Seti itp i w ogóle
    wykorzystywania procesora w 100% ze względu na ochronę środowiska?

  • 32. Data: 2010-01-09 01:28:22
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Miroo wrote:

    > ps. Ciekawe kiedy Unia zabroni włączania Foldingów, Seti itp i w ogóle
    > wykorzystywania procesora w 100% ze względu na ochronę środowiska?

    Kiedy Unia wprowadzi obowiązek implementacji automatycznego wyłączania
    komputera jeśli nikt nie pracuje na nim powyżej 5 min ;)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 33. Data: 2010-01-09 12:41:20
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Moorek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 6 Sty, 16:15, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > A Watomierz (z lidla) ma też licznik kWh

    pokaż prosze to co używasz na jakiejs www albo podaj model.

    nie znajac sie nie wiem co kupic do pomiarow w domu, a szkoda kase wtopic w
    jakies g.

  • 34. Data: 2010-01-09 12:42:23
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    >A jakie watomierze używacie?

    bardzo dobre pytanie.

    proszę pokazcie jakimprztem mierzycie zuzyie watt i watogodzin?

  • 35. Data: 2010-01-09 17:45:58
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sat, 9 Jan 2010 13:42:23 +0100, name: Konrad N.S.:

    > proszę pokazcie jakimprztem mierzycie zuzyie watt i watogodzin?

    Na allegro jest sporo mierników tej marki:
    http://www.velleman.eu/distributor/products/search/?
    q=energy+meter&search=Search

    Może ktoś korzystający z takowych, mógłby się wypowiedzieć co do
    dokładności i niezawodności tych urządzeń?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 36. Data: 2010-01-10 22:31:55
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > natomiast - coś Ci ten komp za dużo bierze
    > mam Q9650, 7 dysków, monitor 24" i mam 190-200W
    > być może zasilacz?

    To dla porownania moj komputer (Athlon X2, 1 dysk, 2 napedy optyczne,
    grafika zintegrowana, chlodzenie wiekszosci elementow pasywne) + stary
    LCD 17'', drukarka/skaner w stanie czuwania i modem kablowy :
    - tryb oszcz. energii (z wylaczonym ekranem) 85W
    - srednie obciazenie 120-130W
    - duze obciazenie ok. 160W

    W.

  • 37. Data: 2010-01-11 21:39:01
    Temat: Re: zuzycie energii elektrycznej
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *zkruk [Lodz]* wdusil[a] knefle:

    >kup zasilacz aktywny
    >będzie zużywać tyle ile potrzeba a nie tyle ile ma mocy

    A coz to za nowe marketingowe basnie?

  • 38. Data: 2010-01-11 22:44:24
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    zil0g wrote:
    > *zkruk [Lodz]* wdusil[a] knefle:

    > A coz to za nowe marketingowe basnie?

    http://forum.pclab.pl/index.php?showtopic=257783

    określenie "będzie zużywać tyle ile ma mocy" jest moim błędem ;]

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 39. Data: 2010-01-12 12:56:13
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Użytkownik " toolpusher" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Też dziś się zacząłem bawić się z watomierzem. Wykryłem sprawcę. Mój komp
    > który pracuje 24/7. Mam dośc mocny zestaw (C2D E6750 + Ati 4870)i w trybie
    > stand by - pulpit pożera 250 W razem z monitorem który też jeżeli chodzi o
    > energooszczędność jest na dole stawki (Dell 22" 2209WA). Pewnie jak włącze
    > Crysis to pod 400W podejdzie.
    > Koniec P2P - na noc wyłączam komputer od dzisiaj.
    O tak tez doszedlem do takich samych wnioskow jakis czas temu :)
    Oprocz tego staram sie wylaczac urzadzenia (komputery tez) calkowicie od
    pradu zeby nie zuzywaly pradu w trybie stand by.
    Komputer (tez dosc mocny zestaw mam i w sumie kilka sztuk) w standby (sama
    jednostka centralna) ciagnal 45W.
    Glosniki (genius)- wlaczone ok 50W - nawet jezeli absolutnie zaden dzwiek
    sie z nich nie wydobywa, standby 30W (a podstepne sa bo zadna diodka sie na
    nich nie swieci )
    Dekoder C+ 25W niewazne czy standby czy sie cos oglada ;)
    W sumie jak wszystkie urzadzenia "czuwajace" podliczylem to mi wyszlo ponad
    300W na samym czuwaniu..;/

  • 40. Data: 2010-01-12 17:31:07
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > Zgadza się, dlatego ja mam kilka listw z "pstrykami" i łatwo mogę
    > w(y)łączyć jednym przyciskiem wszystkie komputery, modemy, switche
    > itp. Druga taka listwa jest do TV, dekodera HD i podobnych bajerów.
    > Jeszcze na kablu mikrofali jest pstryczek, ale to dlatego, że
    > wyświetlacz świecił tak mocno, że w nocy spać nie szło dwa pokoje
    > dalej :) Przez takie zabawy zużycie prądu w nocy i gdy nas nie ma w domu
    > jest
    > zerowe (nie licząc lodówki), dodatkowo także wszystkie te urządzenia
    > są zabezpieczone wtedy przed burzą i innymi przepięciami.

    z tą burzą to pojechałeś :)
    conajwyżej przpięciem do MAX 500V
    nie wierz w bajeczki :)

    --