  • 1. Data: 2010-04-04 20:07:02
    Temat: strony o metaloplastyce ?
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Bardzo mi się podobają ale niestety przekracza to moje możliwości
    finansowe zamówienie i zakup gotowej balustrady w rodzaju
    http://www.kowalstwo.poznan.pl/d/1006.jpg
    Zamierzam sobie sam taką zrobić
    O ile mam czas to dość sporo dłubię i nawet radzę sobie w drewnie
    robocze zdjęcie http://trawki.pl/images/inne/ptaszyska.JPG
    to dotychczas nie pracowałem w metalu, nie spawałem
    Uważam, że potrafię sobie coś takiego zrobić w ciagu najblizszej zimy a
    do tego czasu bardzo chętnie poczytałbym sobie o technikach obróbki ,
    materiałach itp.
    Na hasło metaloplastyka google pokazują adresy firm
    z ich ofertami.
    Może zetknął sie ktoś ze stroną gdzie opisane i pokazane jest nieco od
    kuchni.
    Zamówiłem sobie książkę o metaloplastyce ale wiedzy w temace
    nigdy za dużo
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2010-04-05 21:19:00
    Temat: Re: strony o metaloplastyce ?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > kuchni.
    > Zamówiłem sobie książkę  o metaloplastyce ale wiedzy w temace
    Nie otwiera się link jaki podałeś. Metaloplastyka nie należy do bardzo trudnych
    i wymagających nieprzeciętnych umiejętności prac. Raczej jest to praca dla
    głupich i sinych. Jak przeczytałem co napisałeś to pomyślałem sobie ze jeszcze
    jeden oszołom zawraca gitarę. Ale jak zobaczyłem ptaszyska to czapka z głowy.
    Materiałów szukaj w archiwalnych Zrób Sam, Młodym Techniku itp socjalistycznych
    czasopismach. Na początek musisz podszkolić się z właściwości metali. To
    niezbędne. Potrzebne jest do uprawiania takiego hobby specjalistyczne
    wyposażenie. Potrzebujesz kotlinę kowalską. Kowadło będzie potrzebne. Nie da się
    go zastąpić niczym innym. Kowale używają specjalnych młotków. Specjalne są nie
    tylko dlatego że mają rożne dziwne kształty. Istotny jest również materiał z
    jakiego są zrobione. Takie młotki i młoty ze współczesnego sklepu się nie
    nadają. Materiał z jakiego są zrobione jest nieodpowiedni. Młotki, przecinaki,
    wybijaki itp. Musi Ci odkuć kowal ze stali. Sklepowe są z żeliwa i szybciej
    kaleką zostaniesz niż coś odkujesz. Niestety to co chcesz robić to zazwyczaj
    praca dla dwóch osób. Jak się złapie dryg to w ograniczonym zakresie jest to
    przyjemna praca. Rozgrzany do białości metal zachowuje się jak plastelina.
    Praktycznie nie ma ograniczeń w jego kształtowaniu.

  • 3. Data: 2010-04-07 13:55:50
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Co jakis czas sa organizowane warsztaty kowalskie, przewaznie w wakacje.
    Sadze ze tam Bys jakies podstawy nabyl.
    S.