  • 21. Data: 2009-12-26 09:09:19
    Temat: Re: swiadectwa energetyczne a ekologia
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Jeśli coś zużywa mniej
    > energii, to musi o wiele więcej kosztować. Pralka, lodówka, zmywarka klasy
    > A++
    > jest zauważalnie droższa od urządzenia "starego typu".

    Jestem na etapie kupowania zamrażarki.
    Kupię A+. Zużycie - jakieś 230 kWh na rok. Mogę kupić o prawie 500 zł
    droższą (bo oprócz tego że energooszczędna to ma inne nowinki któe sąw
    komplecie) A++, zużywającą jakieś 140 kWh.

    Wyliczenia wskazaują że dodatkowy koszt zwróci mi się za 10 lat. Kompletny
    bezsens.

    MS

  • 22. Data: 2009-12-26 09:50:31
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli masakrycznie dużo. Przecietna pensja to 1200zł na ręke.

    Inwestycja ta pewnie obnizy rachunki miesiecznie o kilka zl
    A zwrot inwestycji pewnie po min 5 latach

    Kris

  • 23. Data: 2009-12-26 10:44:01
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Amen
    > Ja na szybko sobie pewne sprawy przeliczylem i dlatego żadnej
    > "energooszczędnej" żarówki u mnie nie ma.

    W przypadku ewentualnego oświetlenia ogrodowego radzę sprawę przemyśleć.
    Ja mam 13 punktów oświetleniowych, a ich moc elektryczna "energooszczędna"
    wynosi ok. 120 W. Sterowane są wyłącznikiem zmierzchowym, palą się więc kilka-
    kilkanaście godzin na dobę. Policzyłem, że miesięcznie wydaję na ten zbytek
    ok. 20 zł. Gdyby żarówki nie były energooszczędne, wydawałbym 60-80 zł. Na te
    żarówki wydałem jakieś 180-200 zł., więc w tym przypadku zwrot kosztów
    najstępuje po kilku miesiącach a na pewno poniżej 1 roku.

    W pozostałaych przypadkach typu światło w kuchni czy holu, zwrot kosztów to są
    rzeczywiście lata.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 24. Data: 2009-12-26 11:09:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Dec 2009 10:50:31 +0100, Kris napisał(a):

    > Inwestycja ta pewnie obnizy rachunki miesiecznie o kilka zl
    > A zwrot inwestycji pewnie po min 5 latach

    Sądzę, że znacznie dłużej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2009-12-26 13:27:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > Daje oszczednosci energi, ale te zarówki są kilkadziesiat razy droższe
    > wiec jeśli koszt zakupu się zwróci to po bardzo dlugim okresie.
    > Tak na szybko policzyłem: mam ok 30-35 zarówek aktualnie we wszystkich

    ILE?!?!

    > punktach swietlnych u mnie.
    > 30*50zł żarówka diodowa=1500zł

    Gorzej - te porządne kosztują stówę ;) Te po 50zł świecą mizerniutko.

    Inna sprawa, że wymieniać można tylko te, które są używane stosunkowo
    długo, a nie np. takie zapalane co dwa dni na minutę.

    [ciach]

    > jest 2000zł wolnych srodków.
    > Oświetlenie jest bo są kupione zwykłe zarówki po 0.9zł i swiecą.
    > Klimatyzatora nie ma a ciepło latem niemiłosierne
    > Kupiony wiec zostaje klimatyzator

    I potem jest dziamgot na wysokie rachunki.

    To jest właśnie ten brak myślenia długofalowego, który niestety
    charakteryzuje wielu ludzi... Jakby zacząć od wymiany żarówek, to potem
    łatwiej by było odłożyć kolejne 2000zł a rachunki i tak byłyby niższe.

  • 26. Data: 2009-12-26 13:36:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:4b360f5e$1@news.home.net.pl...

    > ILE?!?!
    Myśle ze w standardowym domku jednorodzinnym tyle zarowek mniej wiecej jest.

    > Gorzej - te porządne kosztują stówę ;) Te po 50zł świecą mizerniutko.

    To jeszcze gorzej i juz kompletnie nieoplacalnie

    > Inna sprawa, że wymieniać można tylko te, które są używane stosunkowo
    > długo, a nie np. takie zapalane co dwa dni na minutę

    > I potem jest dziamgot na wysokie rachunki.

    Komfort kosztuje niestety

    > To jest właśnie ten brak myślenia długofalowego, który niestety
    > charakteryzuje wielu ludzi... Jakby zacząć od wymiany żarówek, to potem
    > łatwiej by było odłożyć kolejne 2000zł a rachunki i tak byłyby niższe.

    Tylko ze najpierw trzeba kilka tysięcy zł zainwestowac i czekac
    kilkadziesiąt miesiecy na ich zwrot
    A przy cenie żarówki 100zł jak piszesz to można tego zwrotu nie doczekac;))

    Kris

  • 27. Data: 2009-12-26 13:41:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > Inwestycja ta pewnie obnizy rachunki miesiecznie o kilka zl
    > A zwrot inwestycji pewnie po min 5 latach

    Jak już pisałem: ludzie mają problemy z matematyką i wyobraźnią, przez
    co wydaje im się, że np. lodówka (duża) pożera więcej energii, niż
    oświetlenie (przecież te żarówki są małe). Przez to wydaje im się, że
    koszt oświetlenia jest pomijalny.

    Wyliczałem już, ile prądu idzie na oświetlenie, a jak widać - po
    przykładzie Krisa - moje wyliczenia były ostro zaniżone (liczyłem jakieś
    10 żarówek na gospodarstwo domowe - on podał 30).

  • 28. Data: 2009-12-26 13:43:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > To jeszcze gorzej i juz kompletnie nieoplacalnie

    Opłacalne, opłacalne. Policz sobie, ile wydajesz na napędzenie tych 30
    żarówek...

    [ciach]

    > Komfort kosztuje niestety

    A można zredukować koszta w jednym miejscu i uzyskać komfort gratis.

    > Tylko ze najpierw trzeba kilka tysięcy zł zainwestowac i czekac
    > kilkadziesiąt miesiecy na ich zwrot
    > A przy cenie żarówki 100zł jak piszesz to można tego zwrotu nie doczekac;))

    A weź policz sobie kiedyś, albo zmierz - jak masz światła na osobnym
    obwodzie to jakimś licznikiem - ile Ci idzie miesięcznie na oświetlenie.

    Przypuszczam, że kilkadziesiąt złotych do stówy spokojnie.

  • 29. Data: 2009-12-26 13:44:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej S. pisze:

    > Za na na okulistę za parę lat wydasz o wiele więcej.
    > Światło diodowe to porażka dla oczu.

    Wypowiedź uzasadnij.

  • 30. Data: 2009-12-26 13:45:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Sądzę, że znacznie dłużej.

    A może spróbuj zwyczajnie policzyć, hmm?