  • 41. Data: 2009-12-27 21:15:01
    Temat: Re: swiadectwa energetyczne a ekologia
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 02:54:10 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > 3 godziny to ostre niedoszacowanie (chyba że ciebie mamusia wysyła spać
    > zaraz po dobranocce ;) ) , a ja nigdzie nie pisałem o świetlówkach.

    W zasadzie ilość czasu nie większego znaczenia, liczy się tylko stosunek
    trwałości jednej do drugiej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 42. Data: 2009-12-27 23:38:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > W zasadzie ilość czasu nie większego znaczenia,

    No popatrz... Jak ci jeden samochód zużywa mniej paliwa na 100km niż
    drugi, to wg. ciebie nie ma znaczenia średnia liczba przejechanych
    kilometrów, dla której liczysz koszta?

    > liczy się tylko stosunek trwałości jednej do drugiej.

    Jeśli masz energię darmo, to owszem.

  • 43. Data: 2009-12-28 00:12:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Gru, 14:41, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Wyliczałem już, ile prądu idzie na oświetlenie, a jak widać - po
    > przykładzie Krisa - moje wyliczenia były ostro zaniżone (liczyłem jakieś
    > 10 żarówek na gospodarstwo domowe - on podał 30).

    10 zarowek? Ło rany, ja to tylko w dwoch pokojach (11m2, 22m2) i
    przedpokoiku 4m2 mam w sumie 20 halogenkow po 30-50W kazdy. Teraz
    siedze w tym wiekszym i mam zapalone cztery halogenki - jest w
    porzadku ale do np. czytania, dokladnego sprzatania, czy w czasie
    jakiejs imprezki wypadaloby wlaczyc jeszcze dwie kolejne. Trzy
    nastepne to oswietlenie szafy i dwa "nastrojowe" kinkiety.

    Samych punktow oswietleniowych mam ok 55 sztuk - przy czym na kazdy
    punkt wypadaja srednio 2-3 zarowki - ogolnie da to spokojnie jakies
    130 zarowek :-) Licze wszystko - piwnica, garaze, parter, poddasze,
    taras. Wychodzi tyle, bo wszedzie mam sufity podwieszane i zarowki mam
    30-50W (duzo malych). I naprawde wcale nie przesadzalem z iloscia -
    tyle poprostu tego wychodzi :-)

    Postanowilem poki co nigdzie nie dawac zarowek energooszczednych (poza
    na zewnatrz!), bo wszedzie mam oprawy sufitowe i wszedzie mam GU10.
    Mysle, ze za 5-6 lat LEDy beda kosztowaly tyle co teraz zwykle
    energooszczedne i wtedy sobie wymienie :) Sa tez dostepne zarowki w
    takiej samej obudowie jak halogenki z "gwintem" GU10 ale
    energooszczedne - widzialem 9 i 11W (odpowiedniki bodaj 40 i 50W) -
    tyle, ze kosztuja 30 pln / szt. DROGO! Za drogo.. Poczekam :) No i
    sciemniac ich nie mozna.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2009-12-28 00:21:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > energooszczedne i wtedy sobie wymienie :) Sa tez dostepne zarowki w
    > takiej samej obudowie jak halogenki z "gwintem" GU10 ale
    > energooszczedne - widzialem 9 i 11W (odpowiedniki bodaj 40 i 50W) -

    Diodowe takie też są - 3-5W.

    > tyle, ze kosztuja 30 pln / szt. DROGO! Za drogo.. Poczekam :) No i
    > sciemniac ich nie mozna.. :)

    Mi to akurat odpowiada - tak muszę się głowić nad stabilizacją napięcia
    (głupie 10% robi na prawdę potężną różnicę dla tych nieszczęsnych
    halogenów), a jak sobie wymienię na diodowe, to już nie będzie mi migało
    przy każdej większej zmianie obciążenia.

  • 45. Data: 2009-12-28 12:23:39
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    [cięcie]
> [...]
    > taras. Wychodzi tyle, bo wszedzie mam sufity podwieszane i zarowki mam
    > 30-50W (duzo malych). I naprawde wcale nie przesadzalem z iloscia -

    Przyzwoity wynik ;-)
    U mnie jest 12 żarówek zwykłych, 29 energooszczędnych "białych", 77 halogenów,
    6 LEDów schodowych, do tego 13 żarówek energooszczędnych w ogrodzie. Mam nie
    wykończony jeszcze jeden pokój 36 m2, w niego też wejdzie trochę światła.
    Zauważyłem subiektywnie, że światło żarówek (zwykłych albo energooszczędnych)
    jest bardziej praktyczne do pracy, ale halogeny dają dużo milsze żwiatło
    wypoczynkowe, do nic-nie-robienia ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 46. Data: 2009-12-29 21:05:20
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Pocieszę was nieco. Drogie żarówki ledowe zamiast halogenów 3.2W białe,
    > właśnie padła pierwsza. Już pewnie po gwarancji. Cały zysk w plecy :-)

    dlatego należy mieć w rectum cały ten ekologiczny bełkot i zaopatrywać się w
    żarówki u naszych skośnookich braci znad Huang He lub normalnookich znad
    Wołgi....
    --
    Jackare

  • 47. Data: 2009-12-30 19:01:41
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Kudlaty pisze:
    [...]
    > Tylko w naszym *przenno buraczanym* kraju jest 99% z wegla dlatego tez
    > jest wspolczynnik 3.

    pozdr. Jerzy

  • 48. Data: 2010-01-01 11:23:09
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > żarówki u naszych skośnookich braci znad Huang He lub normalnookich znad
    Czy ja dobrze kojarzę, że w UE już wycofano z obrotu żarówki tradycyjne o mocy
    > 100W, czy coś mi się (jak zwykle) tentego ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 49. Data: 2010-01-01 12:26:49
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Czy ja dobrze kojarzę, że w UE już wycofano z obrotu żarówki tradycyjne o
    > mocy

    Chyba Tentego ;)

    Widziałem ostatnio w BricoMarche (czy jak się to pisze...) żarówki 100 W,
    ale miały na opakowaniu napisane "specjalistyczne wstrzasoodpore żarówki 100
    W nie do użytku domowego" - no i postapiłem bardzo nieekologicznie i kupiłem
    do lampy na budowę ;)

    pzdr.
    marcin W.

  • 50. Data: 2010-01-02 13:50:22
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > W nie do użytku domowego" - no i postapiłem bardzo nieekologicznie i kupiłem

    Coś jednak jest na rzeczy:
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ue
    ;100-
    watowe;zarowki;wycofane;ze;sklepow,53,0,525621.html

    Zgodnie z tym co tam napisano, w tym roku UE wykręci nam żarówki 75W a w
    przyszłym 60W ;-)
    Jednak podany przez Ciebie przykład świadczy, że "nieekologiczne podziemie"
    działa i ma się dobrze :-)

    Pozdrawiam
    e-kran