  • 1. Data: 2009-11-04 18:56:27
    Temat: świetlówki philips tornado czy osram dulux superstar
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    Witam

    Przymierzam się do zakupu świetlówek i waham się pomiędzy modelami
    wymienionymi w temacie. Porównując suche parametry to lepiej wypada
    philips tornado. Przykładowo:
    Strumień / Skuteczność
    tornado 12W - 725 Lm / 65 Lm
    superstar 12W - 660 Lm / 55 Lm
    (tradycyjna 60W - 670 Lm)
    Jak to wygląda w praktyce? Używa ktoś tych świetlówek i może podzielić
    się opinią ewentualnie zaproponować alternatywne rozwiązanie. Może kupić
    polux platinum?

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 2. Data: 2009-11-04 21:48:23
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    W praktyce jak masz neonówki pod klawiszami to broń Boże Philips, bo Philips (i tylko
    - nie wiedzieć czemu) mruga.
    W wyborze pominąłeś cenę - może kup tańsze, albo droższe.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-11-20 22:44:20
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    "Tomek C", dnia 04-11-2009 o godzinie 19:56:27 w wiadomości
    <news:1powr7lxg0n6h$.fbt@tomciu.net.invalid> napisał/a:

> [...]
    > Jak to wygląda w praktyce? Używa ktoś tych świetlówek i może podzielić
    > się opinią ewentualnie zaproponować alternatywne rozwiązanie. Może kupić

    Nikt nie chce to sam sobie odpowiem. Miały być Philips Tornado, ale że
    akurat ich nie było w Castoramie to padło na Polux Titanum.
    Wrażenia:
    - Barwa światła: żona nie zauważyła, że są inne żarówki :). Dla mnie na
    początku świeciły ciut jaśniej niż standardowe odpowiedniki, w tej
    chwili przyzwyczaiłem się i nie widzę różnicy...

    - długość/wielkość: praktycznie takie same jak standardowe (mowa o
    świetlówkach 12W)

    - gwarancja 2 lata, tylko jest knyf, że trzeba zachować oryginalne
    opakowanie i dowód zakupu (polecam wziąść fakturę)

    - przy moim użytkowaniu oświetlenia wyliczyłem, że koszt zakupu wróci mi
    się po pięciu miesiącach,

    - jak na razie jestem zadowolony, zobaczymy za kilka/kilkanaście
    miesięcy jak będą one świecić po straceniu paru procent mocy...