eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domszukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem › Re: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Date: Wed, 30 Sep 2009 21:03:56 +0200

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h9r6iq$gfa$1@inews.gazeta.pl...
    > zastanawiałem się czy opłaca się podgrzewać wodę w wannie prądem (mam
    > tańszą taryfę)?
    >

    > dane:
    > prąd: 0,2378zł/1KWh (taryfa nocna)
    > zimna woda: 6,35zł/m3
    > ciepła woda: 37,10zł/m3
    > przestrzeń zapełniana wodą: 105cm x 57cm x 32cm
    >

    > podgrzewacze:
    > 13,49zł 1KW http://allegro.pl/item755103070.html
    > 49zł 1,5KW http://allegro.pl/item744448736.html
    >

    > ciepła woda nie zawsze jest tak samo nagrzana
    >
    > --
    > http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
> [...]

    Kup sobie bojler elektryczny. Cena bojlera 80 litrowego to 350-400 zł. Moc
    bojlera 1500-2000 W. Wode w bojlerze nagrzejesz do 70-80 st C - to już
    prawie wrzątek, więc do kąpieli. mycia itp mieszasz z zimną (normalnie - w
    baterii) także dysponujesz około 150 litrami ciepłej wody użytkowej o
    temperaturze 40-50 st C. U mnie w mieszkaniu taki bojler wystarcza swobodnie
    dla 3 osobowej rodziny, ale nie mamy wanny tylko kabinę przysznicową.
    wystarczy też dla rodziny 4 osobowej (kiedyś przez jakiś czas mieszkaliśmy z
    teściami i spokojnie wystarczyło). Ten bojler to umnie jedyne żródło CWU nie
    mam nocnej taryfy, bojler jest włączony całą dobę (tak mi wychodzi
    najtaniej) na swym własnym termostacie. Za prąd płacę ok 120-150 zł na mies.
    wg wskazań licznika czyli bez żadnych prognoz i ryczałtów co 2 miesiące
    tylko wg bieżacyhc rozliczeń.
    --
    Jackare