  • Data: 2011-07-29 12:39:19
    Temat: szybkie wypompowanie wody z wykopu
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    chciałbym szybko wypompować wodę z wykopu (zalane ławy). Posiadam dwie pompy
    zanurzeniowe, jedna o niewielkiej mocy (chyba 400W) i szybkości 6m3/h, druga
    o mocy 1100W i szybkości 14m3/h. Są to pompy marketowe, produkcji Toya, więc
    deklarowane parametry należałoby podzielić przez 2-3 aby otrzymać realne
    wartości. Wody jest dużo, szacuję, że 70-100m3.

    Pompy te mają podłączenie do węża 1calowego, 5/4'' i 3/2''. Dotychczas
    używałem węża 1'', dość wolno idzie wypompowywanie. Dlatego chciałbym zrobić
    coś aby przyspieszyć pompowanie. Pomysłów mam kilka:
    1. Dokupić wąż 3/2'' - nie mogę znaleźć, szukałem na allegro. Być może w
    sklepach ogrodniczych mają, ale nie chcę płacić kilkuset złotych, a tyle
    pewnie by kosztował 20m wąż o takiej grubości. Zresztą niewiele to poprawi
    szybkość pompowania.
    2. Kupić wąż strażacki 2''. Ale jak podłączyć? Są jakieś przejściówki? A
    może bez przejściówki, tylko założyć, owinąć drutem lub obejmą metalową? Da
    radę czy musi być przejściówka? Gdzie kupić w Warszawie?
    3. Wypożyczyć mocną pompę - koszt minimum 100zł/dobę. Wtedy w kilka godzin
    wypompuję całą wodę.

    Pozdrawiam,
    BWP