  • 1. Data: 2009-05-30 21:29:55
    Temat: takie oto nadproze
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    http://piotrala.republika.pl/budowa/02.jpg

    co sadzic o takim nadprozu?
    przy strychu nieuzytkowym to jest ok?
    a gdyby kiedys ktos bardziej obciazył strop drewniany, to dalej ok ?

  • 2. Data: 2009-05-30 22:13:20
    Temat: Re: takie oto nadproze
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    rv pisze:
    > http://piotrala.republika.pl/budowa/02.jpg
    >
    > co sadzic o takim nadprozu?

    To nie nadproże tylko "podciąg" - patrząc na rozpiętość, z czego to to
    zrobiłeś?

    > przy strychu nieuzytkowym to jest ok?

    A te "cuda" nie "pozginały" się, tzn ten o który pytasz i w ścianie
    zewnętrznej? Czy już ślepy jestem?

  • 3. Data: 2009-05-31 07:33:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rv wrote:
    > http://piotrala.republika.pl/budowa/02.jpg
    >
    > co sadzic o takim nadprozu?
    > przy strychu nieuzytkowym to jest ok?
    > a gdyby kiedys ktos bardziej obciazył strop drewniany, to dalej ok ?

    imho to jest nadproże zrobione z U kształtek Ytonga, w środku jest zbrojenie
    zalane betonem... (znaczy mam nadzieje ze to jest to coś)

    tylko że powstaje pytanie czy ktoś to liczył i czy ktoś to zrobił zgodnei ze
    sztuką budowlaną, czyli przed zalaniem wygioł w drugą stronę tak aby po
    zdjęciu podparć zrobiło sie w miarę proste, tutaj zaś wygląda że nadproże
    zwisło :)

    szczególnei jeśłi ono ma przenosić obciążenie stropu drewnianego

  • 4. Data: 2009-05-31 08:23:49
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Saturday 30 May 2009 23:29, rv wrote:
    > co sadzic o takim nadprozu?

    Po mojemu krzywo. Ale ja się nie znam :-P

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-05-31 10:19:14
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Marek Dyjor pisze:

    > imho to jest nadproże zrobione z U kształtek Ytonga, w środku jest
    > zbrojenie zalane betonem... (znaczy mam nadzieje ze to jest to coś)

    Znaczy się, zapytałem w powyższym ostrożnie ;), przyczepiłbym się do
    kierbuda jakbym kontrolował taką budowę? ;)

  • 6. Data: 2009-05-31 20:26:16
    Od: Lech <l...@g...com>

    On 31 Maj, 12:19, detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> wrote:

    > Znaczy się, zapytałem w powyższym ostrożnie ;), przyczepiłbym się do
    > kierbuda jakbym kontrolował taką budowę? ;)

    Nie wiem co tam siedzi w tej belce, jak jest stosowne zbrojenie w
    środku i odpowiednio zakotwione to OK, nie zagraża choć pięknie nie
    jest.
    Ale nie wiadomo co siedzi w tych U kształtkach - zbrojenie musi być
    odpowiednie.
    Powinieneś mieć to w projekcie albo wpisane do dziennika budowy jeśli
    nie było w projekcie.

    Trochę o murowaniu zYtonga znajdziesz tu:
    http://www.xella.pl/html/pol/pl/ZT_Projektowanie_arc
    hitektoniczne_i__konstrukcyjne_-_YTONG_2007.pdf

  • 7. Data: 2009-06-01 13:02:14
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > http://piotrala.republika.pl/budowa/02.jpg
    >
    > co sadzic o takim nadprozu?
    > przy strychu nieuzytkowym to jest ok?
    > a gdyby kiedys ktos bardziej obciazył strop drewniany, to dalej ok ?

    Dla mnie wyglada to nie halo...
    3,5 metra, ugiete napewno za duzo...
    tam wogole jakies zbrojenie jest?
    nad drzwiami widac jakies katowniki a tu nic?
    jakos wynalazki typu U cos do mnie nie przemawiaja
    wewnatrz pomieszczenia to bylo dac normalny zelbet i siema
    oby to nie byl zwykly gazobeton ;-/
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl