  • 21. Data: 2012-03-08 18:34:26
    Temat: Re: termowizja
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:enio92roqop8.1h2ftbbfr5o2d.dlg@40tude.net...
    > Dnia Thu, 8 Mar 2012 18:34:27 +0100, kiki napisał(a):

    I to co jest u ciebie to jest dokładnie to samo co u mnie. Wyleczyć się tego
    w 100% nie da.
    Trzeba by oderwać styropian i przykleić go szczelnie na ramkę. Do tego
    rozebrać cały sufit ale w tym narożniku - dokładnie tym samym co u ciebie,
    też nad garażem w zimie nie da się mieszkać. Jeszcze go nie poprawiłem od
    środka mimo, że szczyty są zrobione.

  • 22. Data: 2012-03-08 18:44:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 19:34:26 +0100, kiki napisał(a):

> [...]
    > też nad garażem w zimie nie da się mieszkać. Jeszcze go nie poprawiłem od

    No wlasnie, a ja nie oderwe styropianu ani nie utne scian, bo z wykonawcy
    nie sciagne, nawet sadownie. I musialbym sam wyskoczyc teraz z kilkunastu
    tysiecy.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2012-03-08 18:50:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 19:32:11 +0100, kiki napisał(a):

    > 1. szpara między murem i styropianem

    No i tu jest zonk, ale jakbym rozebral podbitke (tyle zeby łeb wsadzic) to
    mam dojscie do szczytu styku styro-sciana i moge go doszczelnic. Tak sadze.

    > 2. Zatkanie od góry

    Jest zasmarowane zaprawa - pisalem na samym poczatku. wiem, ze powinno byc
    ocieplone, ale przynajmniej nie ma otwartego pustaka.

    > Ceramikę poryzowaną przed ociepleniem należy otynkować cienką warstwą
    > zaprawy aby pozamykać pory od zewnątrz. Teraz masz tak, że postawiłeś ściany
    > z gąbki i oddaliłeś od niej warstwę ocieplenia, która nigdy nie będzie
    > szczelna.

    Dlatego kombinuje, jak chocby czesciowo zamknkac ten komin - stad pomysl z
    pianka niskoprezna.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 24. Data: 2012-03-08 19:06:28
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Dlatego kombinuje, jak chocby czesciowo zamknkac ten komin - stad pomysl z
    > pianka niskoprezna.

    Ja już wiele razy dawałem foty jaka to była paskudna robota ale łupałem
    ściany szczytowe o 25cm, połowałem za długie narproża, a na koniec od
    wewnątrz rozbieram skosy.
    Żadna pianka nic nie da.
    Mnie idzie na naprawę jednego narożnika 12 butelek kleju pianowego,
    styropian, dodatkowa membrana i zwykle balot wełny.

    Musisz systematycznie rozbierać podbitkę, uciąć styropian, flexem
    odpiłowywać, dalej młotkiem i dłutem. Na to docinasz styropian 12-20cm
    szczelnie przyklejasz na pianę czy tam na cementowy. Piana lepsza, bo po
    łupaniu bedą nierówności. Dopiero na to docinasz styro na elewację i
    zakładasz podbitkę.

    Jakieś straty zawsze będą.

  • 25. Data: 2012-03-08 19:09:06
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]

    > nie sciagne, nawet sadownie. I musialbym sam wyskoczyc teraz z kilkunastu

    Ja wyskakiwałem :-( To i ty wyskoczysz..

    Pamiętaj, że zmarznięta ściana szczytowa się odspoi od płyt. Powstanie
    pęknięcie, które będzie się trzymać na siatce ale zacznie przez kilkanaście
    metrów dmuchać. W zimie wspomnisz co pisałem. Bez naprawy ścian szczytowych
    nic nie zrobisz.

  • 26. Data: 2012-03-08 19:11:08
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia Thu, 8 Mar 2012 19:32:11 +0100, kiki napisał(a):

    A zapytam dodatkowo... Garaż od środka ociepliłeś ?

  • 27. Data: 2012-03-08 19:22:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 20:11:08 +0100, kiki napisał(a):

    > A zapytam dodatkowo... Garaż od środka ociepliłeś ?

    Nie. Tzn. sciane dzielaca go od domu tak, ocieplilem i to solidnie. A jak
    bede robil sufit, to pewnie dam welne, ale na razie sufitu niet.
    Pozostalych powierzchni nie planuje ocieplac od srodka, tylko otynkowac
    (normalnym tynkiem).

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 28. Data: 2012-03-08 19:51:50
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > bede robil sufit, to pewnie dam welne, ale na razie sufitu niet.
    > Pozostalych powierzchni nie planuje ocieplac od srodka, tylko otynkowac

    No więc zimno wejdzie w boczne ściany i zostanie przetransferowane na piętro
    do pokoju nad garażem.
    Musisz ocieplić wjazd, boczki wjazdu, górę przed bramą i ściany w środku.

  • 29. Data: 2012-03-09 06:30:42
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Tak z ciekawości bym zapytał: jak jest styropian uszczelniny od
    dołu ?. Czy może jest tam jakaś listwa startowa - może jakieś dziury
    są na dole w rejonie narożnika? Czy linia styropianu jest ciągłą do
    gruntu ?

  • 30. Data: 2012-03-09 07:08:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 22:30:42 -0800 (PST), robertr napisał(a):

> [...]
    > dołu ?. Czy może jest tam jakaś listwa startowa - może jakieś dziury
    > są na dole w rejonie narożnika? Czy linia styropianu jest ciągłą do

    Jest listwa startowa, ale nie powinno juz byc zadnych dziur, bo je
    uszczelnialem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał