  • 11. Data: 2017-09-04 16:54:54
    Temat: Re: ubezpieczenie mieszkania - przepięcie
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-04 o 15:02, Pete pisze:

    > Na jakiej podstawie?

    Nie wiem, pewnie na 40-tej stronie OWU, malutkim drukiem jest to
    zapisane. To, że ubezpieczyciele chętnie sprzedają polisy i odwrotnie
    proporcjonalnie chcą wypłacać odszkodowania, to żadna nowość.

    > ALe chyba uszkodzenie elektryczne w instalacji bez pomiarów to chyba
    > byłby łatwy punkt zaczepienia do odmowy wypłaty odszkodowania.

    A to wszystko zależy od OWU, UOKiK i ewentualnych późniejszych wyroków
    sądowych. Jakiekolwiek pomiary nie uchronią urządzeń czy instalacji
    przed pośrednim lub bezpośrednim uderzeniem pioruna, i to jest jasne dla
    wszystkich co mają jakiekolwiek pojęcie o prądzie. Natomiast skutecznie
    chronią towarzystwa ubezpieczeniowe przed wypłatą odszkodowań.

  • 12. Data: 2017-09-04 22:01:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dogodzic sie wszystkim nie da. Eksperyment zwany socjalizmem to wykazal. Z jednej
    strony sa klienci ubezpieczalni a z drugiej jej akcjonariusze. Nie da sie pogodzic
    interesow jednych i drugich.

  • 13. Data: 2017-09-05 02:10:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.09.2017 16:54, nadir wrote:
    > Jakiekolwiek pomiary nie uchronią urządzeń czy instalacji
    > przed pośrednim lub bezpośrednim uderzeniem pioruna, i to jest jasne dla
    > wszystkich co mają jakiekolwiek pojęcie o prądzie.

    Głównie incydenty od pioruna walącego w okolicy biorą się z kompletnego
    olewania sposobu rozdziału sieci TN-C -> TN-S. Po to się uziemia środek
    uzwojeń w trafie i później to powtarza w punktach rozdziału żeby
    wprawiane w ruch elektrony nie spowodowały zbudowania zbyt wielkiego
    pola magnetycznego, które zanikając wywołuje indukcję elektromagnetyczną
    i setki tysięcy volt w przewodach.

    Np. sieć IT jest bardzo bezpieczna dla dotykającego ręką fazy, bo go nic
    nie kopnie ale za to EMP potrafi zaindukować wysokie napięcie, które
    może wyskoczyć z kabla do zbrojenia czy skakać po ścianach.
    Ze względu przeciw-porażeniowego IT jest super ale przepięciowo do niczego.

    TN-S od energetyki też nie jest dobrym wyjściem, bo neutral vyłby tylko
    uziemiany przy trafie, setki metrów dalej.

  • 14. Data: 2017-09-06 23:24:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 5 Sep 2017 02:10:51 +0200, KIKI napisał(a):

    > Głównie incydenty od pioruna walącego w okolicy biorą się z kompletnego
    > olewania sposobu rozdziału sieci TN-C -> TN-S.

    A jak powinno to być zrobione dobrze?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2017-09-07 07:33:41
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-04 10:10, Myjk wrote:
    > Absolutnie nie mówić, że walnął piorun. Miałem parę lat temu dom
    > ubezpieczony od przepięcia i pioruna, "spaliło" się w domu towaru za około
    > 4k (w okolicy w sumie poszło sprzętu za 30 koła). TU przyjechało, zobaczyli
    > że odgromników brak i odszkodowanie się nie należy. I nie ważne było, że
    > piorun nie walnął w dom, tylko w tranformator 150m dalej.

    wszystko zalezy od ubezpieczenia i owu - mi padla wlasnie plyta
    indukcyjna kupiona z dodatkowym ubezpieczeniem - gdyby to bylo
    przepiecie to by sie na mnie wypieli bo nie pokrywaja, na szczescie byl
    to piorun w sasiedztwie, o zadne odgromniki nie pytali bo do 15m
    wysokosci budynku obowiazku posiadania nie ma (minus szczegolne
    przypadki) i ich owu nic o nich nie wspomina wiec...