  • 11. Data: 2009-09-14 10:09:45
    Temat: Re: umowa przedwstępna przy zakupie działki
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A jesli jakiś organ ma prawo pierwokupu tej działki?
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-09-14 10:12:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > A jesli jakiś organ ma prawo pierwokupu tej działki?

    Nie ma żadnego znaczenia.
    Prawo pierwokupu jest realizowane po spisaniu umowy ostatecznej.

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-09-14 13:03:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie ma żadnego znaczenia.
    > Prawo pierwokupu jest realizowane po spisaniu umowy ostatecznej.

    Mylisz się. Jeśli wchodzi w grę prawo pierwokupu to najpierw jest spisywana
    umowa warunkowa i po odpowiedzi ogranu mającego prawo pierwokuku (lub jej
    braku) nastepje druga umowa przenosząca prawo własności.

  • 14. Data: 2009-09-14 13:40:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Boombastic pisze:

> [...]
    > spisywana umowa warunkowa i po odpowiedzi ogranu mającego prawo
    > pierwokuku (lub jej braku) nastepje druga umowa przenosząca prawo

    Ale ta umowa warunkowa to zupełnie co innego niż umowa przedwstępna.
    Najczęściej. ;)

    A o niej był wątek. :)
    --
    spp

  • 15. Data: 2009-09-14 17:37:27
    Od: "adbud" <a...@g...com>

    a jaki jest koszt takiej umowy? i czy to prawda że podczas brania kredytu
    konieczna jest umowa przedwstępna podpisana u notariusza gdyż zwykła cywilno
    prawna może byc nie wystarczajaca dla banku?

  • 16. Data: 2009-09-14 17:51:44
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Zaliczki niestety w pojedyńczej. Jeśli jednak w umowieni nie figuruje
    > słowo zaliczka, tylko zadatek - wtedy faktycznie, zwracany jest podwójnie.
    >
    > A ja bardzo jestem ciekaw, czy przy takich rozliczeniach typu "kupujemy
    > działkę od Pana Kazia a ten nam się rozmyślił", komuś udało się ten zwrot
    > zadatku x2 uzyskać. Bez ciągania się po sądach i długich procesów.
    >
    > J.

    Mnie sie cos takiego przytrafilo 2 lata temu
    sprzedajaca sie wycofala, umowa przedwstepna byla na papierze (bez
    notariusza), przy rozwiazaniu tej umowy (tez bez notariusza) bez slowa
    wyplacila 20k pln (zadatek byl 10k)
    zadna radosc choc frajerska kasa, ale fajna dzialka przepadla...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 17. Data: 2009-09-14 17:51:44
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

  • 18. Data: 2009-09-14 18:19:06
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adbud" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    >a jaki jest koszt takiej umowy? i czy to prawda że podczas brania kredytu
    >konieczna jest umowa przedwstępna podpisana u notariusza gdyż zwykła
    >cywilno prawna może byc nie wystarczajaca dla banku?

    Nieprawda.

  • 19. Data: 2009-09-14 19:18:32
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    adbud pisze:
    > witam jak powinna byc skonstruowana umowa przedwstępna przed zakupem działki
    > tak aby kupujący jak i sprzedający byli pewni finalizacji transakcji? Jaka
    > powinna być wysokość zaliczki? Czy taką umowę powinno się podpisać u
    > notariusza jeśli tak to jaki może być koszt?
    >
    > Pozdrawiam Adi

    Ja przerabiałem umowę przedwstępną i popełniłem jeden błąd
    dzialka kredytowana z banku , wpłaciłem zaliczke kobiecinie
    i bank ta zaliczke potraktowal jako wklad wlasny no i dupa
    6 kzl musialem wylozyc z gotowki zamiast zabrac z banku na niskim
    kredycie . Jesli kredytujesz przez bank warto o to zapytac

    Mayky

  • 20. Data: 2009-09-14 19:20:57
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    adbud pisze:
    > a jaki jest koszt takiej umowy? i czy to prawda że podczas brania kredytu
    > konieczna jest umowa przedwstępna podpisana u notariusza gdyż zwykła cywilno
    > prawna może byc nie wystarczajaca dla banku?

    zalezy pewnie od banku ja mialem zwykłą i bank ją respektował
    ale popelnilem błąd z zaliczka ( patrz post wyżej)

    Mayky