  • 1. Data: 2009-10-04 18:20:58
    Temat: uszczelka do kabiny prysznicowej
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam grupe:)

    Kupiłem sobie kabinę. Kabina prezentuje sie super, ale ma jedna wade...
    Niestety, producent nie przewidzial uszczelki miedzy brodzikiem, a scianka.
    Uszczelka jest tylko na drzwiach... Efekt jest taki, ze pieknie przecieka i
    po nierozwaznej kapieli podloga w calej lazience jest mokra.

    Myslalem, zeby to uszczelnic bezbarwnym silikonem, ale boje sie, ze za jakis
    czas sczernieje/splesnieje... Uszczelka wydaje mi sie byc lepszym
    rozwiazaniem, bo nawet jak zzolknie, to sie ja wymieni...

    Klopot jest taki, ze nie mam pojecia czy taka uszczelke mozna gdzies
    kupic... Pytalem w Castoramach i innych budowlanych... nie maja.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 2. Data: 2009-10-05 06:47:00
    Temat: Re: uszczelka do kabiny prysznicowej
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakis czas sczernieje/splesnieje... Uszczelka wydaje mi sie byc lepszym
    > rozwiazaniem, bo nawet jak zzolknie, to sie ja wymieni...

    Jeeli użyjesz silikonu SINITARNEGO a nie uniwersalnego, to przy sprawnej
    wentylacji nie powinno się nic dziać przynajmniej przez kilka lat.
    Silikon nie musi być bezbarwny- może być dobrany pod kolor fugi lub wg
    innych kryteriów. Wybór kolorowych silikonów sanitarnych jest przeduży, np
    mapei, ceresit, atlas chyba też ma.
    Silikon też można wymienić, tylko zabawy z nim jest nieco więcej niż z
    uszczelką, ale z kolei uszczelka może "nie wybrać" wszystkich nierówności
    ściany i w rezultacie nadal może cieknąć.
    Jeżeli nie chcesz mieć silikonu na wierzchu, pokryj nim powierzchnię styku
    profilu kabiny ze ścianą. Zrób to na tyle grubym " ściegiem" aby po
    dociśnieciu silikon pokrył wszystkie nierówności ściany. Nałóż silikon takim
    wężykiem na profil ~~~~~~~~~~~~~~ lub ^^^^^^^^^^^^^^^^ a jego ewentulany
    nadmiar który się wydostanie po dokręceniu profilu do ściany usuń.
    Newralgicznymi miejscami dla przecieków są często w kabinach łączenia
    profilów prionowych z dolną szyną prowadzącą drzwi. Często jest tak że dolna
    szyna dolega na styk do profilu pionowego. Dolna szyna jest zazwyczaj
    prfilem ciągnionym otwartym (prowadzenie kółek drzwi, odlewy trzymające
    wkręty lub śruby) i do tego otwartego profilu wpada woda z prysznica i
    wycieka sobie na zewnątrz ponieważ połączenie skręconych profili nie jest
    niczym uszczelnione, także nie raz pomimo pięknie uszczelnionych drzwi,
    przylgni ze ścianą, z brodzikiem z kabiny nadal wycieka woda. Ten problem
    dotyczny zazwyczaj tańszych kabin, takich do 1500 zł. W droższych zazwyczaj
    projektant już nad tym przysiadł choć to też nie reguła.

    Między innymi z tych powodów biały montaż jest drogi. U mnie np montaż
    kabiny kosztuje minimum 250 zł.

    Jeżeli chodzi o uszczelkę, mógłbym Ci coś tam zaoferować ale tylko i
    wyłącznie w kolorze czarnym niestety.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-10-05 19:36:14
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Dzieki za odpowiedz, jednak mi nie chodzi o uszczelnienie profilu przy
    ścianie, tylko styku szyby z brodzikiem... niestety producent nie
    przewidzial żadnej uszczelki w tym miejscu i między ścianą kabiny, a
    brodzikiem jest szczelina.

  • 4. Data: 2009-10-05 21:15:24
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=uszc
    zelka+kabiny+prysznicowej&from_showcat=1&category=0&
    description=1

    hasło: uszczelka kabiny prysznicowej

    kto by pomyslal ze bedzie pod tym hasłem ;)))))))

    --

    Sebastian

  • 5. Data: 2009-10-06 05:45:53
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > przewidzial żadnej uszczelki w tym miejscu i między ścianą kabiny, a
    > brodzikiem jest szczelina.

    Silikon, nawet sanitarny po paru latach pleśnieje. Ja użyłem w tym miejscu
    (i na całym styku brodzik-ściana) białego akrylu zewnętrznego. Łatwiej się
    nim pracuje, nie pleśnieje tak jak mocno silikon, łatwiej go usunąć w razie
    potrzeby. Mam już 3 lata i jest OK.

    Pzdr.
    Adam

  • 6. Data: 2009-10-06 06:48:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nim pracuje, nie pleśnieje tak jak mocno silikon, łatwiej go usunąć w
    > razie potrzeby. Mam już 3 lata i jest OK.

    Ja w mieszkaniu uszczelniłem te miejsca też akrylem. Po dwóch latach z
    akrylem coś się zaczeło dziać- w miejscach gdzie miał kontakt z wodą(kabina,
    umywalka)). Zaczął jakby pleśnieć gnić i okropnie śmierdzieć.
    Musiałem go wszedzie wyskrobac i zrobiłem od nowa silikonem sanitarnym

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-10-06 20:39:59
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    basti78 wrote:
> [...]
    description=1
    > hasło: uszczelka kabiny prysznicowej
    > kto by pomyslal ze bedzie pod tym hasłem ;)))))))

    Hmm - ciekawe jest tez haslo: "Uszczelka uszczelki do kabin
    prysznicowych" :-)

    Pozdro

    Maseł