  • Data: 2011-08-26 07:46:21
    Temat: uziom pionowy - ile
    Od: fleczer <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Od paru dni na moim dachu jest instalacja odgromowa, teraz muszę jak
    najszybciej wprowadzić uziomy w ziemię. Niestety nie mam możliwości
    podłączenia się pod zbrojenie ław fundamentowych, zdecydowałem się na
    założenie uziomów pionowych.
    W hurtowni elekt. dostępne są gotowe uziomy wykonane z prętów
    ocynkowanych fi 16pręt w elementach po 1,5 z możliwością przedłużania.
    Grunt to mokra glina. Dach ~380m2, 5 zejść instalacji odgromowej.

    czy ktoś może napisać
    1) czy 3m szpila w grunt wystarczy dla każdego z 5 zejść? czy może warto
    dobić jeszcze 1,5m

    2) czy jest jakiś sposób na wbicie takich szpil? wibromłota nie posiadam
    :-), a ręcznie to raczej będzie ciężko.

    /pozd.Piotr