  • 31. Data: 2011-01-28 21:31:28
    Temat: Re: welna w skosach (znowu)
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message
    news:ihv583$efi$1@news.onet.pl...

    > Nie odrabiasz lekcji. Nad profilami jest 40cm welny a sciany jak mniemam
    > ocieplone. Profilami wieje zimne powietrz z zewnatrz przez niedokladnie
    > zrobione ocieplenie.

    Dokładnie tak jest i wystarczy, że w jednym miejscu jest dziura na palec i
    całymi profilami leci powietrze.
    Po naprawach skosów nie robiłem zdjęć termowizyjnych ale tam gdzie pirometr
    pokazywał mniej 0 10 stopni teraz pokazuje tyle co cała ściana.

  • 32. Data: 2011-01-28 21:35:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...
    On 28 Sty, 18:38, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > A swoja droga co to:

    > http://img823.imageshack.us/i/32998117.jpg/

    > Komin ? :)

    Nie. To ściana działowa między pokojem i łazienką. Zdjęcie zrobione z pokoju
    w stronę łazienki. Tam dmuchało w środku i tak ziębiło ścianę.
    Po ubiciu wełny w pustych profilach nagle wszelkie wewnętrzne narożniki
    robią się ciepłe.

  • 33. Data: 2011-01-28 21:40:09
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Tak sobie. Kiki ma sporo racji, bo nic Ci ze szczelnej paroizolacji jak
    > miedzy nia a welna bedzie wialo.

    Najgorsze są sufity i skosy gdzie zrobiła wełnę i zapną profile CD na
    grzybki i tak to zostawią.
    Między wełną, a paroizolacją będzie 3cm i wszystkie profile puste.
    Nic z tego ocieplenia nie będzie.

    trzeba dawać trzecią warstwe wełny po zapięciu profili i jeszcze żeby w
    profile była wsadzona wełna. Pociąć ją na pasy i wsadzić. nie ufać majtrom.
    Przed zamykaniem sprawdzić samemu każdy metr.

  • 34. Data: 2011-01-28 22:16:21
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...
    On 28 Sty, 21:13, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Membrane jednak rzadko kiedy robi sie szczelnie - malo kto skleja
    > zaklady. To zreszta nie ma wiekszego znaczenia. Swoja droga - IMHO jak
    > pamietam to kiki ma deskowanie dachu bez membrany i porobione
    > specjalne szczeliny wentylacyjne miedzy welna, a deskowaniem (co
    > zreszta jest jak najbardziej prawidlowe - welne trzeba wentylowac od
    > gory). Wniosek jest wiec tylko jeden - zle (nieszczelnie) ulozona
    > welna, szczegolnie pierwsza warstwa..

    Nie. To jest brak membrany przy dachu deskowanym. Wełny nie da się ułożyć
    tak żeby przez nią nie leciało.

  • 35. Data: 2011-01-28 22:47:22
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 28/01/2011 20:34, Adam wrote:

    > specjalne szczeliny wentylacyjne miedzy welna, a deskowaniem (co
    > zreszta jest jak najbardziej prawidlowe - welne trzeba wentylowac od
    > gory).
    Podepne sie pod watek, bo niedlugo sam to bede robil a tego nie
    rozumiem: skad dokad ma byc ta szczelina? Tzn rozumiem, ze miedzy welna
    a deskowaniem, ale czy to powietrze ma ktoredys uciekac?

  • 36. Data: 2011-01-28 23:42:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 23:47, Lucky <l...@v...pl> wrote:

    > Podepne sie pod watek, bo niedlugo sam to bede robil a tego nie
    > rozumiem: skad dokad ma byc ta szczelina? Tzn rozumiem, ze miedzy welna
    > a deskowaniem, ale czy to powietrze ma ktoredys uciekac?

    Wlot - w okapie, miedzy deskowaniem, a welna. Wylot - w kalenicy.
    Dodatkowo w takiej sytuacji powinienes tez zastosowac kilka dachowek
    wentylacyjnych w niektorych miejscach (to juz powinien dekarz
    wiedziec:)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2011-01-29 00:33:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > Dodatkowo w takiej sytuacji powinienes tez zastosowac kilka dachowek
    > wentylacyjnych w niektorych miejscach (to juz powinien dekarz

    A to po co? te dachówki nigdy nie sa potrzebne. Przy deskowaniu - powietrze nie
    przejdzie przez pape i deski, przy membranie - pokrycie z dachówki jest na tyle
    dziurawe, ze te wentylacyjne sa niepotrzebne. A do solarów sa za male.

    --
    Bartek

  • 38. Data: 2011-01-29 04:26:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Lucky" <l...@v...pl> wrote in message news:ihvh1m$q1j$1@news.onet.pl...

    > Podepne sie pod watek, bo niedlugo sam to bede robil a tego nie rozumiem:
    > skad dokad ma byc ta szczelina? Tzn rozumiem, ze miedzy welna a
    > deskowaniem, ale czy to powietrze ma ktoredys uciekac?

    Ale musisz dać membranę od strony szczeliny.
    Jeżeli masz dach deskowany to zamów deski 5cm x szerokość twoich krokwii, w
    odcinkach, nie muszą być długie.

    Najpierw zrobisz więźbę. Dalej przykleisz na taśmę membranę wiatroizolacyjną
    o bardzo wysokiej przepuszczalności pary >=3000. Dalej nabijesz te deski 5cm
    x szerokość krrokwii i dopiero dasz właściwe deskowanie i papę.
    Ale na papie nie oszczędzaj. Papa powinna byc wytrzymała i rozciągliwa, bo
    deski wysychając rozerwą ci ją

  • 39. Data: 2011-01-29 10:57:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote:

> [...]
    > szerokość krrokwii i dopiero dasz właściwe deskowanie i papę.
    > Ale na papie nie oszczędzaj. Papa powinna byc wytrzymała i rozciągliwa, bo

    Kiki, bzdury. Po pierwsze, przy deskowaniu z papą membrana jest niepotrzebna, bo
    nie ma bezpośredniego napierania wiatru na wełnę. Szczelina wentylacyjna sobie
    jest, ale tam huraganu rozrywającego wełnę nigdy nie będzie.
    Po drugie nie ma takiej papy, która wytrzyma ruchy deskowania. Ale te ruchy nie
    będą duże, bo deska cienka jest i mocno ją gwoździe trzymają. A w ogóle to
    zamiast papy lepiej dać membranę Tyvek na deskowanie.

    --
    Bartek

  • 40. Data: 2011-01-29 12:21:07
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 28/01/2011 23:42, Adam wrote:

    > Wlot - w okapie, miedzy deskowaniem, a welna. Wylot - w kalenicy.
    Dzieki,
    Tak myslalem, ale obawiam sie tego samego co pisal kiki: wiejacy wiatr
    bedzie wpadal pod deski przy okapie i wypadal kalenica. Nie bedzie
    wywiewalo welny stopniowo? Pomysl kikiego z membrana (aby oddzielic
    wiatr od welny) jest fajny, ciekawe co moi dekarze na to.