  • 21. Data: 2011-02-24 19:02:53
    Temat: Re: wieniec na scianie kolankowej - czy zalecany?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > ale kiki mówił ze szczyty

    Kiki kiki... :-/
    Ja dałem na szczyty styrodur i na nim 'leżą' krokwie.
    W zasadzie nie leżą, ale jakby coś miałeo pracować w kierunkach
    bocznych, to o szczyty się oprze właśnie przez ten styrodur, bo dość
    twardy jest :-).

    pozdr
    Robert G

  • 22. Data: 2011-02-24 19:56:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Hmmm...
    > To w projekcie nie napisali/narysowali...?
    > W końcu jakiś konstruktor się pod tym chyba podpisał no nie...?
    > Ja mam ściany kolankowe na 1,2 m i nikomu nie przyszło do głowy, żeby wieniec
    > na nich lać - dach kryty dachówką ceramiczną. za to co jakieś 1,5 - 2 m mam
    > pionowe rdzenie betonowe zbrojone i przewiązane ze zbrojeniem stropu. Do tych
    > rdzeni są mocowane na wbetonowane śruby, murłaty.

    Masz w projekcie ściany kolankowe 120cm bez wieńca, czy może w projekcie było
    100cm a Ty sobie podniosłeś?

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2011-02-24 19:59:31
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja myślę jednak, że wszystko jest kwestią konstrukcji i kształtu dachu.
    > Musiałbyś widzieć mój... :-).
    > Poza tym inaczej ma się sprawa z dachem czterospadowym, a inaczej z
    > dwuspadowym.

    Jasne, przy kopertowym dachu obciążenia są dużo mniejsze, bo połacie dachu są
    mniejsze.

    --
    Bartek

  • 24. Data: 2011-02-24 20:31:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Lut, 17:45, "adi" <a...@g...com> wrote:

    > pewnie i wytrzyma ale ja bym sobie czego takiego u siebie nie zrobi ,
    > widzia em ju taki dach kt ry z o y si jak domek z kart, napewno takowy
    > drugi wieniec pomo e i jest wszystko bardziej wytrzyma e konstrukcyjnie a
    > koszta jego s znikome

    Ja mam 65mb po obwodzie * 0,25 (szerokosc) * 0,2 (wysokosc) = 3,25m3
    betonu + zbrojenie i robocizna. Razem ok 1k pln. Czy to koszt znikomy
    to bym sie klocil ;]

    BTW. Ja mam scianke kolankowa z jednego pustaka wys. 25cm wiec u mnie
    nawet nie myslalem o wiencu :D Co ~2m mam zakotwiony w stropie pret
    gwintowany (chyba fi 14 chyba). Nie mam nawet jako takich betonowych
    slupow - ot pret jest w ~5-10cm przerwie miedzy pustakami zapackany
    mocna zaprawa.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2011-02-24 20:44:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    > czy może w projekcie było 100cm a Ty sobie podniosłeś?

    Nie.
    Było 120 cm i nie było wieńca.
    W jednym miejscu było 80 cm i taż nie było wieńca, a jest też miejsce,
    gdzie było 140 cm i też nie było wieńca.

    Wszystko się kupy trzyma. Wieniec jest za to w stropie. I te słupy
    żelbetowe co 1,5 do 2 m.

    Po prostu murłata leży na maxach i jest przykręcona tymi śrubami do
    słupów. Ale śruby są takie że... chyba kluczem 22 to trzeba kręcić.

    pozdr
    Robert G.

  • 26. Data: 2011-02-24 21:56:05
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-23 23:48, kyte pisze:

    > pytanie czy przy sciance kolankowej 67-70 cm i dachowce cementowej
    > rozwiazanie na slupach bedzie wystarczajace?

    O tym decyduje konstruktor. Przy niskiej zapewne wystarczy, kotwy pójdą
    w słupki.

    M.