  • 11. Data: 2011-02-23 22:48:23
    Temat: Re: wieniec na scianie kolankowej - czy zalecany?
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    A jaki masz dach? W co zamocujesz kotwy do trzymania murłat?
    M.

    Witam,

    myslalem o czym takim:
    http://www.groszek.mojabudowa.pl/pliki/groszek/image
    /zbrojenia%20slupkow/2007_12_02%20032(1).jpg

    natomiast murlaty beda przykrecone do pretow gwintowanych - hakow:

    http://www.groszek.mojabudowa.pl/pliki/groszek/image
    /swita/2007_12_02%20027.jpg

    ponizej przeslalem linki do zdjecia z projektu u budynku (2 wiad nizej).

    pytanie czy przy sciance kolankowej 67-70 cm i dachowce cementowej
    rozwiazanie na slupach bedzie wystarczajace?

    Dziekie pozdr, k.

  • 12. Data: 2011-02-23 22:50:19
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    tutaj znalazlem pewne info na ten temat

    http://ladnydom.pl/budowa/1,106585,3292332.html

    czy mozna przyjac gorna granice 80 cm?

    k.

  • 13. Data: 2011-02-23 22:54:15
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    natomiast tutaj jest napisane ze granica jest 1,5 m ;-))

    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view_bd/id,7046/Item
    id,263/

    od ktorego punktu liczymy wysokosc scianki kolankowej?

    Pozdr.K.

  • 14. Data: 2011-02-24 08:36:46
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik adi napisał:
    > zawsze musi być przy obojętnie jakiej sciance

    Farmazony opowiadasz

    rafał

  • 15. Data: 2011-02-24 11:47:22
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2011-02-23 22:19, adi pisze:
    > co ile masz te słupy??

    Właśnie zobaczyłem, że w rogach nie mam słupów. Tam zrobiona jest jakaś
    prowizorka. Pręty gwintowane mam kotwione w tych słupach. Wysokość
    liczona od stropu (na zdjęciu widać wysokość na 3 bloczki). Długość tej
    dłuższej ściany to ok 12m.

    Hejka.

  • 16. Data: 2011-02-24 12:51:30
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik piechur napisał:

    > Właśnie zobaczyłem, że w rogach nie mam słupów.

    Słup na narożniku = bardziej kłopotliwe szalowanie. To tak z własnego
    doświadczenia ;-)

    mcs

  • 17. Data: 2011-02-24 16:13:28
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik friday napisał:
    > jaka wysoka scianka kolankowa jest akceptowalna w przypadku braku wienca

    Hmmm...
    To w projekcie nie napisali/narysowali...?
    W końcu jakiś konstruktor się pod tym chyba podpisał no nie...?
    Ja mam ściany kolankowe na 1,2 m i nikomu nie przyszło do głowy, żeby
    wieniec na nich lać - dach kryty dachówką ceramiczną. za to co jakieś
    1,5 - 2 m mam pionowe rdzenie betonowe zbrojone i przewiązane ze
    zbrojeniem stropu. Do tych rdzeni są mocowane na wbetonowane śruby, murłaty.

    Nic się na razie nie łamie... :-).
    pozdr
    Robert G

  • 18. Data: 2011-02-24 16:45:43
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Nic się na razie nie łamie... :-).
    > pozdr
    > Robert G

    pewnie i wytrzyma ale ja bym sobie czegoś takiego u siebie nie zrobił ,
    widziałem już taki dach który złożył się jak domek z kart, napewno takowy
    drugi wieniec pomoże i jest wszystko bardziej wytrzymałe konstrukcyjnie a
    koszta jego są znikome

  • 19. Data: 2011-02-24 18:02:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adi napisał:

> [...]
    > widziałem już taki dach który złożył się jak domek z kart, napewno
    > takowy drugi wieniec pomoże i jest wszystko bardziej wytrzymałe

    Ja myślę jednak, że wszystko jest kwestią konstrukcji i kształtu dachu.
    Musiałbyś widzieć mój... :-).
    Poza tym inaczej ma się sprawa z dachem czterospadowym, a inaczej z
    dwuspadowym.
    Przy czterospadowym sam bym raczej nalegał na zrobienie dodatkowego
    wieńca, przy dwuspadowym jednak znaczącą rolę odgrywają szczyty, no i ta
    konstrukcja, jak jest wszystko dobrze policzone, to i wieniec nie będzie
    potrzebny, ale jak źle, to wieniec nie pomoże :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-02-24 18:22:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > konstrukcja, jak jest wszystko dobrze policzone, to i wieniec nie będzie
    > potrzebny, ale jak źle, to wieniec nie pomoże :-).

    ale kiki mówił ze szczyty nie moga być wymurowane, do samej góry wiec nic na
    nich nie oprzesz :-)
    Tej sciany mogłoby nie być a dach ma sie trzymać. Ja do dzis nie mam
    szczytowej, a dach stoi :-)

    b.