  • 21. Data: 2011-10-11 08:51:26
    Temat: Re: więźba na zimę
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    >Blacha jednak wychodzi taniej - to decydujący czynnik.

    Przy dachu kopertowym nie wychodzi taniej.
    Przy zwykłym różnie to bywa. Popatrz na ceny dachówki cementowej Braasa-
    tylko nie patrz na tzw. ceny katalogowe- spokojnie w hurtowniach kupisz
    taniej jak cena sugerowana przez producenta
    >A czy gorsza od dachówki - nie wiem... Dostanę 30 letnią gwarancję.

    Popatrz tylko na warunki gwarancji- możesz tam znaleźć zapis że jak palisz
    kotłem na paliwo stałe to gwarancja nie obowiązuje

  • 22. Data: 2011-10-11 08:59:11
    Temat: Re: więźba na zim
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Przy zwykłym różnie to bywa. Popatrz na ceny dachówki cementowej Braasa-

    no dobra, ale dachówka cementowa to lipa jest, moze i nie kazda ale
    porosniete zielonym to widzac czesto. A jak mam miec drugi sort czegos to
    juz lepiej wygląda blacha.

    b.

  • 23. Data: 2011-10-11 09:35:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >cementowa to lipa jest, moze i nie kazda ale porosniete zielonym to widzac
    >czesto. A jak mam miec drugi sort czegos to juz lepiej wygląda blacha.

    Może i masz rację aczkolwiek na dachówkach Braasa z powłoka Cisar chyba nie
    widziałem porostów.
    Na starych zwykłych dachówkach betonowych z bylejaką powłoka porosty bywają
    to prawda.
    A odnosnie blachy to poszukaj moich fotek z zeszłego roku co zobił grad z
    blachą u mojego szwagra.
    Dachom z dachówek nic się tam wtedy nie stało

  • 24. Data: 2011-10-11 09:37:30
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > no dobra, ale dachówka cementowa to lipa jest, moze i nie kazda ale
    > porosniete zielonym to widzac czesto. A jak mam miec drugi sort czegos to
    > juz lepiej wygląda blacha.

    No tak..., tylko czy oszczędzanie na tak kluczowym elemencie domu jest
    racjonalne?
    Dla mnie nie. Już lepiej zaoszczędzić na drzwiach wewnętrznych - i kupić
    takie z niższej półki, a nie wydać na komplet 15 - 20 tys.
    Oszczędność? Ok 10 - 15 tys.
    Ta kasa będzie jak znalazł na porządny dach :-)

    pozdr
    Robert G

  • 25. Data: 2011-10-11 09:45:11
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Może i masz rację aczkolwiek na dachówkach Braasa z powłoka Cisar
    > chyba nie widziałem porostów.

    Widziałeś takiego Braasa po 10-15 latach?
    Moja zwykła po 5 latach też niE ma porostów. A domy sąsiednie po 15 latach
    mają.

  • 26. Data: 2011-10-11 10:38:11
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No tak..., tylko czy oszczędzanie na tak kluczowym elemencie domu jest
    > racjonalne?

    a co jest nieracjonalnego? Dach ma być szczelny i wyglądać mniej wiecej jak
    inne dachy. Gdybym sie budował w marmurach to i dachówka musi do tego
    pasować czyli być najlepsza. Ale mnie na to nie stać, buduję wygodnie i
    tyle.

    b.

  • 27. Data: 2011-10-11 10:39:36
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A odnosnie blachy to poszukaj moich fotek z zeszłego roku co zobił grad z
    > blachą u mojego szwagra.

    od tego mam ubezpieczenie zeby dostać kase na nowy dach. Wiadomo ze
    ubezpieczalnia bedzie sciemniać i wiadomo ze trafi sprawa do sądu, ale kasa
    bedzie.

    b.

  • 28. Data: 2011-10-11 11:42:44
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > inne dachy. Gdybym sie budował w marmurach to i dachówka musi do tego
    > pasować czyli być najlepsza. Ale mnie na to nie stać, buduję wygodnie i

    Wiesz...
    Gdyby rzeczywiście było to coś poza zasięgiem przeciętnego budującego,
    to bym nic nie mówił.
    Jednak wydać na dach z blachy 9, czy 10 tys, a na ten sam dach z
    dachówki ceramicznej 12 - 13 tys, to nie jest jakaś ekstrawagancja. U
    mnie tak było.
    I nie chodzi tu o budowę w 'marmurach' :-), bo u mnie marmurów nie ma.
    Na ekstra wykończenie zabrakło i trzeba było zastosować rozwiązania
    tymczasowe. Jednak nie pożałowałem tych tysięcy na dach - wolałem je tam
    wydać, niż mieć blachę - ktora pod słońce prześwituje na tłoczeniach :-D
    i wstawić na to konto dużo tańsze drzwi wewnętrzne. Te sobie kiedyś
    wymienię, a dach wolę mieć solidny i nie drżeć ze strachu przy byle
    gradobiciu.

    No... ale co komu... :-)
    To tylko moja subiektywna, niezobowiązująca nikogo opinia.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 29. Data: 2011-10-11 12:02:08
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    >
    > Popatrz tylko na warunki gwarancji- możesz tam znaleźć zapis że jak palisz
    > kotłem na paliwo stałe to gwarancja nie obowiązuje

    Ale tak jest ze wszystkimi chyba materialami....
    Jak wlazlem na strone Rockwoola to cena u nich Toprocka 15cm to cos 36zl/m2
    jak dobrze pamietam
    a w jednej hurtowni dostalem za 18pln/m2 brutto mimo tego ze kumpel
    budowlaniec dal namiar na swojego znajomego przez ktorego welne bierze na
    wszystkie budowy gdzie mi zaoferowano za 21,70 brutto /m2

  • 30. Data: 2011-10-11 12:56:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Paź, 14:02, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    wrote:

> [...]
    > budowlaniec dal namiar na swojego znajomego przez ktorego welne bierze na
    > wszystkie budowy gdzie mi zaoferowano za 21,70 brutto /m2

    Ja na toprocka mialem w hurtowni rabat 56% (w porownaniu do cen
    katalogowych oczywiscie). Najwyzszy w historii moich zakupow :D
    pozdr.

    --
    Adam