  • 21. Data: 2009-07-27 09:30:13
    Temat: Re: wilgoć w piwnicy a pomysł na klimatyzacje :)
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:h4jrvk$5tj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >z tego co napisałeś to lepiej nie otwierać teraz okien w piwnicy zeby nie
    >dostarczać ciepłego powietrza które sie skropli na ścianach :)

    Pozamykać i samo wyschnie. ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2009-07-27 09:34:22
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Lip, 11:26, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > z tego co napisałeś to lepiej nie otwierać teraz okien w piwnicy zeby nie
    > dostarczać ciepłego powietrza które sie skropli na ścianach :)

    No i dużo w tym prawdy.... niestety nie usunie się w ten sposób
    wilgoci która już tam jest.
    ;-)
    Tyle że nie powietrze się skrapla a raczej woda w nim zawarta...
    :-)))))

    Albo , tak jak też pisałem, bardzo mocno wentylować. Wtedy wyrównasz
    temperatury i nie będzie się skraplać... no ale na początku, zanim to
    zadziała, ściany zaczną "płakać".
    ;-)

  • 23. Data: 2009-07-27 09:39:30
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Lip, 11:26, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:
> [...]
    > wtłaczanie zimnego powietrza  na strych to też proszenie się o
    > kłopoty. Wszystko przez "względność" suchości tego powietrza. Kto
    > powiedział że to powietrze na strychu jest suche? Ono jest tylko
    > ciepłe, więc wilgotność WZGLĘDNA jest niska. Jak wpadnie sobie do
    > chłodnej piwnicy to owa wilgotność względna sobie wzrośnie i....
    > zaczną ściany "płakać". To tak samo jak ze szklanką z zimnym piwkiem w
    > ------------
    >
    > Jak da tego powietrza nie za dużo, to będzie jak piszesz. Jeżeli wtłoczy go
    > sporo, to ogrzeje piwnicę i punkt rosy przestanie go interesować. Po prostu

    Czyż nie to wyraziłem słowami :
    "Można też bardzo (ale
    to bardzo) intensywnie wentylować. Wtedy temperatura ścian
    piwnicznych
    się podniesie i jeżeli wilgotność względna nie będzie bliska 100% to
    nadmierna wentylacja osuszy ściany.
    "
    ;-)

    Mam teraz polemizować sam z sobą?
    ;-)
    :-))))))))))))))

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 24. Data: 2009-07-27 10:08:02
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Lip, 11:28, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w
    wiadomościnews:h4jk8o$hql$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > To zassie powietrze z zewnątrz, które przy tej samej bezwzględnej
    > wilgotności będzie zimniejsze. Traci w ten sposób atut ogrzewania piwnicy
    > gorącym powietrzem z poddasza.

    Powietrze z zewnątrz będzie miało prawdopodobnie mniejszą wilgotność
    bezwzględną, bo nie będzie zawierało wilgoci "bytowej" wygenerowanej
    już w domu a skumulowanej na poddaszu.
    ;-)

  • 25. Data: 2009-07-27 10:17:25
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

[...]

    ---------------------

    To dobrze, że zgadzasz się sam ze sobą i ja też się zgadzam. :-)

  • 26. Data: 2009-07-27 10:18:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    owietrze z zewnątrz będzie miało prawdopodobnie mniejszą wilgotność
    bezwzględną, bo nie będzie zawierało wilgoci "bytowej" wygenerowanej
    już w domu a skumulowanej na poddaszu.
    ----------

    Hmm, wyobrażałem sobie poddasze jako wentylowane lufcikami, mocno ogrzewane
    dachem i nie połączone z pomieszczeniami mieszkalnymi. Stąd nie ma tam
    wilgoci bytowej.

  • 27. Data: 2009-07-27 10:30:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 27 Lip, 09:21, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:48981fba-0f25-4f12-a11a-1ab45921ada0@
    26g2000yqk.googlegroups.com...

    >No bo ta cała wilgoć z całego domu (pranie, gotowanie, wegetacja
    >kwiatków, schnięcie owoców itp, i wilgoć z wydychanego powietrza)

    I jest tez najwyzsza temperatura - z reszta nie mi ani Tobie z gory
    zakladac, ze kolega ma wilgoc na poddaszu.

    >no właśnie że nie... A to dlatego że klimatyzator bierze powietrze z
    >tego samego pomieszczenia i zwraca je też do tego pomieszczenia. Czyli
    >obieg jest zamknięty.

    Poczytaj o wiglotnosci wzglednej i bezwzglednej a w szczegolnosci kawalek o
    tym, ze jak obnizasz temperature to wilgotnosc wzgledna rosnie - w ukladzie
    zamknietym rzecz jasna.

    > A skoro tak, to woda wykroplona w klimatyzatorze
    >pomniejsza wilgotność powietrza...

    I znow kolego teoretyzujesz - tak sie sklada, ze mam klimatyzator i wiem
    jakie sa skutki dla wilgotnosci, wykrapla sie tak niewielka ilosc wody, ze
    wilgotnosc wzgledna i tak istotnie rosnie.

  • 28. Data: 2009-07-27 10:31:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

> [...]
    >wilgoci która już tam jest.
    >;-)
    >Tyle że nie powietrze się skrapla a raczej woda w nim zawarta...

    Tyle, ze z cieplym powietrzem wchodzi wiecej wody :-DDDDDDDDDD

  • 29. Data: 2009-07-27 10:35:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]
    >>
    >Powietrze z zewnątrz będzie miało prawdopodobnie mniejszą wilgotność
    >bezwzględną, bo nie będzie zawierało wilgoci "bytowej" wygenerowanej

    Po pierwsze nie zassie (a w kazdym razie niewiele), bo wiatrak nie wypycha
    na zewnatrz domu.

  • 30. Data: 2009-07-27 10:51:04
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Lip, 12:18, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:
> [...]
    > dachem i nie połączone z pomieszczeniami mieszkalnymi. Stąd nie ma tam

    Jak juz mamy być dokładni, to:
    1) Samo podgrzewanie czy ruchy powietrza nie obniżają w żaden sposób
    bezwzględnej ilości wilgoci zawartej w powietrzu.
    2) W większości domów nie ma izolacji paroszczelnej odgradzającej
    pomieszczenia "bytowe" (bo to nowa moda, a np. rokwool wręcz odradza
    jej stosowania np. w sypialniach). Nawet jak taka izolacja jest to nie
    jest ona szczelna. Skoro więc przenika wilgoć, to z matematycznego
    punktu widzenia ilość wilgoci "na zewnątrz" jest mniejsza niż na
    poddaszu. c.n.u.
    ;-)

    Czyli jest zbyt dużo niewiadomych aby tak twierdzić nawet w
    przybliżeniu. A niestety matematyka jest w tym wypadku przeciwko
    Tobie.
    :-)

    Oczywiście jest wiele prawdy w tym że tam jest sucho. Ale niestety
    jest tam sucho bo jest cieplej, a nie dlatego że mniej wody się tam
    unosi wraz z powietrzem.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.