  • 21. Data: 2010-06-29 08:27:18
    Temat: Re: zabezpieczenie przed licznikiem
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message
    news:i0c8kq$hc3$1@node1.news.atman.pl...

    Zauważ, że pisze o domu, a nie o warsztacie, firmie itp. Gdyby miał
    takie zużycie prawdopodobnie musiałby podprowadzić linię 15kV i zainstalować
    odpowiedni transformator. Tylko, że wtedy musiałby wykonać projekt
    inwestycji i zatrudnić koncesjonowaną firmę do jego wykonania.

  • 22. Data: 2010-06-29 09:40:44
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > zwiększenie poboru o kolejne 24 kW nie przekrodzy przydziału mocy w
    > wysokości 100 kW. Warto też sprawdzic czy tego typu moc jest pobierana
    > jednocześnie, bo może się okazać że około 100 kW jednocześnie pobierasz
    > tylko w dzień a dokładane 24 kW będą pobierane tylko w nocy itp
    > kombinacje. Jeżeli okaże się że jesteś w stanie zarządzać poborem mocy w
    > taki sposób aby nie przekraczał on tych 100 kW to nie musisz nic robić,
    > jeżeli jednak przekroczy, musisz wystąpić do ZE o wydanie nowych warunków.
    > Jeżeli nie jesteś w stanie zrobić tego samodzielnie, poproś o to

    Bardzo dziękuję! O to mi właśnie chodziło. Tak jak napisałem na początku
    dyskusji (mój pierwszy post) jestem laikiem w tym temacie i chciałem
    właśnie taką informację uzyskać. Chodziło mi o to czy w ogóle jest sens
    rozpatrywać to, że obecna instalacja może wytrzymać, czy też od razu
    osoba uprawniona powinna zrobić pomiary i ewenetualane przeróbki.
    Chciałem uniknąć sytuacji gdzie przyjdzie Pan elektryk i powie słynne:
    "Oooooo Panie to se ne da! tu trzeba elektrowni atomowej"
    Podchodzę do tego zdroworozsądkowo, bo wiadomo że ten, który będzie
    ewentualnie to robił, też będzie chciał zarobić i sprzedać mi to czego
    niekoniecznie potrzebuję. Dlatego też chodziło mi o ogólne rozeznanie w
    temacie. Faktem jest że przez cały czas cała moc nie jest i nie będzie
    wykorzystywana bo np. ogrzewanie i automatyka ogrzewania nie chodzi w
    lato. Tak samo klima - owszem w lato tak, ale zimą właściwie stoi
    bezużytecznie. Faktem jest jednak to że te dodatkowe 24kW będą chodzić
    na okrągło 247 (24h 7 dni w tygodniu)

  • 23. Data: 2010-06-29 09:41:46
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Panslavista pisze:
> [...]
    > odpowiedni transformator. Tylko, że wtedy musiałby wykonać projekt
    > inwestycji i zatrudnić koncesjonowaną firmę do jego wykonania.

    Napisałem dom. Wcale to nie oznacza że nie jest to firma. Dom to dom -
    po prostu budynek.

  • 24. Data: 2010-06-29 09:48:46
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message

    > Napisałem dom. Wcale to nie oznacza że nie jest to firma. Dom to dom - po
    > prostu budynek.

    W zasadzie piwinny być osobne instalacje i liczniki.

  • 25. Data: 2010-06-29 10:03:47
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Panslavista pisze:
> [...]
    > być test delikwentów zajmujących się pisaniem na grupy. Nie szanujesz ludzi
    > i ich czasu. Masz problem to podawaj zharmonizowane dane i warunki brzegowe
    > projektu. Jeżeli ktoś zechce udzielić ci darmowej porady to trzeba mu
    > podziękować a nie opluwać, wiedząc, że robi to z życzliwości dla ludzi i w
    > tym samym czasie mógłby sobie babinę po dupie poklepać, lub przetrenować
    > robienie kolejnego potomka.
    > Innymi słowy zając się tym quod libet...
    > Nie wstyd przyznać się do prawdziwej niewiedzy, wstyd trwać w niej...

    Jeżeli mój szanowny przedmówca przeczytał by _MÓJ_ pierwszy post
    zauważyłby słowo "laik" które skierowałem do mojej skromnej osoby.
    Nie jestem i nie robię siebie eksperta we wszystkim bo wiem iż jest to
    dziedzina niewielu osób które zapewniam nie siedzą na grupach
    dyskusyjnych tylko zarabiają potężne pieniądze sprzedając swoje pomysły
    i idee koncernom. Jak już pisałem tez w moim pierwszym poście znam się
    na innych rzeczach dlatego też pytam ludzi którzy w tym siedzą od lat.
    Odnosząc się do Pana wypowiedzi powyżej nie pisze o domu i MW tylko
    napisał to inny kolega i nie napisał MW tylko MWh co na moje laickie oko
    jest zgoła czym innym. Ale może zatwardziałe trwanie w niewiedzy jest
    już tak ugruntowane, iż nie rozróżniam jednostek.

    Więc jeśli można skończmy tę jałową dysputę i przestańmy wysyłać w sieć
    opierającą się na 7-warstwowym modelu OSI/ISO poprzez stos protokołów
    TCP/IP jałowych ramek danych w których nic nie ma poza bitami
    parzystości a które potem trafiają do warstwy prezentacji i aplikacji po
    czym wypalają piksele w moim i Pana monitorze LCD stworzonym (bez
    znaczenia na markę) w laboratoriach Samsunga, który nomen omen potem ma
    problem z ich wymianą na nowe.

    Jeżeli chce Pan podyskutować na tematy, które są moja domeną będę czuł
    się zaszczycony, niemniej jednak jak napisałem w pierwszym moim poście w
    prądzie jestem laikiem. EOT.

  • 26. Data: 2010-06-29 10:04:27
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Panslavista pisze:
    > "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message

    > W zasadzie piwinny być osobne instalacje i liczniki.

    Ależ oczywiście są!

  • 27. Data: 2010-06-29 20:07:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    Dom to dom - po

    > W zasadzie piwinny być osobne instalacje i liczniki.

    raczej na pewno są bo prąd zużywany do celów działalności gospodarczej a
    prąd używany do celów gosp.dom. to dwa całkowicie różnie kosztujące prądy i
    obłożone różnymi wymaganiami, np dotyczącymi poboru mocy biernej.
    --
    Jackare

  • 28. Data: 2010-06-29 21:02:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > prąd używany do celów gosp.dom. to dwa całkowicie różnie kosztujące prądy
    > i obłożone różnymi wymaganiami, np dotyczącymi poboru mocy biernej.

    a jednak jako inkasent widzialem wiele sklepow, warsztatow
    ktore mialy jeden licznik na calosc

    tylko glupi ludzie jadą na dwa liczniki i płacą kosmiczne sumy

  • 29. Data: 2010-06-29 21:05:51
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a jednak jako inkasent widzialem wiele sklepow, warsztatow
    > ktore mialy jeden licznik na calosc
    >
    > tylko glupi ludzie jadą na dwa liczniki i płacą kosmiczne sumy

    Pewnie dom idzie w koszty firmy.

  • 30. Data: 2010-06-30 06:06:19
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > a jednak jako inkasent widzialem wiele sklepow, warsztatow
    > ktore mialy jeden licznik na calosc
    >
    > tylko glupi ludzie jadą na dwa liczniki i płacą kosmiczne sumy

    Niekoniecznie czasem jaki i w tym wypadku jest to wymóg bezpieczeństwa.