  • 1. Data: 2010-06-28 10:54:25
    Temat: zabezpieczenie przed licznikiem
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Witam mam pytanie do osób które zajmują się elektryką.

    Jest sobie dom. W domu są urządzenia elektryczne które pobierają
    ileś tam mocy. Przed domem jest zabezpieczenie 160A.

    Zaistniała potrzeba, aby doszło do tych urządzeń jeszcze kilka, które
    będą pobierały dodatkowe 24000 W.

    Czy chociażby na oko jest ktoś w stanie mi powiedzieć o ile musiałbym
    zwiększyć to zabezpieczenie ? czy w ogóle konieczna jest taka operacja?

    Przyznam szczerze że nie jestem ekspertem w tych sprawach na co dzień
    zajmuję się innymi rzeczami. Mogę powiedzieć że teraz +/- działają w
    domu urządzenia pobierające w okresie rozliczeniowym dwumiesięcznym
    około 7500kWh

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i w razie co służę szczegółami.

  • 2. Data: 2010-06-28 11:34:16
    Temat: Re: zabezpieczenie przed licznikiem
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 7500kWh
    >

    > Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i w razie co służę szczegółami.

    jeżeli przy aktualnym zabezpieczeniu bez problemu idzie
    7,5MWh (7500kWh) to dodatkowe 24kWh nie powinny mieć znaczenia

  • 3. Data: 2010-06-28 11:39:52
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli przy aktualnym zabezpieczeniu bez problemu idzie
    > 7,5MWh (7500kWh) to dodatkowe 24kWh nie powinny mieć znaczenia

    A czy same kable dadzą radę :) ? Jako laik domyślam się iż zwiększenie
    zapotrzebowania na prąd idzie w parze z wydzielaniem się ciepła.

  • 4. Data: 2010-06-28 11:44:22
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

> [...]
    > ileś tam mocy. Przed domem jest zabezpieczenie 160A.
    >
    > Zaistniała potrzeba, aby doszło do tych urządzeń jeszcze kilka, które będą

    Idziesz do ZE i występujesz (niestety) o przydział mocy i będziesz wiedział
    czy tak czy nie.
    Dostep masz do jednej czy trzech faz?

  • 5. Data: 2010-06-28 11:52:29
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > A czy same kable dadzą radę :) ? Jako laik domyślam się iż zwiększenie
    > zapotrzebowania na prąd idzie w parze z wydzielaniem się ciepła.

    ale co to za zwiększenie...
    7500kWh a dodatkowe 24kWh
    to ledwo 1/3 jednego procenta aktualnej mocy

    nie wiem jaki sens jest debatować o tak znikomo większym poborze

  • 6. Data: 2010-06-28 11:57:49
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > 7500kWh a dodatkowe 24kWh
    > to ledwo 1/3 jednego procenta aktualnej mocy
    >
    > nie wiem jaki sens jest debatować o tak znikomo większym poborze

    Może będzie złocił galwanicznie placki z ołowiu przed wypuszczeniem
    krugerandów swojego wyrobu?

  • 7. Data: 2010-06-28 12:01:46
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Jan Kowalski pisze:
    > Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Idziesz do ZE i występujesz (niestety) o przydział mocy i będziesz wiedział
    > czy tak czy nie.
    > Dostep masz do jednej czy trzech faz?

    Do trzech.

  • 8. Data: 2010-06-28 12:02:15
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Panslavista pisze:
    > "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

    > Może będzie złocił galwanicznie placki z ołowiu przed wypuszczeniem
    > krugerandów swojego wyrobu?

    Na Pana zawsze można liczyć niestety.....

  • 9. Data: 2010-06-28 12:03:10
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    zlotowinfo pisze:

> [...]
    > 7500kWh a dodatkowe 24kWh
    > to ledwo 1/3 jednego procenta aktualnej mocy
    >
    > nie wiem jaki sens jest debatować o tak znikomo większym poborze

    Bardzo dziękuję za pomoc!

  • 10. Data: 2010-06-28 13:36:29
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message

    > Na Pana zawsze można liczyć niestety.....

    Można, tylko trzeba nie pisać bzdur, aby uzyskać od ludzi darmową pomoc.