  • 21. Data: 2023-07-18 00:41:47
    Temat: Re: zajęcie pasa drogowego
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podsumowując:
    > 1. nie zapłaciłem za projekt wjazdu, narysowałem wjazd sam, wg ustawy
    > dla tego typu wjazdu wystarczy rysunek techniczny
    > 2. nie zapłaciłem za zajęcie jezdni, płacę jedynie za zajęcie pasa
    > zieleni i tylko za powierzchnię zajmowaną przez wjazd
    > 3. nie zapłaciłem za projekt organizacji ruchu
    > 4. nie zapłaciłem za aktualne mapy geodezyjne, wystarczyły stare mapy,
    > które dostałem kiedyć przy okazji inwentaryzacji przyłącza.
    > Na start kilka tysi w kieszeni.
    > Dzięki Panowie.

    Brawo!
    Cieszę się twoim cieszeniem:D

  • 22. Data: 2023-07-18 01:22:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.07.2023 o 00:41, sirapacz pisze:

    > Brawo!
    > Cieszę się twoim cieszeniem:D

    :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2023-07-19 12:21:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > :)

    to nie był sarkazm:) ja szczerze się cieszę, gdy komuś uda sie wygrać z
    aparatem urzędniczo-opresyjnym który zwykle nadinterpretowuje przepisy
    albo ich co gorsza...nie zna...

  • 24. Data: 2023-07-19 14:28:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 12:21 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > to nie był sarkazm:) ja szczerze się cieszę, gdy komuś uda sie wygrać z
    > aparatem urzędniczo-opresyjnym który zwykle nadinterpretowuje przepisy
    > albo ich co gorsza...nie zna...

    ano, u mnie było więcej problemów niż tutaj podałem.
    np. kazali mi zrobić dwa spadki, w stronę ulicy i w stronę pobocza.
    Dodatkowo w warunkach zjazdu podali, że mam zrobić odwodnienie.

    Napisałem pismo, które przeszło:
    (...)
    "Parametry geometryczne planowanego zjazdu spełniają wymagania
    rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie
    przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych:
    o W projekcie określono procentowy spadek poprzeczny na 0%. Z uwagi na
    ukształtowanie terenu i warunki techniczne pasa zieleni nie jest możliwe
    inne zaprojektowanie zjazdu. Powyższe potwierdza mapa geodezyjna załączona
    do wniosku o zajęcie pasa zieleni.
    o Nie jest konieczne określenie sposobu doprowadzania wód opadowych, gdyż
    ten problem nie zaistniał w projektowanym zjeździe. Wody opadowe z działki
    nie są odprowadzane w kierunku jezdni, a przepisy nie mówią o obowiązku
    projektowania i montowania odwodnienia zjazdu w celu odprowadzania z niego
    wód opadowych."

    Kazali mi dostarczyć opis sposobu wykonywania prac i projekt
    zabezpieczenia instalacji wodociągowej.
    Napisałem pismo, które przeszło:

    (...)
    "W odniesieniu do zarzutu braku opisu sposobu wykonania prac taki opis
    został zamieszczony na pierwotnym wniosku. Prace zostaną wykonane siłami
    własnymi inwestora, bez użycia sprzętu ciężkiego. W odniesieniu do
    zabezpieczenia istniejącej sieci wodociągowej z planów pozostających także
    w dyspozycji Gminy wynika, że na terenie planowanej inwestycji nie ma
    sieci wodociągowej, tak więc nie ma potrzeby jej zabezpieczenia.

    Na zakończenie pragnę przypomnieć, że zgodnie z obowiązującymi przepisami
    Wytyczne nie stanowią źródła obowiązującego prawa. W samych Wytycznych
    WR-D-33 znajduje się zapis:
    ,,Rekomendował: Minister Infrastruktury w dniu 15 grudnia 2022 r.
    (DDP-4.0600.25.2022) Wzorce i standardy rekomendowane przez Ministra
    właściwego ds. transportu: 1) nie stanowią przepisów
    techniczno-budowlanych, ale stanowią jeden ze zbiorów zasad wiedzy
    technicznej w rozumieniu ustawy - Prawo budowlane, 2) zgodnie z ustawą o
    drogach publicznych przeznaczone są do dobrowolnego stosowania, 3) nie
    zwalniają osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie
    z odpowiedzialności zawodowej."
    Wobec powyższego organ administracji dokonujący uzgodnień, powinien
    kierować się także zasadami współżycia społecznego (zjazd wraz z
    chodnikiem po uwzględnieniu nowych wymiarów niebezpiecznie zbliża się do
    granicy sąsiada) oraz racjonalnym podejściem uwzględniającym uwarunkowania
    ekologiczne"

    Generalnie trzeba ich na spokojnie punktować i się nie poddawać.
    U mnie zaszły te dwie rzeczy, które podałeś - nadinterpretowali błędnie
    odczytane przepisy.
    Powoływali się na zalecane wytyczne (WR-D-33), które traktowali jako
    obowiązujące prawo.

    TG

  • 25. Data: 2023-07-19 16:31:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.07.2023 o 12:21, sirapacz pisze:

    > to nie był sarkazm:) ja szczerze się cieszę, gdy komuś uda sie wygrać z
    > aparatem urzędniczo-opresyjnym który zwykle nadinterpretowuje przepisy
    > albo ich co gorsza...nie zna...

    No spoko, mój uśmiech (nie uśmieszek) to forma przytaknięcia, ze się
    udało :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2023-07-19 23:12:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > odczytane przepisy.
    > Powoływali się na zalecane wytyczne (WR-D-33), które traktowali jako
    Fajnie że Ci się udało, ale liczba wpadek urzędników jest dramatyczna,
    nie wiedzą czy sieć wodociągowa jest :), każą robić rzeczy których nie
    trzeba wg wytycznych itd.
    Dramat :(

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2023-07-20 08:18:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Generalnie trzeba ich na spokojnie punktować i się nie poddawać.

    I tak jest w każdej dziedzinie.
    Najpierw się doktoryzujesz, a potem nie możesz wyjść z podziwu
    jak urzędnicy mogli sadzić takie babole.

  • 28. Data: 2023-07-20 09:16:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 08:18 cef <c...@i...pl> pisze:

    > I tak jest w każdej dziedzinie.
    > Najpierw się doktoryzujesz, a potem nie możesz wyjść z podziwu
    > jak urzędnicy mogli sadzić takie babole.

    Dokładnie :-) - miesiąc temu nie wiedziałem, że jest coś takiego jak
    WR-D-33.
    A to się okazuje jest biblia dla urzędasów, biorą z niej tylko to co im
    pasuje i prezentują jako prawdę objawioną. A sam ustawodawca nazywa ten
    dokument "Wzorce i standardy REKOMENDOWANE przez Ministra właściwego ds.
    transportu".
    Jak w tej biblii stoi, że jakiś parametr przyjmuje optymalne, zalecane
    wartości w "zakresie od do" to urzędnik wybiera sobie dowolną liczbę z
    tego zakresu i dyktuje warunki, chociaż każdy przypadek jest inny i dla
    jednego zjazdu ta liczba jest Ok, a dla innego zupełnie od czapy.
    Trzeba wszystko co napiszą sprawdzać i konsultować 3 razy.
    Każdą z 6 uwag do mojego zjazdu uchyliłem, powołując się na ten sam
    dokument.

    Przy okazji rozpracowałem jeszcze jedną sprawę.
    Przy wniosku o zajęcie pasa, zaznacza się jak ma być kierowana
    korespondencja, odbiór osobisty czy poczta/goniec. Aby było szybciej
    zaznaczyłem odbiór osobisty. Przy tym trybie sekretariat dzwoni, że jest
    pismo do odbioru. Tyle tylko, że za pierwszym razem, pismo jakie odebrałem
    miało datę tydzień wcześniejszą niż do mnie zadzwonili. Czekali z
    telefonem do ostatniego dnia wynikającego z urzędniczego biegu terminów.
    Przy następnej wymianie pism, ja dzwoniłem dwa razy dziennie do
    sekretariatu czy jest dla mnie przygotowana odpowiedź. Musieli wtedy pójść
    do właściwego pokoju i to sprawdzić. Dzięki temu zaoszczędziłem kupę
    czasu, każde urzędowe uwagi do wniosku, odpowiedzi itp. zerują licznik
    terminów.
    Spokojnie mogli by to pociągnąć do jesieni.

    TG

  • 29. Data: 2023-07-20 09:54:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > do sekretariatu czy jest dla mnie przygotowana odpowiedź. Musieli wtedy
    > pójść do właściwego pokoju i to sprawdzić. Dzięki temu zaoszczędziłem
    Dwa razy dziennie, codziennie? :))))
    > kupę czasu, każde urzędowe uwagi do wniosku, odpowiedzi itp. zerują
    > licznik terminów.
    > Spokojnie mogli by to pociągnąć do jesieni.
    mnie tak przeczołgali ze zgodą na zbiornik bezodpływowy
    I nie mogłem z nimi się szarpać za mocno udowadniając bezprawne żądania
    bo byłem uwiązany czasem.... jak i inni inwestorzy od których żądano
    tego samego. Ode mnie chcieli projekt instalacji kanalizacyjnej (gdzie
    na działce były jedynie chwasty i nic więcej... nawet nie wiedziałem co
    tam postawię finalnie.
    Skończyło się na tym, że wymusiłem brak projektu ale za to profil
    przyłącza (czyli część projektu ale za 1/4-1/3 ceny projektu).

    A najlepsze to to, że chyba ty albo Lord podpowiedzieliście o tym, że na
    przyłącze nie jest potrzebne ani zgłoszenie ani pozwolenie.

  • 30. Data: 2023-07-20 10:07:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2023 o 09:54, sirapacz pisze:

> [...]
    > tego samego. Ode mnie chcieli projekt instalacji kanalizacyjnej (gdzie
    > na działce były jedynie chwasty i nic więcej... nawet nie wiedziałem co

    Ode mnie to samo.
    Gdy sama przyłącze kanalizacyjne, nie podlega zgłoszeniu i g... ich
    powinno obchodzić.

    Też odpuściłem walkę i zrobiłem ten projekt za stówkę czy dwie, dla
    świętego spokoju.