  • 1. Data: 2014-04-29 16:02:09
    Temat: zbrojenie - optymalizacja zużycia prętów, łączenie prętów
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Mam do zazbrojenia płytę, jej długość to 15m, pręty są długości 12m
    Przez środek tej płyty idzie ściana nośna z wieńcem pod spodem.
    Płyta ma zbrojenie fi10mm co 20cm od końca do końca, lecz podzielone na
    dwa fragmenty, od jednego końca do ściany ~8m i reszta ~7m - to tak w
    uproszczeniu(nie ma tam żadnej dylatacji - jeden monolit).
    Generalnie idzie mi o to że jak bym ciął te pręty na takie długości 7 i
    8m to mam bardzo dużo odpadów, które nie miał bym gdzie zużyć.
    I tak sobie myślę żeby to zrobić na zasadzie jak się panele układa,
    czyli daje jeden pręt 12m, w całości, bez cięcia pod ścianą, docinam
    brakujący fragment z odpowiednim zakładem( 40 * średnica pręta - dobrze
    to jest?) pozostały pręt daje znów na początek, dokładam następny pręt z
    zakładką itd.
    praktycznie nie zostaje mi żaden odpad, zbrojenie jest wykonane
    jednolicie na całej długości płyty a łączenia prętów wychodzą w różnych
    miejscach.

    Można tak robić?

    P.S. wiem że to pytanie do konstruktora albo kierownika, ale z jednym
    jakoś się nie mogę skontaktować, a drugi mnie nie rozumie przez telefon
    a nie jest w stanie przyjechać na budowę w tym momencie..

  • 2. Data: 2014-04-29 16:47:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > dwa fragmenty, od jednego końca do ściany ~8m i reszta ~7m - to tak w
    > uproszczeniu(nie ma tam żadnej dylatacji - jeden monolit).

    Czyli w projekcie masz dwie płyty każda zbrojona osobno + jakaś zakładka.
    Pytanie do konstruktora czy taki był jego zamiar czy tak mu się narysowało
    :-) Tudzież do programisty bo może projektant tylko kilka razy muszką
    kliknął, a program mu to narysował.

> [...]
    > fragment z odpowiednim zakładem( 40 * średnica pręta - dobrze to jest?)
    > pozostały pręt daje znów na początek, dokładam następny pręt z zakładką

    W przypadku konstrukcji liniowych (np. fundamenty, wieńce) dokładnie tak się
    robi. Pręty łączy się tam gdzie akurat to wypadnie i stosuje się 60cm dla
    fi12mm czyli tak jak piszesz około 40*średnica.

> [...]

    > jakoś się nie mogę skontaktować, a drugi mnie nie rozumie przez telefon a
    > nie jest w stanie przyjechać na budowę w tym momencie..

    Wyślij mu rysunek mailem lub MMS'em :-)

    Ja bym zrobił tak:

    12m + 3,6m
    8,4 + 8,4
    3,6 + 12m

    Wtedy po każdej stronie tylko 1 na 3 pręty jest łączony. Ewentualnie z tej
    środkowej pary (8,4 + 8,4) możesz metr uciąć i zostawić sobie jako tyczki do
    krzaczków :-)

    Ale oczywiście zapytaj swojego kierownika bo to on się będzie musiał pod tym
    podpisać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-04-29 16:50:45
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 29 kwietnia 2014 16:02:09 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    >
    > jakoś się nie mogę skontaktować, a drugi mnie nie rozumie przez telefon
    >
    > a nie jest w stanie przyjechać na budowę w tym momencie..

    Można, tylko na zakładkę muszą być łączone. Można wiązać można spawać. Korzystnie jak
    by to były pręty żebrowane. Jak w realu to zrobić szukaj w jakiś poradniach albo w
    podręcznikach do szkól zawodowych dla zbrojarzy betoniarzy.