eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezbrojenie - optymalizacja zużycia prętów, łączenie prętów › Re: zbrojenie - optymalizacja zużycia prętów, łączenie prętów
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zbrojenie - optymalizacja zużycia prętów, łączenie prętów
    Date: Tue, 29 Apr 2014 16:47:03 +0200

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Mam do zazbrojenia płytę, jej długość to 15m, pręty są długości 12m
    > Przez środek tej płyty idzie ściana nośna z wieńcem pod spodem.
    > Płyta ma zbrojenie fi10mm co 20cm od końca do końca, lecz podzielone na
    > dwa fragmenty, od jednego końca do ściany ~8m i reszta ~7m - to tak w
    > uproszczeniu(nie ma tam żadnej dylatacji - jeden monolit).

    Czyli w projekcie masz dwie płyty każda zbrojona osobno + jakaś zakładka.
    Pytanie do konstruktora czy taki był jego zamiar czy tak mu się narysowało
    :-) Tudzież do programisty bo może projektant tylko kilka razy muszką
    kliknął, a program mu to narysował.

    > Generalnie idzie mi o to że jak bym ciął te pręty na takie długości 7 i 8m
    > to mam bardzo dużo odpadów, które nie miał bym gdzie zużyć.
    > I tak sobie myślę żeby to zrobić na zasadzie jak się panele układa, czyli
    > daje jeden pręt 12m, w całości, bez cięcia pod ścianą, docinam brakujący
    > fragment z odpowiednim zakładem( 40 * średnica pręta - dobrze to jest?)
    > pozostały pręt daje znów na początek, dokładam następny pręt z zakładką
    > itd.

    W przypadku konstrukcji liniowych (np. fundamenty, wieńce) dokładnie tak się
    robi. Pręty łączy się tam gdzie akurat to wypadnie i stosuje się 60cm dla
    fi12mm czyli tak jak piszesz około 40*średnica.

    > praktycznie nie zostaje mi żaden odpad, zbrojenie jest wykonane jednolicie
    > na całej długości płyty a łączenia prętów wychodzą w różnych miejscach.

    > Można tak robić?

    > P.S. wiem że to pytanie do konstruktora albo kierownika, ale z jednym
    > jakoś się nie mogę skontaktować, a drugi mnie nie rozumie przez telefon a
    > nie jest w stanie przyjechać na budowę w tym momencie..

    Wyślij mu rysunek mailem lub MMS'em :-)

    Ja bym zrobił tak:

    12m + 3,6m
    8,4 + 8,4
    3,6 + 12m

    Wtedy po każdej stronie tylko 1 na 3 pręty jest łączony. Ewentualnie z tej
    środkowej pary (8,4 + 8,4) możesz metr uciąć i zostawić sobie jako tyczki do
    krzaczków :-)

    Ale oczywiście zapytaj swojego kierownika bo to on się będzie musiał pod tym
    podpisać.

    Pozdrawiam
    Ergie