  • 81. Data: 2011-07-27 13:08:15
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2efcb302-e57a-4068-9c6e-93c2136cb207@q15g2000yq
    k.googlegroups.com...
    On Jul 26, 3:16 pm, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > fundamencie z bloczków?
    >Bo bloczki jednak moga byc porowate?
    >Bo fuga moze nie byc idealnie wypelniona zaprawa?
    >Nie upieram sie ale ja bym wolal lac.

    Ale pisałeś o wilgoci w domu. A dom przypomnę stoi na fundamentach i zapewne
    będzie izolacja pozioma to raz dwa to że beton kapilarnie za bardzo wody nie
    podciąga
    A nawet gdyby bloczki stały w wodzie(a nie będą jak obsypie wykop glina) to
    nic by im sie nie stało.
    Jak wyleje fundamenty z betonu to tez nie będzie zle ale drożej(koszt
    betonu, szalunki itp)

    > I ja i Maniek pytalismy juz kilkakrotnie chyba w tym watku skąd ma mieć
    > wogóle wilgoć w domu skoro będzie miał izolacje pozioma na szczycie
    > fundamentu.
    >A ta izolacja bedzie pod calym budynkiem?,

    Raczej teraz tajk się robi-izolacja pozioma ław połaczona z izolacja
    chudziaka. dodatkowo docelowa posadzka będzie zpewne powyżej pozimu gruntu
    więc i bez izolacji na chudziaku nic by sie złego nie działo.

    >Bo w sumie nie doczytalem czy tam ma byc jakas piwnica czy nie.
    >Jesli fundamenty beda wystawac nad grunt (i to obsypanie glina) i
    >izolacja bedzie pod calym budynkiem to rzeczywiscie, wilgoci nie
    >bedzie zaciagac.

    Ano

    >Ale jakby sie tam jakas dziura w izolacji zrobila to moze wilgoc
    >zaciagac.

    Dom moich rodziców wybudowany w 1969 roku. Dziadek zrobił piwnicę ponizej
    poziomu gruntu pod połowa domu. Można sporo ówczesnym władzom zarzucać ale o
    melioracje dbvały, rowy meliracyjne były drożne, wszędzie była drenarka i
    poziom wód gruntowych był niski. Nadeszło nowe, o rowy melioracyjne nikt nie
    dba pozuiom wód gruntowych od lat 80tych podni ósł sie znacznie i w piwnicy
    czasami przez kilka miesięcy jest ok 30cm wody. Fundament domu lany z betonu
    umieszanego grabiami na podwórku, niewibrowany, pewnie niezbrojony wrzucone
    tylko kamienie polne. Pomimo tego że w piwnicy woda, wody gruntowe bardzo
    wysoko wilgoci nigdzie nie u swiadczysz. Posadzki parteru sa chyba z pół
    metra nad poziomem gruntu jak wymieniałem podłoge w kuchni (tam gdzie nie ma
    piwnicy) to po zerwaniu dech okazało się że jest tam suchy jak pieprz
    piasek. Żadnej iolacji, żadnego chudziakia, tylko piasek na to legary i
    deski.. W podpiwniczonej częsci domu tez wilgoci nie ma. Czyli ten
    niezwibrowany, robiony grabiami beton bez żadnych dodatków nie podciąga
    kapilarni wilgoci. Wnioskuje stą że te wszystkie izolacje poziome na
    chudziaku to rzecz zbyteczna, aczkolwiek u siebie w nowym domu folie
    położyłem(nie bawiłem sie jednak w jej doklejanie do izolacji poziomej na
    fundamencie)

    > I dalej padaja stwierdzenia o wilgoci w domu tylko nikt nie odpowie skąd
    > niby ona ma tam byc.
    >Nawet z powierza moze sie brac.
    >Wilgotna ziemia ogrzana sloncem na zewnatrz i chlodne wnetrze i wilgoc
    >sie lapie.

    Ale tu grunt pod budynkiem do tego nic nie ma

    >2 lata temu mialem taka wilgoc w domu ze mi ubrania w szafie chcialy
    >splesniec. A w domu nie bylo jeszcze remontow, sciany suche, tynki
    >wapienne. A wilgoci tyle ze szok.

    Brak wentylacji pewnie

    >W sumie to nie wina domu ale jesli dzialka caly czas bedzie mokra to i
    >z dobra izolacja pozioma wilgoc bedzie do domu wlazic - wentylacja.

    Wilgoć z gruntu włazic będzie wentylacją?

    >Glina nie jest wodoszczelna.
    >Slabo puszcza, ale puszcza.
    >Pomoze ale jak watkotworca mieszka w takiej misce to wody bedzie mial
    >za dosc...

    Pisze że podwyższy teren i zrobi spadki od domu i wtedy będzie ok.

  • 82. Data: 2011-07-27 17:27:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w

    > Wiesz, niektórzy zarzucili mi, że popełniłem straszliwą zbrodnię nie
    > izolując folią ławy fundamentowej (aczkolwiek dodatek uszczelniający do
    > betonu dałem). Jednak ścianę fundamentową już zaizoluję - być może to bez
    > sensu, bo wilgoć i tak wejdzie, ale koszt to niewielki, więc dam. Dla
    > spokoju sumienia.

    Jak dla spokoju sumienia to musisz zrobic izolacje z obu stron sciany, od
    zewnatrz i od wewnatrz. Inaczej to w ogole nie ma sensu.

    Pozdro.. TK

  • 83. Data: 2011-07-28 07:12:24
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Jak dla spokoju sumienia to musisz zrobic izolacje z obu stron sciany, od
    > zewnatrz i od wewnatrz. Inaczej to w ogole nie ma sensu.

    Tak, jako izolacja pionowa ściany będą dwie warstwy dysperbitu od wewnątrz i
    od zewnątrz.