  • 21. Data: 2011-12-13 07:46:18
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jc5e58$95e$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie... ja widzę, że Ty masz raczej kompleksy.
    > Nie pisałeś. że Ci o zawody chodzi :-PPP i zrobiłeś mnie w ch...
    >
    > Teraz to ja wygrałem :-)))

    Ojej Robert. Ja to w przenośni tak ująłem to podliczenie a ty na poważnie.

    Marek

  • 22. Data: 2011-12-13 08:42:38
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Ojej Robert. Ja to w przenośni tak ująłem to podliczenie a ty na poważnie.

    :-)
    Myślę cały czas co może powodować te przeliczniki u mnie, bo chociaż dom
    jest względnie docieplony, to... nasuwa mi się jeszcze jeden czynnik.
    Kubatura.
    Mój dom wg projektu ma aż 789 m3.
    Jasne, że dla 195 m2 po podłogach pomieszczenia musiałyby mieć po blisko
    4 m wysokości, żeby wszystko miało być ogrzewane :-). ale...
    160 x 2,65 m plus
    35 x 2,2 m minus
    skosy na poddaszu - ok 50 m3.
    Wychodzi, że licząc 'od wewnątrz' mam kubaturę do ogrzewania ok 450 m3.
    Do tego dodać trzeba objętość murów i stropu, czyli ok 140 m3 ściany i
    40 m3 stropy, wylewki i schody, to razem - co wewnątrz zewnętrznego
    ocieplenia :-) jest 630 m3.
    Tyle muszę ogrzać - przestrzeni wewnątrz plus wszystkie elementy
    znajdujące się wewnątrz warstwy ocieplenia.

    Przy moich obliczeniowych 20 tys kWh na rok, daje to 31,74 kWh na każdy m3.

    Nie mam teraz pojęcia jak to się ma do tabel i wykazów :-). Ale tak
    wychodzi.
    Tu masz rację, że może być od skrzyżowania w N Sączu zima, a do
    skrzyżowania jesień :-), bo już 10 km ode mnie - w Uściu - pogoda
    potrafi być diametralnie inna.

    Tak więc trudno porównywać domy położone w zupełnie innych strefach
    klimatycznych.

    U nas dla przykładu dziś jeszcze leży śnieg, chociaż jest odwilż i jest
    ślisko niemiłosiernie.

    Rano przez uchylone okno słyszę:
    Ciap ciap ciap... ktoś idzie... nagle CIAAAP !!! - gleba - i
    sakramentalne w takich razach:
    'KU...WA !!!'

    Nie ma się chyba co za bardzo przejmować i palić :-). Tubylcy twierdzą,
    że 5 ton węgla na dom mojej wielkości trzeba liczyć, a ja widzę, że z
    3,5 jeszcze powinno mi zostać :-).
    5 nie poszło mi nawet w pierwszym sezonie grzewczym, gdzie hajcowałem na
    maxa i suszyłem chałupę :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 23. Data: 2011-12-13 09:32:57
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > Jasne, że dla 195 m2 po podłogach pomieszczenia musiałyby mieć po blisko 4
    > m wysokości, żeby wszystko miało być ogrzewane :-). ale...

    Bo kubatura podaje się brutto po obrysie zewnętrznym budynku.
    U mnie strych czyli ta część nieogrzewana nad poddaszem są malutkie i już
    dzięki temu kubatura budynku poleciała mocno w dół.
    500m3

    > 160 x 2,65 m plus
    > 35 x 2,2 m minus
    > skosy na poddaszu - ok 50 m3.
    > Wychodzi, że licząc 'od wewnątrz' mam kubaturę do ogrzewania ok 450 m3.

    No to widzisz, u ciebie jest więcej. Niestety nie pamiętam jak jest u mnie z
    tymi metrami.

> [...]
    > m3.
    >
    > Nie mam teraz pojęcia jak to się ma do tabel i wykazów :-). Ale tak

    Racja. Wszystkie certyfikaty w odniesieniu do powierzchni a nie kubatury to
    o kant dupy rozbić.

    :)

    Marek

  • 24. Data: 2011-12-13 21:59:37
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-12 10:18, Adam pisze:
    > Co tu pisac - narazie srednia wychodzi lekko powyzej 9 pln / dzien,
    > czyli w przyblizeniu ostatni miesiac kosztowal mnie ok 270 pln.
    > Niezle, biorac pod uwage ze groszkowcy z forum z mojej bezposredniej
    > okolicy zuzyli w tym czasie ok 450-500kg wegla czyli ok 400 pln :)
    > pozdr.

    Cześć,
    u nas:
    05.12.2011 - 6552
    12.12.2011 - 6678 (+126kWh, ok. 18kWh/dzień)
    Proporcje 80-85% w nocnej.
    Wychodzi ok. 6-7pln/dzień (CO/CWU), ale dom mniejszy od Twojego (130mkw).

    > --
    > Adam

    Pozdrawiam,
    Jarek.

  • 25. Data: 2011-12-13 23:27:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 22:59, yarecky <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Proporcje 80-85% w nocnej.
    > Wychodzi ok. 6-7pln/dzień (CO/CWU), ale dom mniejszy od Twojego (130mkw).

    Mozesz jeszcze przypomniec jaka masz PC i jakie DZ ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-12-14 00:44:33
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-14 00:27, Adam pisze:

    > Mozesz jeszcze przypomniec jaka masz PC i jakie DZ ? :)
    > pozdr.

    Altherma 8,4kWh - DZ to powietrze o przyzwoitej na razie temperaturze ;)

    > --
    > Adam
    Pozdr.
    Jarek.

  • 27. Data: 2011-12-15 11:12:11
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisal w wiadomosci

    > Szczerze... nie zazdroszcze ci pompy ciepla, wrecz nawet wspólczuje...
    > zazdroszcze ci tylko ocieplenia domu.
    > I taka to jest prawda o PC.

    A ja nie zazdroszcze ocieplenia ponad 12 styropianu- za
    wyjatkiem sylikatów, gdzie powinno byc ok. 15 cm.
    Nie zazdroszcze tez PC.
    Natomiast ciesze sie, ze mam GZ50. A nie wszyscy maja.
    T.

  • 28. Data: 2011-12-15 11:14:38
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > A ja nie zazdroszcze ocieplenia ponad 12 styropianu- za
    > wyjatkiem sylikatów, gdzie powinno byc ok. 15 cm.
    > Nie zazdroszcze tez PC.
    > Natomiast ciesze sie, ze mam GZ50. A nie wszyscy maja.

    tak nie bardzo rozumiem - lubisz sponsorowac pgnige? Bo ja mam i grube
    ocieplenie, i gaz.

    b.

  • 29. Data: 2011-12-15 12:48:08
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tak nie bardzo rozumiem - lubisz sponsorowac pgnige? Bo ja mam i grube
    > ocieplenie, i gaz.

    Czy niecałe 5000 m3 GZ50 od 2003 roku to sponsorowanie??
    Natomiast nie mam zamiaru sponorować lobby styropianowego.
    Bo to jest absurd.
    T.

  • 30. Data: 2011-12-15 12:53:52
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy niecałe 5000 m3 GZ50 od 2003 roku to sponsorowanie??
    > Natomiast nie mam zamiaru sponorować lobby styropianowego.
    > Bo to jest absurd.

    a co ty z tym gazem robisz? grzejesz nim? A jaki duzy dom? Bo takie zuzycie
    wygląda na gotowanie i CWU ale bez CO.

    b.