  • 31. Data: 2011-12-16 09:21:49
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "
    > a co ty z tym gazem robisz? grzejesz nim? A jaki duzy dom? Bo takie
    > zuzycie wygląda na gotowanie i CWU ale bez CO.

    Nie to po prostu nowy rekordzista.

    Komfortowa temperatura to 14 st, a do spania -6 ;)

    smerf

  • 32. Data: 2011-12-16 09:33:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie to po prostu nowy rekordzista.
    > Komfortowa temperatura to 14 st, a do spania -6 ;)

    fakt, ja wiecej zuzywam na CWU :-)

    b.

  • 33. Data: 2011-12-16 11:03:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie to po prostu nowy rekordzista.
    > Komfortowa temperatura to 14 st, a do spania -6 ;)

    Ale on przecież tylko napisał że ma GZ50 i że zużył 5000m3 od 2003 roku.
    Wychodzi ok 550m3 rocznie.
    Nigdzie nie napisał że używa GZ50 do ogrzewania;))

  • 34. Data: 2011-12-16 11:31:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Gru, 12:03, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ale on przecież tylko napisał że ma GZ50 i że zużył 5000m3 od 2003 roku.
    > Wychodzi ok 550m3 rocznie.
    > Nigdzie nie napisał że używa GZ50 do ogrzewania;))

    Poprostu wychodzi ze lepiej wybudowac wedlug starych technologii i bez
    zadnego ocieplenia, wtedy dom zuzywa 5 tys kWh zamiast 15 tys kWh :) O
    my durnie - tyle kasy w izolacje ktore jak sie okazuja wychladzaja
    dom ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2011-12-16 13:08:51
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    ja mam dom wybudowany 3 lata temu, ściana jednowartsowa z cegły poro 44 cm,
    na zaprawie cieplochronnej.
    Poddasze 20 - uni maty, + 5 tej do wygłuszeń.

    Uwazam ze rozwiązanie bardzo dobre. Tak jak pisałem wcześniej zużywam 5 t
    czeskiego ekogroczku za 2 tys zł.
    Dom 220 + 60 m2

    smerf

  • 36. Data: 2011-12-16 13:32:54
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > ja mam dom wybudowany 3 lata temu, ściana jednowartsowa z cegły poro 44
    > cm, na zaprawie cieplochronnej.
    > Uwazam ze rozwiązanie bardzo dobre.

    No bo jak mógłbyś inaczej uważać :-)
    Ale marketingowcy to mają gadane - konstrukcyjnie do budowy budynku człowiek
    potrzebuje jakies 24cm materiału typu poroterm. I tu następuje cud jakis -
    pod wpływem marketinkowego bełkotu do tych 25cm sciany biedny inwestor
    dołożył jako ocieplenie (!!!!) - równiez cegłe zamiast styropianu. Zamiast
    ściany 0,15W/m2K ma sciane 0,3 i jeszcze jest zadowolony. Jak dla mnie
    kosmos :-)

    b.

  • 37. Data: 2011-12-16 13:48:09
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Uwazam ze rozwiązanie bardzo dobre. Tak jak pisałem wcześniej zużywam 5 t
    > czeskiego ekogroczku za 2 tys zł.
    > Dom 220 + 60 m2
    >
    > smerf
    Czyli jak? 220m2 powierzchni użytkowej, czy 220m2 po podłogach? Te 60m2 to
    garaż/piwnica? Wszystko ogrzewane?
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6716
    (20111216) __________

  • 38. Data: 2011-12-16 15:57:56
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Poddasze 20 - uni maty, + 5 tej do wygłuszeń.
    >
    > Uwazam ze rozwiązanie bardzo dobre. Tak jak pisałem wcześniej zużywam 5 t
    > czeskiego ekogroczku za 2 tys zł.
    > Dom 220 + 60 m2

    Witam!

    U siebie mam styropian 12cm, do tego Porotherm 38
    obawiałem, się ze to za słabo, w rodzinie drugi dom jest z porotherm 44cm +
    5cm styro. Sprawdzimy w tym roku, kto mnie zużył węgla.
    Myśłę, że u mnie będzie znacznie mniej szacuję, że ok 4T max.

    ogrzewamy podobnie
    260m2 podłogi w tym ok 40m2 garaz na 17stopni

  • 39. Data: 2011-12-16 17:08:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Gru, 16:57, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Myśłę, że u mnie będzie znacznie mniej szacuję, że ok 4T max.
    >
    > ogrzewamy podobnie
    > 260m2 podłogi w tym ok 40m2 garaz na 17stopni

    Nie mozna porownywac dwoch roznych domow - stoja pewnie inaczej
    ulozone w stosunku do kierunkow swiata, inne projekty etc. Wystarczy
    np. glupi niezaizolowany balkon i juz roznice moga wyjsc spore :)
    Porotherm 38+12styro to w porzadku mur - tylko jak juz sie
    zdecydowales na sciane 2W to trzebabylo wybrac porotherm 25 i do tego
    20cm styro - mialbys cienszy i jeszcze cieplejszy mur, bez zadnych
    wad :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 40. Data: 2011-12-17 17:48:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Gru, 10:18, Adam <a...@g...com> wrote:

    Akurat strzelilo 30 dni, czyli pelny miesiac od kiedy zalozylem
    podlicznik i licze koszty (od 18.11 do 17.12):

    SUMA: 769.77 kWh (tania: 635.73 kWh, droga: 134.04 kWh)
    KOSZT: 283.06 PLN (tania: 204.71 PLN, droga: 78.35 PLN)
    SREDNIA / DZIEN: 25.66 kWh (tania: 21.19 kWh, droga: 4.47 kWh)
    SREDNI KOSZT / DZIEN: 9.43 PLN (tania: 6.82 PLN, droga: 2.61 PLN)
    PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 82.59% / droga: 17.41%

    283 pln czyli poszloby ~140m3 gazu (liczac po 2 pln / m3) lub 380kg
    wegla (liczac po 750 pln / tone), czyli srednio dziennie 4,6m3 gazu
    lub 12,5kg wegla. Jestem b. zadowolony :)
    pozdr.

    --
    Adam