  • 41. Data: 2011-12-17 21:47:19
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > 283 pln czyli poszloby ~140m3 gazu (liczac po 2 pln / m3) lub 380kg
    > wegla (liczac po 750 pln / tone), czyli srednio dziennie 4,6m3 gazu
    > lub 12,5kg wegla. Jestem b. zadowolony :)

    No to gratulacje :-)
    Mnie ok pół tony poszło w tym okresie, a i dopalałem sobie w kafloczku.
    Tyle, że u mnie zimniej było.

    W każdym razie wynik niezły, tylko od stycznia jakieś podwyżki prądu się
    szykują, to się arytmetyka zmieni trochę :-))

    pozdr
    Robert G.

  • 42. Data: 2011-12-17 21:56:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > 283 pln czyli poszloby ~140m3 gazu (liczac po 2 pln / m3)

    No tak idzie jakos mniej wiecej.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2011-12-18 07:55:23
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > No tak idzie jakos mniej wiecej.

    Miej niz wiecej :-) U mnie zeszło 260m3 w ostatni miesiąc.

    b.

  • 44. Data: 2011-12-18 08:45:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Gru, 22:47, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > W każdym razie wynik niezły, tylko od stycznia jakieś podwyżki prądu się
    > szykują, to się arytmetyka zmieni trochę :-))

    Do konca pazdziernika 2012 mam gwarancje ceny wiec mi to nic nie
    grozi :) A podwyzki coz - jak co rok, ostatnio to analizowalem -
    srednio 4-6% rocznie. Zdaje sobie sprawe, ze tak bedzie do usranej
    smierci - nie tylko z pradem niestety... :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 45. Data: 2011-12-18 08:55:48
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Miej niz wiecej :-) U mnie zeszło 260m3 w ostatni miesiąc.

    To tak samo jak u 'groszkowców' Jednemu schodzi 14-16 kg na dobę, a
    innemu 30 - tyle zużywa jeden z moich sąsiadów w podobnej wielkości
    domu, co mój.

    Z tego co Adam wyliczał, wg kosztów, to wychodzi, że spaliłby 12,5 kg
    węgla na dobę.
    Przy plusowych temperaturach na zewnątrz może by się dało taki wynik
    osiągnąć dla mojego domu :-). Indywidualną sprawą jednak pozostaje cały
    czas usytuowanie domu i warunki klimatyczne oraz pogoda w danym okresie,
    co jest w sumie nie do przewidzenia i porównania.

    Przy węglu jest jednak jakaś obsługowość i tego nie da się pominąć. A z
    kosztami...
    Zależą od pogody, ceny zakupu węgla, polityki grzewczej domowników,
    zużycia CWU i pewnie jeszcze kilku istotnych rzeczy.

    Jak na razie adamowa pc wypada dość dobrze ;-) nawet w porównaniu ze
    zoptymalizowanym ogrzewaniem węglowym - mowa o kotle automatycznym na
    groszek, bo w innych - może śmieciuchach - sprawa będzie wypadać na ich
    korzyść, ale i obsługowość nieporównywalnie większa.

    Adam. Śledzę dalej Twoje wyniki.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 46. Data: 2011-12-19 08:09:19
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "jachoska"
    > Czyli jak? 220m2 powierzchni użytkowej, czy 220m2 po podłogach? Te 60m2 to
    > garaż/piwnica? Wszystko ogrzewane?
    > Pozdr.

    220 m2 uzytkowej + 60 zwie sie to pomieszczenie gospodarcze ale jest
    normalnei uzytkwane. Garaz osobno nie wliczony w ten metraż.

    smerf

  • 47. Data: 2011-12-19 08:11:43
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Budyń"
    > Ale marketingowcy to mają gadane - konstrukcyjnie do budowy budynku
    > człowiek potrzebuje jakies 24cm materiału typu poroterm. I tu następuje
    > cud jakis - pod wpływem marketinkowego bełkotu do tych 25cm sciany biedny
    > inwestor dołożył jako ocieplenie (!!!!) - równiez cegłe zamiast
    > styropianu. Zamiast ściany 0,15W/m2K ma sciane 0,3 i jeszcze jest
    > zadowolony. Jak dla mnie kosmos :-)

    nie, lepiej pierdyknąć sobie 25 cm muru i 30 cm styro, do tego założyć
    ogrzewanie gazowe, mieć w domu 18 stopni i sie cieszyc ze sie zapłaciło za
    to 4,5 tys zł ;)

    a do tego wszystkiego wmawiać ludziom ze 18 stopni to afryka - normalnie.

    smerf

  • 48. Data: 2011-12-19 09:31:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to 4,5 tys zł ;)
    > a do tego wszystkiego wmawiać ludziom ze 18 stopni to afryka - normalnie.

    rozumiem twoje rozgoryczenie i współczuję :-)

    b.

  • 49. Data: 2011-12-19 20:49:31
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > to 4,5 tys zł ;)
    >
    > a do tego wszystkiego wmawiać ludziom ze 18 stopni to afryka - normalnie.

    Ja pierdole ale ci żal dupe ściska. Ja mam 12cm, 21 w środku czyli dla
    ciebie jak w wulkanie i tylko 2tys na rok za ogrzewanie chałupy 147 metrów
    GAZEM

    Marek

  • 50. Data: 2011-12-20 07:54:23
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja pierdole ale ci żal dupe ściska. Ja mam 12cm, 21 w środku czyli dla
    > ciebie jak w wulkanie i tylko 2tys na rok za ogrzewanie chałupy 147 metrów
    > GAZEM

    hahaha, trzeba mu jeszcze wyliczyć że nawet gdyby został przy paleniu węglem
    i ścianie 0,3 to przecież można ją zrobić z ceramiki 25cm+5cm styro. W
    wypadku ceramiki 44cm różnica 14cm x obwód budynku to zmarnowana
    powierzchnia użytkowa za jakies 10-20kzł :-)

    Wniosek jest jeden -ścianom 1W mówimy stanowcze nie.

    b.