  • 51. Data: 2011-12-20 09:38:59
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Budyń"
    > hahaha, trzeba mu jeszcze wyliczyć że nawet gdyby został przy paleniu
    > węglem i ścianie 0,3 to przecież można ją zrobić z ceramiki 25cm+5cm
    > styro. W wypadku ceramiki 44cm różnica 14cm x obwód budynku to zmarnowana
    > powierzchnia użytkowa za jakies 10-20kzł :-)
    >
    > Wniosek jest jeden -ścianom 1W mówimy stanowcze nie.

    Widze, że wreszcie udało mi sie Cię rozbawić ;)

    Tylko powiedzcie mi po co wam te wszystkie wyliczenia skoro, przy mojej
    'zimnej scianie' wychodzi mi spalanie na poziomie 50 % cen waszego spalania?

    Jeżeli ktos przedstawia ze przy jakies powierzchni spala tyle i tyle paliwa,
    to nie jest to mairodajne. Dlatego, że wazna jest grubosc ocieplenia poddasz
    (moim zdaniem duzo wazniejsza rzecz niz ładowanie styro w ściany), wielkosc
    okien, polożenia budynku.

    Dla mie najwazniejszym parametrem jest ilość kasy którą wyadaje na ogrzanie
    mojego domu.

    pzdr
    mar

  • 52. Data: 2011-12-20 09:40:46
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "4CX250"
    > Ja pierdole ale ci żal dupe ściska. Ja mam 12cm, 21 w środku czyli dla
    > ciebie jak w wulkanie i tylko 2tys na rok za ogrzewanie chałupy 147 metrów
    > GAZEM

    super - szkoda tylko ze płacisz dwa razy drozej niz ja.

    Ale mimo tego, cieszy mnie Twoje szczescie ogrzewania gazem ;)

    mar

  • 53. Data: 2011-12-20 09:55:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko powiedzcie mi po co wam te wszystkie wyliczenia skoro, przy mojej
    > 'zimnej scianie' wychodzi mi spalanie na poziomie 50 % cen waszego
    > spalania?

    Zostając przy tym samym spalaniu mógłbyś miec wiekszy dom - to jest też
    konkretna gotówka... I o to tylko chodzi. Mało płacisz - bardzo dobrze :)

    b.

  • 54. Data: 2011-12-20 10:20:46
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Budyń"
    > Zostając przy tym samym spalaniu mógłbyś miec wiekszy dom - to jest też
    > konkretna gotówka... I o to tylko chodzi. Mało płacisz - bardzo dobrze :)

    Być może tak by było.

    Mi chodzi tylko o to, że porównując ilość spalonych złotówek, trzeba brać
    pod uwagę tak wiele różnych elementów, że żeby móc obiektywnie porównywać
    trzeba by stworzyć mocno skomplikowany model matematyczny. A prównywanie
    spalania poprzez wyliczenie zapotrzebowania na cieplo jest o dupę rozbić. Ja
    np. mam bardzo dużeo kna, przez które ciepło szybciej przenika aniżeli przez
    ścianę. Ciepło ma rowneiz to do siebie że ulatuje w górę. Więc bardzo głupią
    sprawą jest solidne ocieplenie ścian a słabe ocieplenie poddasza, czyli
    chyba najczęściej popełniany błą przez inwestorów.

    Ja budowałem swóją ścianę jednowartsową bradzo świadomie, wszelkie tynki
    wenętrzne i zewnętrzne, farby są naturalne, oddychające, itp. Wybudowanie
    tej sciany po podliczeniu wszelkich kosztów było 20-30% droższe aniżeli
    ściany 2W, więc skoro już się tak mocno upierałem wcześniej, to będę się
    upierał dalej ...;)

    mar

  • 55. Data: 2011-12-20 19:31:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zostając przy tym samym spalaniu mógłbyś miec wiekszy dom - to jest też
    > konkretna gotówka...

    A czemu tak uwazasz?
    Wnetrze moze zrobic normalnie nic nie tracac z powierzchni. Z zewnatrz chyba
    nie zamierzasz przejmowac sie promilami?

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2011-12-21 07:27:52
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A czemu tak uwazasz?
    > Wnetrze moze zrobic normalnie nic nie tracac z powierzchni. Z zewnatrz
    > chyba nie zamierzasz przejmowac sie promilami?

    jak masz budynek 10x10m, odpowiedni do tego fundament i dach, powiedzmy
    parterowy dla uproszczenia to przy ścianie 0,44m powierzchnia wnętrza to
    83,17m2, a przy ścianie 0,3m (która daje ten sam współczynnik cieplny a na
    dodatek jak smerf napisał jest tańsza) powierzchnia to 88,36. Z różnicy to
    całkiem ładną łazienke mozna wygospodarować wiec uważam ze lekka ręką tak na
    te "promile" nie mozna machnąć.

    Oczywiscie można liczyć te metry od wewnątrz, wtedy opowierzchnia sie nie
    zmieni - ale wymiary fundamentów, stropów i dachu - tak. Nie ma nic za
    darmo.

    b.

  • 57. Data: 2011-12-21 10:16:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ciepło ma rowneiz to do siebie że ulatuje w górę. Więc bardzo głupią
    > sprawą jest solidne ocieplenie ścian a słabe ocieplenie poddasza, czyli
    > chyba najczęściej popełniany błą przez inwestorów.

    Już się o to nie martw. Tu są raczej tylko tacy co dobrze wiedzą że góre
    trzeba ocieplić "zwłaszcza"

> [...]
    > tej sciany po podliczeniu wszelkich kosztów było 20-30% droższe aniżeli
    > ściany 2W, więc skoro już się tak mocno upierałem wcześniej, to będę się

    Zmarnowałeś kasę i materiał tylko przez jakieś swoje urojenia.

    Marek

  • 58. Data: 2011-12-21 10:19:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250"
    >
    > super - szkoda tylko ze płacisz dwa razy drozej niz ja.

    A to ile ty płacisz i jaki masz ten dom duży?

    > Ale mimo tego, cieszy mnie Twoje szczescie ogrzewania gazem ;)

    Cenię sobie komfort wchodzenia do czystej kotłowni która jest zarazem
    pralnią i suszarnią.

    Marek

  • 59. Data: 2011-12-21 12:34:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Oczywiscie można liczyć te metry od wewnątrz, wtedy opowierzchnia sie nie
    > zmieni - ale wymiary fundamentów, stropów i dachu - tak. Nie ma nic za
    > darmo.

    Liczysz sciane 0,3m. Dla 25cm konstrukcji zostaje tylko 5cm na styropian.
    Powiedz kto tak ma?

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2011-12-21 15:19:15
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Liczysz sciane 0,3m. Dla 25cm konstrukcji zostaje tylko 5cm na styropian.
    > Powiedz kto tak ma?

    licze dla jego założeń - ma spalac tyle samo, zatem sciana ma miec takie
    samo k, a scianie poroterm 44cm odpowiada sciana poroterm 25+5styro.

    b.