  • 61. Data: 2011-12-21 18:36:17
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:jcstdg$bdi$1@inews.gazeta.pl...

    > licze dla jego założeń - ma spalac tyle samo, zatem sciana ma miec takie
    > samo k, a scianie poroterm 44cm odpowiada sciana poroterm 25+5styro.

    Nie chce mi sie liczyc tego k dla Twojej przegrody. Porotherm 25 ma
    U=1,03W/m^2K.
    Generalnie wg. Twojego zalozenia masz racje, ale i tak nikt by tak nie
    robil, wiec oszczednosci nie widze. 14 cm grubiej juz trzymajac sie Twojego
    przykladu roznicy nikomu nie zrobi. To sa promile i nie warto sobie tym de
    zawracac. Fundament nie musi byc szerszy, robi sie nawis.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2011-12-21 18:57:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Gru, 19:36, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > przykladu roznicy nikomu nie zrobi. To sa promile i nie warto sobie tym de
    > zawracac. Fundament nie musi byc szerszy, robi sie nawis.

    Ale w scianie 2W murujesz sciane licujac ja z zewnetrznym obrysem
    fundamentow, wiec od srodka zostaje i tak wiecej niz Budyn pisal.
    Napiszesz, ze wtedy obrys po zewnatrz jest wiekszy niz w projekcie. I
    co z tego ? ;) Wszystko w granicach normy - to ma znaczenie tylko jak
    ktos buduje na centymetry do granic - ja wszedzie mam po pare metrow
    zapasu :) U mnie obrys ma 65mb, roznica miedzy poro 44, a moim 25 to
    19cm czyli 12m2 wiecej.. To jest jeden pokoj wiecej, wcale nie taki
    najmniejszy ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 63. Data: 2011-12-21 20:16:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...

> [...]
    > zapasu :) U mnie obrys ma 65mb, roznica miedzy poro 44, a moim 25 to
    > 19cm czyli 12m2 wiecej.. To jest jeden pokoj wiecej, wcale nie taki

    No ale jak?
    25 konstrukcja i 20 ocieplenie to wg. mojej matematyki jest 45cm, a to o 1cm
    wiecej jak Porotherm 44cm.
    Co Was wzielo na jakies banialuki z powierzchniami? Jedyny problem jaki
    widze obiektywnie to ew. grubosc fundamentu i nic poza tym.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2011-12-21 20:42:47
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > No ale jak?
    > 25 konstrukcja i 20 ocieplenie to wg. mojej matematyki jest 45cm, a to o
    > 1cm wiecej jak Porotherm 44cm.

    on chyba policzył ze fundament i stropy ma pod sciane 25 a nie 44 -to ze ma
    ocieplenie 20cm jako nawis nie policzył - troche pokręcił :-)

    b.

  • 65. Data: 2011-12-21 20:48:06
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > przykladu roznicy nikomu nie zrobi. To sa promile i nie warto sobie tym de
    > zawracac.

    metry policzyłem, czy nimi sie przejmować każdemu wolno myśleć po swojemu :)

    >Fundament nie musi byc szerszy, robi sie nawis.

    gdybym mial sie zakładac to strzelałbym ze nawis jak w ogóle jest to
    minimalny. Nadal sie upieram ze nieco przepłacił :-)

    b.

  • 66. Data: 2011-12-21 21:25:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > gdybym mial sie zakładac to strzelałbym ze nawis jak w ogóle jest to
    > minimalny. Nadal sie upieram ze nieco przepłacił :-)

    Oj wiesz, czy przeplacil..?
    No dzis pewnie tak. Ja jak budowalem, moze zaczylaem budowac, to ceny
    wykonczenia styropianowej sciany byly po prostu wyzsze jak teraz. Dzis to
    norma i nikt nie wydziwia. Kiedys byly sciany 3W i tak to sie robilo. Ja tam
    nie mam cisnienia jakiegos wielkiego z tego powodu. Mam 1W i jakos wad nie
    widze, poza tym, ze pewnie za gaz placilbym nieco mniej. Ile to nie wiem, bo
    to zalezy.
    Ale wracajac do tematu, mysle, ze nawis mozna zrobic z obu stron, czy to ze
    sztuka i jak moze byc duzy trzebaby sie glebiej zastanowic. Generalnie
    tragedii nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2011-12-21 21:32:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:jcter1$t1q$1@usenet.news.interia.pl..
    .

    > on chyba policzył ze fundament i stropy ma pod sciane 25 a nie 44 -to ze ma
    > ocieplenie 20cm jako nawis nie policzył - troche pokręcił :-)

    Po co liczyc nawis ocieplenia? To jest "efekt uboczny", tak mozna
    zrobic, ocieplenie nie potrzebuje na szczescie fundamentu :) I tu jest
    podstawowa zaleta. Pozatym ja sciany piwniczne mam w 90% z bloczka
    murowanego na 25cm, a nie 40cm - to jest kilkanascie tysiecy
    oszczednosci znowu w kieszeni. Porotherm 25 jest wiec zlicowany i z
    zewnatrz i z wewnatrz ze sciana piwniczna z bloczka betonowego
    (chudsza sciana piwniczna/fundamentowa = mniejszy mostek). Porotherm
    44 trzebaby wystawic po rowno z obu stron czyli z zewnatrz i wewnatrz
    po 9,5cm. No wiec OK - poprawie sie, roznica nie bedzie 19cm tylko te
    9,5cm. Przy 65mb daje to +6,1m2 wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 68. Data: 2011-12-21 21:56:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    m.googlegroups.com...
    On 21 Gru, 21:42, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w
    > wiadomościnews:jcter1$t1q$1@usenet.news.interia.pl..
    .

    >Po co liczyc nawis ocieplenia?

    No po to, ze liczysz grubosc sciany vs reszta czynnikow. Jak Budyn pisal,
    dach, parapety i takie tam. Tu z czego jest ocieplenie nie ma zadnego
    znaczenia, bo liczy sie calkowita grubosc sciany.

> [...]
    >po 9,5cm. No wiec OK - poprawie sie, roznica nie bedzie 19cm tylko te
    >9,5cm. Przy 65mb daje to +6,1m2 wiecej :)

    Jest taka godzina, ze nie chce mi sie liczyc.
    Ogolnie zgodze sie, ze fundament powinien byc nieco szerszy, ale nie z licem
    obu stron.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2011-12-22 09:01:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    l2g2000vbb.googlegroups.com...
    >Moj dom zuzywa 14 tys kWh grzejac calosc (296m2) czyli 47kWh/m2/rok

    Tak ciekawostka:
    "Bank BPH wprowadził do swojej oferty Kredyt Ekohipoteczny na zakup lub
    budowę domu energooszczędnego, czyli takiego o niskim poziomie zużycia
    energii.
    Dla Banku BPH dom energooszczędny to taki, w którym wskaźnik energii
    potrzebnej do ogrzania budynku oraz do przygotowania ciepłej wody użytkowej
    nie przekroczy 100 kWh/m kw. na rok. Do wniosku kredytowego klienci muszą
    załączyć projekt techniczny domu energooszczędnego z bilansem cieplnym
    budynku (w przypadku domu energooszczędnego w budowie) albo certyfikat
    energetyczny (dom oddany już do użytku). "

    Czyli wg banku energooszczędny jest już dom zużywający 100 kWh/m kw.;))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 70. Data: 2011-12-22 09:53:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Czyli wg banku energooszczędny jest już dom zużywający 100 kWh/m kw.;))

    mój nowo budowany dom z grubymi ociepleniami ma zużywać 52kWh wiec do tych
    100 duzo brakuje. Ale jesli uwzględnie CWU na poziomie takim jak zuzywam
    teraz to dochodzi 44kWh niezależne w koncu od "pasywnosci" budynku. Łącznie
    96kWh zgodnie z bankowymi załozeniami :-))))

    b.