  • 91. Data: 2012-02-14 09:08:55
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lut, 09:58, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    >  Argumenty Kikiego i Manka spadly do poziomu przedszkolakow - sorry ale
    > nawet mi sie nie chce odpisywac na post ze w nocy temperatura spada mi
    > do 15stC bo rece opadaja. Nawet jakbym na 24h wylaczyl ogrzewanie to
    > temperatura w sypialniach spadlaby z 18 do maksymalnie 16stC lub
    > troche wiecej. A ogrzewania nie wylaczam - w sypialniach mam caly czas
    > 18, w salonie 21-22, w lazienkach 24stC. Jak ktos nie wierzy to trudno
    > - jego problem :)
    >
    > 18 to juz chłodno :) chociaż ponoc zdrowo

    Na blokach otwieralem okna na noc zeby moznabylo spac - jak jest za
    cieplo to budzisz sie spocony i z bolem glowy :) Przy podlogowce 18 to
    jak dla mnie w sypialni idealna temperatura. Chlodno to bylo jak przez
    ~miesiac spalem w domu z kaloryferami gdzie temperatura w nocy spadala
    do 14-15stC, choc musze przyznac ze spalo sie jeszcze przyjemniej -
    tylko wejsc/wyjsc z lozka to rzeczywiscie bylo wyzwanie :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 92. Data: 2012-02-14 09:23:16
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > 29, styro 5cm, cegła 12cm. W sumie ponad 400m2 powierzchni do grzania (4
    > kondygnacje razem z piwnicą, która wychodzi poza obrys domu). Przy ok. -25
    > stopniach na zewnątrz i 20 w środku, schodzi 30m3 gazu na dobę. Przy cenie
    > gazu 1,8zł sezon zamykał się w ok. 6-8 tys. zł.
    > Rodzice przyzwyczaili się do niższych temperatur i sterownik ustawiają na
    > 18-19 stopni oraz 17 w nocy. Spalanie spadło znacznie, poprzedni sezon
    > zmieścił się w kwocie 5-6 tys. zł. W tym sezonie rachunki były dużo
    > niższe, ale to z powodu pogody.
    > Kocioł mają atmosferyczny, chyba 36kW, Niedźwiedź.

    Niech rozważą ocieplenie budynku, jest to koszt to fakt, ale po kilku latach
    się może
    zwrócić, a na starość emerytury kazdy wie jakie są w Polsce,

    dokładnie taki sam problem mają moi rodzice, moze w przyszłym roku będą w
    końcu ocieplać.

    Na ogrzanie domu ok 400m2 idzie im ok 15-17 ton węgla.

    Gdzie zapotrzebowanie na przeciętny nowy budynek obecnie to 20000kWh to na
    ich dom wychodzi
    ok 75000kWh a koszt węgla to ok 8,5k, ale fakt ze grzeją na 24 stopnie :)

    najgorzej będzie z wielkimi balkonami, które sa prawie dookoła domu :) na 2
    poziomach
    w tych pokojach podłoga jest lodowata gdzie sa balkon najlepiej to jak by
    sprzedali i wybudowali nowy :)
    tylko kto to kupi

    pozdrawiam

  • 93. Data: 2012-02-14 20:39:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > Niech rozważą ocieplenie budynku, jest to koszt to fakt, ale po kilku latach
    > się może
    > zwrócić, a na starość emerytury kazdy wie jakie są w Polsce,

    Nie da rady. Dach nie ma okapu, styropian wystawałby poza obrys dachu.

> [...]
    > poziomach
    > w tych pokojach podłoga jest lodowata gdzie sa balkon najlepiej to jak by

    Na dom moich rodziców nabywca się na pewno znajdzie, ale szkoda, bo to ich
    krwawica... Budowany z tego co się udało odłożyć, przez ponad 10 lat.

    --
    Bartek

  • 94. Data: 2012-02-16 10:05:07
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

    Ale Kiki te lodówki stare są bardziej prądożerne i szkodliwe dla środowiska
    a i aut z 1940roku bym nie chciał :) bo brzydkie i niewygodne