  • 11. Data: 2010-11-30 14:56:04
    Temat: Re: zużycie groszka
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    zytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:fbfb2562-cf3d-4213-93a6-
    > No masz racje. Niemniej chodzi o porownanie kosztow zapewne, wiec IMHO
    > wychodzi b. drogo - zakladajac ze ja zuzywam 83kWh w kominku (nie
    > liczac tez sprawnosci etc) to grzanie najdrozszym pradem w jednej
    > taryfie mnie kosztowaloby 33 pln, a jego - najtanszym rzekomo weglem -
    > kosztuje 20 pln. Czyli prad nie wychodzi 4 x drozej - ba, grzejac w II

    83kWh pradu to u mnie 20,75 zl przy 100% sprawnosci.

    Dlatego ja grzeje pradem. Tzn na razie jeszcze dzielac te 0,25 zl za kWh na
    trzy, bo jeszcze grzeje klima.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 12. Data: 2010-11-30 15:01:04
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 30.11.2010 14:41, Adam Szendzielorz pisze:

    > Z czego masz zbudowany dom? Jakie ocieplenie ?

    max 30 + 10 styro
    ale prawdopodobnie najwiecej idzie przez dach gk + 15 toprock + dechy +
    blacha

    praktycznie od -8 do -12
    tyle pokazuje pogodowka na piecu

  • 13. Data: 2010-11-30 20:00:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >nocy -8, w dzien okolo 0. A dzisiaj ma byc w nocy -20stC.

    U mnie caly dzien - 8, a po zachodzie szybko zrobilo sie - 10. Aktualnie -14
    i kociol jakby przestal gasic palnik.

    No ale Ty masz 16 stopni w domu. :-)))

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-11-30 21:34:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Lis, 21:00, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > U mnie caly dzien - 8, a po zachodzie szybko zrobilo sie - 10. Aktualnie -14
    > i kociol jakby przestal gasic palnik.

    Chlodno:) U mnie jednak zapowiedzi obnizyli do -14 w nocy :-)
    Aktualnie kolo -10, a srednio bylo w dzien -6.

    > No ale Ty masz 16 stopni w domu. :-)))

    W sypialni, na parapecie, przy oknie :) W salonie mam teraz taki chyc
    ze wysiedziec nie mozna ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-11-30 22:35:26
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik slonko napisał:
    > Pochwalcie sie ile Wam wcina teraz eko na dobe ?
    > U mnie 240 m2 CO + CWU temp. 20-22 + sporo podlogi około 30 kg/24
    połowę, może 2/3 tego, dom ok 160m2, podłogówka dół i na górze łazienka
    i pralnia, reszta kalofiory, garaż ogrzewany w bryle, w domu 21/
    łazieniki 22. wiatrołap 18, garaż 10 stopni. oczywiście CWU tak samo.
    myślę, że nie ma tragedii. wczoraj było w dzień -8, dzisiaj od -10 do
    -15, teraz -20 :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 16. Data: 2010-11-30 23:08:32
    Temat: Re: zuzycie groszka
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:

    > Chlodno:) U mnie jednak zapowiedzi obnizyli do -14 w nocy :-)
    > Aktualnie kolo -10, a srednio bylo w dzien -6.

    > W sypialni, na parapecie, przy oknie :) W salonie mam teraz taki chyc
    > ze wysiedziec nie mozna ;)

    Znaczy... +19? ;-)
    Przedwczoraj bylem u rodziców wyregulowac kociol. Namówilem w koncu ojca na
    montaz czujki pogodowej, zeby ograniczyc nieco zuzycie gazu. Przy -5
    stopniach na zewnatrz, schodzilo im ok. 1m3/h.
    Rodzice nauczyli sie zyc w obnizonych temperaturach. W nocy 16, w dzien 18.
    Przy 19 stopniach robi im sie goraco, a gdy mnie odwiedzaja, przy +22
    najchetniej rozebraliby sie do bielizny.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2010-11-30 23:09:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    b.googlegroups.com...

    > Chlodno:) U mnie jednak zapowiedzi obnizyli do -14 w nocy :-)
    > Aktualnie kolo -10, a srednio bylo w dzien -6.

    Aktualnie -17,8C. Jakos tak chlodno na dworzu.:-) Co spojze na kominy w kolo
    to palniki nie gasna, a myslalem, ze u mnie sie zepsul. :-) I pierwszy raz
    poczulem cieplejsza posadzke. Zona sie cieszy, dzieci sie ciesza, sasiedzi
    sie ciesza, sasiadka sie cieszy, krowa z lapami do ziemi sie cieszy, tylko
    ja sie nie ciesze na mysl o fuckturze.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-11-30 23:14:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Gru, 00:08, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Znaczy... +19? ;-)

    Nie wiem bo nie mam tu termometru - jutro go przytargam i zmierze :-)
    Przypuszczam ze ok 20-21 stC, co dla mnie przy podlogowce jest
    tragedia :) Choc moze byc wiecej, bo tu dodatkowo z kominka przez
    szybe przygrzewa.

> [...]
    > Przy 19 stopniach robi im sie goraco, a gdy mnie odwiedzaja, przy +22
    > najchetniej rozebraliby sie do bielizny.

    I dobrze - na pewno sie nie zaziebiaja. Ja od paru lat nie chorowalem
    ani razu. Jak siedzisz w 24, 25st, czyli w totalnie przegrzanym
    pomieszczeniu to wystarczy wyjsc na chwile na zewnatrz i jestes
    chory :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2010-11-30 23:19:54
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > ciesza, sasiedzi sie ciesza, sasiadka sie cieszy, krowa z lapami do ziemi
    > sie cieszy, tylko ja sie nie ciesze na mysl o fuckturze.

    Co z tą posadzką? masz podłogówkę na RTL? nie działała gdy było cieplej na
    zewnątrz?

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2010-11-30 23:24:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co z tą posadzką? masz podłogówkę na RTL? nie działała gdy było cieplej na
    > zewnątrz?

    Podlogowka nie jest na RTL tylko pierwszy raz temp. zasilania przekroczyla
    30C.

    Pozdro.. TK