  • 1. Data: 2024-08-07 11:16:21
    Temat: Klima w mieszkaniu
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ile obecnie trzeba mieć zaoszczędzone na założenie klimatyzacji w mieszkaniu 2-3
    pokojowym w budynku wysokim?
    Jednostka zewnętrzna zapewne na logii/balkonie (myślę, że korzystne jest osłonięcie
    przed warunkami atmosferycznymi), choć na
    upartego można myśleć o dachu (ostatnie piętro), w każdym z 2-3 pokoi jednostka
    wewnętrzna.
    Których producentów hardware warto brać pod uwagę?

  • 2. Data: 2024-08-08 20:18:20
    Temat: Re: Klima w mieszkaniu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Aug 2024 11:16:21 +0200, ąćęłńóśźż

    > Ile obecnie trzeba mieć zaoszczędzone na założenie klimatyzacji
    > w mieszkaniu 2-3 pokojowym w budynku wysokim?

    Jak wielka płyta to tanio nie będzie. ;P
    Policz sobie długości ciągów po ścianach,
    metr na korytach kosztuje 90 zł brutto
    plus sam sprzęt i uruchomienie.

    Zresztą zobacz na allegro, masz zestawy
    z usługą montażu i podstawową ceną.

    > Jednostka zewnętrzna zapewne na logii/balkonie
    > (myślę, że korzystne jest osłonięcie przed
    > warunkami atmosferycznymi),

    Nie jest konieczne, agregaty klimy
    latami stoją pod chmurką, np. na
    dachach, i żyją.

    > choć na upartego można myśleć o dachu (ostatnie piętro),

    Wątpię abyś dostał zgodę od spółdzielni/wspólnoty,
    teraz nawet na montaż na elewacji/balkonie trzeba
    mieć zgodę, bo to już część wspólna.

    > w każdym z 2-3 pokoi jednostka wewnętrzna.
    > Których producentów hardware warto brać pod uwagę?

    Jeden grzyb, kwestia zasobności porfela.
    Ja robię na Rotenso (budżetówka) i LG (średnia),
    z wysokiej półki Daikin i Mitsu, ale praktycznie
    nikt ich nie chce po usłyszeniu ceny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2024-08-09 17:12:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2024 o 20:18 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Jeden grzyb, kwestia zasobności porfela.
    > Ja robię na Rotenso (budżetówka)

    Kupiłem do nowego domu 3 szt. rotenso imoto.
    Pierwszy raz takie będę zakładał - na coś zwrócić uwagę?

    TG

  • 4. Data: 2024-08-10 12:40:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Aug 2024 17:12:46 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Kupiłem do nowego domu 3 szt. rotenso imoto.
    > Pierwszy raz takie będę zakładał - na coś zwrócić uwagę?

    Nie, nic szczególnego tam nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk