  • 11. Data: 2024-09-08 15:03:33
    Temat: Re: ale grupa siadła
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Pod koniec dnia mam za wrzesień 379kWh na jednej i 220kWj na drugiej
    > instalacji, co daje średnio 54kWh/dzień z większej i 31 kWh/dzień z
    > mniejszej instalacji. Średnia dla sierpnia wyszła odpowiednio:
    > 56kWh/dzień i 32kWh/dzień.
    > Tak więc u mnie wrzesień wypada praktycznie tak samo jak sierpień.
    >
    > TG

    Albo ja w jakiś sposób źle rozumuje albo to Ty coś pokręciłeś, no ew coś
    jednak z tą moją instalacja jest nie tak, bo jak to możliwe że na
    instalacji wschód-zachód o mocy 6.5kw masz takie osiągi, skoro ja na
    wschód-południe, co jest chyba korzystniejsze bo pełne słońce na
    panelach mam przez prawie cały letni dzień, o mocy 7.2 a nigdy nie
    osiągnąłem nawet 1,3MW. A pogody w przeciągu tych trzech lat od których
    mam instalację w niektórych szczytowych miesiącach były idealne..

  • 12. Data: 2024-09-08 16:49:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 15:03 Trybun <M...@t...cb> pisze:

> [...]
    > osiągnąłem nawet 1,3MW. A pogody w przeciągu tych trzech lat od których
    > mam instalację w niektórych szczytowych miesiącach były idealne..

    Ja tam przez cały rok nigdy nie mam żadnego cienia, ani od kominów ani od
    drzew. Ta moja 15 kW zdecydowanie jest gorsza jak sobie policzysz
    proporcjonalnie, od tej mojej 6,5kW.
    Co nie oznacza, że większa jest skopana. jest optymalna dla danego
    miejsca, ale daleko jej do ideału.

    TG

  • 13. Data: 2024-09-08 19:00:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-09-06 23:05, PiteR wrote:
    > co się dzieje?
    >
    > https://ibb.co/fn6DTqg

    Nie lepiej wątkować? ;)

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 14. Data: 2024-09-08 21:34:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vbkl7o$ek9$2@news.chmurka.net>
    user Krystek pisze tak:

    > Nie lepiej wątkować? ;)

    to już w ogóle tragedia

    --
    Piter

    jebać fliperów pasożytów
    hieny cmentarne

  • 15. Data: 2024-09-09 23:46:29
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > proporcjonalnie, od tej mojej 6,5kW.
    > Co nie oznacza, że większa jest skopana. jest optymalna dla danego

    Poka teraz, znaczy się za ten tydzień, masz czas do niedzieli :) No
    spoko, nakopałeś sporo i szacun. Ja mam "małopanel" w sensie że obrabiam
    aku 150Ahi nadprodukcja to moje straty...ale widzę natentychmiast
    spadek, jak słoneczko przestaje napierdalać. Ostatnio napierdalało tak,
    że nie kontrolowałem...w sensie codziennie. Czuje powoli, ze muszę
    niebawem uwolnić wiatrak z kotwicy...:)...bo latem go przestałem używać
    i czekał na odpalenie. Warunkiem jednak jest WIATR...a tego chuja nie da
    się przewidzieć...pomimo prognoz/doświadczone.

    --
    Pixel(R)??

  • 16. Data: 2024-09-10 18:40:08
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > proporcjonalnie, od tej mojej 6,5kW.
    > Co nie oznacza, że większa jest skopana. jest optymalna dla danego

    Ale przecie strony wschód-zachód siłą rzeczy muszą przez znaczną część
    dnia jako całość skutkować częściowym zacienieniem. Nie, nie to żebym
    cokolwiek z tego co napisałeś negował, po prostu  mojego punktu widzenia
    wygląda to dość dziwnie.

  • 17. Data: 2024-09-10 21:00:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 18:40 Trybun <M...@t...cb> pisze:

> [...]
    > dnia jako całość skutkować częściowym zacienieniem. Nie, nie to żebym
    > cokolwiek z tego co napisałeś negował, po prostu mojego punktu widzenia

    Piszesz o moim przypadku czy ogólnie? - ogólnie to wiadomo, że na południe
    będzie najlepiej.
    U mnie, proporcjonalnie (jak by powiększyć wschód - zachód) do rozmiarów
    tej południowej to ta wschód zachód jest lepsza - daje więcej energii.
    Wynika to z tego, że południowa jest zacieniana przez drzewa. Wchód -
    zachód ma nachylenie 18st. i nic ją nie zacienia.
    Jeszcze przed południem zachodnia połać jest już oświetlona i produkuje,
    grubo po południu doświetlona jest jeszcze wschodnia. Gdy moja południowa
    już dawno nie pracuje to zachodnia daje jeszcze z 1,5kW. I odwrotnie, gdy
    południowa daje jakieś ochłapy, to wschodnia już ma 2kW.
    Obie instalacje dobrze się uzupełniają, południowa daje sporo na magazyn -
    maj, czerwiec i lipiec pompuje nawet po 100kWh dziennie. Wschód - zachód
    dokłada kilkadziesiąt kWh do magazynu i pokrywa mi zapotrzebowanie domu od
    wschodu do zachodu słońca.

    TG

  • 18. Data: 2024-09-10 21:13:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 23:46 Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > i czekał na odpalenie. Warunkiem jednak jest WIATR...a tego chuja nie da
    > się przewidzieć...pomimo prognoz/doświadczone.

    6,5kW
    https://ibb.co/cygb5G9

    15kW

    https://ibb.co/GxfbkCV

    TG

  • 19. Data: 2024-09-10 21:16:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > latem go przestałem używać i czekał na odpalenie. Warunkiem jednak jest
    > WIATR...a tego chuja nie da się przewidzieć...pomimo

    Kiedyś też miałem parcie na wiatr, ale po dwóch latach obserwacji
    wychodzi, że u mnie wieje ze 20 dni w roku...

    TG

  • 20. Data: 2024-09-10 21:56:23
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Kiedyś też miałem parcie na wiatr, ale po dwóch latach obserwacji
    > wychodzi, że u mnie wieje ze 20 dni w roku...

    U mnie wieje podobnie. Poprzednie lata puszczałem wiatrak cały rok...to
    się łożyska obrażały bo się kręciło powoli a łożyska trzeba było
    wymieniać co roku. Zrobiłem kotwicę z siłownika od zamka centralnego i
    odpalam zdalnie/programowo kiedy jest niski poziom akumulatora ale
    wieje. Jak co roku, wiatrak potrzebny jest od grudnia do marca, bo
    słońca mało (czasem 2 tygodnie jest posucha) ale wieje wtedy. Akumulator
    trzyma mi prądu na 1,5 tygodnia a potem się rozłącza, żeby nie zejść
    poniżej 11,2V. W zeszłym roku było tak, że 3 tygodnie nie było słońca i
    wiatru, to padł na tydzień...ale jak zawiało, to się doładował :)

    Wpadłem też na genialny pomysł modyfikacji tego wiatraka ale nie chce mi
    się go przerabiać...Chodzi o zmianę całkowitą konstrukcji, z wiatraka
    VAWT na HAWT ale pierścieniowy (opanowałem do bólu problem przetwornicy
    wolnoobrotowej) Co to wiatrak pierścieniowy? To taki jak w starych
    westernach...bo ma większą wydajność niż VAWT przy małym wietrze. Zawsze
    były jednak problemy, ze zrobieniem generatora, który działa wydajnie
    przy obrotach 100rpm i to właśnie opanowałem do bólu, stosując
    przekładnię elektroniczną. To cudo, znaczy HAWT ma takie obroty przy
    3m/s a odpowiednia średnica (wystarczą 2m) zapewnia spory moment, gdzie
    wydobycie 30W czyli 2A/13V to pikuś więc do ładowania akumulatora
    wystarczy. Mój obecny osiąga 2A przy 5m/s ale to za mało na te wiatry,
    które są. Jak nakurwia 10m/s to leci 10A :)
    Oczywiście jest też problem z nadmiernym wiatrem...ale to też już
    opanowałem...w sensie "co robić, kiedy wieje za mocno". 3 lata
    doświadczeń&modyfikacji, to jednak spora wiedza :)

    Obecnie całość jest w pełni automatyczna i działa poprawnie.

    Wszystkie wiatraki jakie są w sprzedaży/konstrukcjach bazują na wietrze
    powyżej 7m/s a tego wiatru, jak pisałeś jest 20 dni w roku.

    Może się jednak zimą zabiorę za budowę tego pierścieniowego, jak będę
    się nudził :)
    --
    Pixel(R)??