  • 31. Data: 2024-09-20 09:01:21
    Temat: Re: ale grupa siadła
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 08:39 Trybun <M...@t...cb> pisze:

    > Z pewnością odpowiedni kąt ma znaczenie w minimalizowaniu strat, ale nie
    > o to przecie chodzi a o to że przez jakiś czas albo jedna albo druga
    > strona jest zacieniona.

    Ale dużo wcześniej startuje i dużo później się wyłącza od tej południowej
    i o to w tym chodzi.
    Sumaryczna energia będzie mniejsza, ale dzienna produkcja jest bardziej
    dopasowana do moich potrzeb.

    TG

  • 32. Data: 2024-09-20 09:03:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2024 o 08:54 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Nowe panele mają to ponoć w automacie, jakąś diodą czy coś rozwiązane.
    >
    > Ale optymalizatory też aż takie drogie też nie są, poniżej 200 zł można
    > nabyć.

    Na alli poniżej 100 zł TIGO 700W

    TG

  • 33. Data: 2024-09-23 14:28:56
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 20.09.2024 o 08:54, Cavallino pisze:

    > Nowe panele mają to ponoć w automacie, jakąś diodą czy coś rozwiązane.
    >
    > Ale optymalizatory też aż takie drogie też nie są, poniżej 200 zł
    > można nabyć.

    Opcja wyłączania zacienionych paneli była już jak ja zakładałem
    instalację, czyli 3 kata temu. Jednak ekstra płatna. 200zł to jest i
    tanio i drogo za razem. Gdy zakładałem to dokładnie taką sumę
    zaproponowali mi dla jednego panela. Tak wiec gdy w grę wchodziłoby
    założenie ogranicznika(?) na jednym panelu to oczywiście suma wydatku
    niewielka, tymczasem u mnie rzec dotyczy co najmniej 4paneli, czyli
    800zł, pytanie kiedy mi się to zwróci, tym bardziej zacienienie
    następuje dopiero pod koniec dnia w sezonie, kiedy instalacja generuje
    już i tak tylko cząstkę tego co przez godziny szczytu..

  • 34. Data: 2024-09-23 14:29:38
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Na każdej instalacji mam po dwa osobne stringi, dodatkowo na tej
    > wschód-zachód mam 4 optymalizatory, przez kilka godzin wiosną i
    > jesienią komin mi zacienia kilka paneli.
    > Wszystkie panele ma half-cut.
    >
    > TG

    A to już zmienia postać rzeczy. Wygląda na to że instalację masz dobraną
    z rozmysłem. U mnie to było trochę tak pod wpływem chwili, nawet nie
    brałem pod uwagę tego że w godzinach popołudniowo-wieczornych komin
    będzie ją przysłaniał.

  • 35. Data: 2024-09-24 23:09:37
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > 6,5kW
    > https://ibb.co/cygb5G9
    >
    > 15kW
    >
    > https://ibb.co/GxfbkCV

    Moim marzeniem jest "miecie" magazynu energii za niewielkie piniondze.
    Jak stanieją i się rozpowszechnią używane baterie od elektryków to
    skłonny jestem wydać niewielką kasę na taki. Na działce mam niewielkie
    zużycie ale mam sporo "nadprodukcji" latem gdzie w offgrid nie mam jak
    tego zmagazynować. No nic, pozostaje czekać. BTW z wiatrakami:

    https://sklep.dospel.com/product/turbina-wiatrowa-pi
    onowa-dragon-genetaror-pradu-500w/

    Czyli mało wieje ale można mieć kilka takich turbinek. Musiałbym się do
    nich jakoś porównać ze swoim wynalazkiem :)

    Prawo Betza
    (http://www.oze.otwartaszkola.edu.pl/Biblioteka/Arty
    ku%C5%82y/PrawoBetza.aspx)
    jest jednak nieubłagane :) i fizyka jest ścisła/prosta. No nie wydoisz z
    żadnej turbinki więcej niż tyle co moc wiatru :)
    --
    Pixel(R)??

  • 36. Data: 2024-09-24 23:46:56
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 21:56, Pixel(R)?? pisze:

    > Obecnie całość jest w pełni automatyczna i działa poprawnie.

    Od piątku u mnie ma wiać i padać do niedzieli, czyli panele zdechną.
    Spróbuję zrobić zestawienie wiatraka z panelami w sensie produkcji
    procentowej. U mnie to jednak mikroskala ale sądzę że będzie różnica.
    Mikroskala ma to do siebie, że można ją powielić. Opłacalność może żadna
    w przypadku wiatraka...ale daje zabezpieczenie na takie sytuacje.

    --
    Pixel(R)??