  • Data: 2013-10-09 08:20:43
    Temat: 2 kaloryfery z 12 nie grzeją
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Skończyły mi się pomysły, google też dało ciała, toteż skrobnę tutaj, może
    ktoś podrzuci jakiś pomysł...

    Ostatnio przy przerabianiu kotła na palenie od góry instalowałem miarkownik
    i w tym celu musiałem spuścić wodę z układu (żeby nie zalać piwnicy). Niby
    jest pompa, ale instalacja działa(ła) dobrze grawitacyjnie, WSZYSTKIE
    grzejniki pracowały, toteż pompa nie była używana od 3 lat (teraz nie
    działa, bo się chyba obraziła). Na poddaszu nieużytkowym znajduje się
    naczynie wzbiorcze. Piec jest w piwnicy i tam nie ma grzejników.

    Po napełnieniu instalacji i odpowietrzeniu kaloryferów (i oczywiście
    ponownym dopełnieniu na maks.) nie grzeją dwa z dwunastu grzejników w domu
    i są to grzejniki położone na parterze.

    Zakręcenie grzejących i pozostawienie otwartych tylko niegrzejących nie
    przynosi rezultatu -- są lodowate. Spuszczenie wody odpowietrznikiem
    doprowadza do nagrzania grzejnika, ale jak tylko zakręcę odpowietrznik
    kaloryfer momentalnie stygnie (czyli jakby woda się cofała?). Myślałem
    początkowo, że odpływ się zatkał jakimś syfem przy napełnianiu, ale przy
    zakręconym kurku dopływowym z odpowietrznika obficie leje się woda, a więc
    przepływ "od dołu" jest.

    Miałem plan aby zakupić coś do czyszczenia instalacji CO, ale w instrukcji
    wyczytałem, że ciężkie złogi na odpływach "leczy" się 14 dni (sic!). Mam
    więc plan taki, aby spuścić ponownie wodę, zakręcić wszystkie kaloryfery
    oprócz dwóch niegrzejących i ponownie napełnić instalację.Pewnie niewiele
    to da w ukłądzie otwartym, ale nie mam już innego pomysłu.

    Ktoś ma jakiś inny plan może?

    PS Kurków odpływowych w kaloryferach nie ma.

    --
    Pozdor Myjk