  • 11. Data: 2009-12-14 10:27:22
    Temat: Re: -4 ile spalacie gazu??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hg51kp$v05$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Zgadza się. Poczekaj z wyliczeniami aż zamkniesz wszystko. Ale powiem ci,
    > że wiatroizolacja daje radę za wełną :-)

    I bardzo dobrze, idzie do mnie kolejna rolka membrany. :-) W tym co zrobilem
    do tej pory kompletnie nie czuc wiatru, fakt ze welna tez musi byc
    szczelnie, ale to byl dobry pomysl.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-12-14 10:39:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale uwaga !!
    > podajcie gdzie mieszkacie, jaka technologia ocieplenia i jaka powierzchnia
    > domu
    >
    > bo to ze piszesz 4m^3
    > to jest jak czasoprzestrzen
    > kopanie rowu od tego słupa do jutra.

    Co prawda nie napisalem z czego sciany i takie tam, ale powierzchnie
    ogrzewana i owszem podalem.
    A wiec, sciany to Porotherm 44 1W, dach welna 12cm na polowie powierzchni,
    reszta nieocieplonego poddasza odcieta w drzwiach styropianem.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-12-14 10:49:00
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Czyli podaje update do wyzej wymienionych info

    powierzchnia grzana 121 m2. Niewiem czy poddasze nalezy wliczac bo tam
    nie grzeja a i tak jest 15 stopni co przy mrozach bez grzania jest
    wynikiem dla mnie niewiadomym. Strop dziala jak radiator. Moze.
    Czyli wyliczam dla pow 12 m2, zuzycie dobowe gazu 10 m3

    czyli 10 m3 x 9,5 kwh/24h = 0,4166 kW
    pow 121 m2 --> 0,4166 kW / 121 m2 = 0,0034 kW/m2 = 34 W/m2

    Wynik nie wiem czy dobry ale jest. A jak u was

  • 14. Data: 2009-12-14 11:17:31
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > A wiec, sciany to Porotherm 44 1W, dach welna 12cm na polowie powierzchni,
    > reszta nieocieplonego poddasza odcieta w drzwiach styropianem.

    tylko ze tej nocy w Suwałkach -10
    a w Legnicy -2

    ;)

  • 15. Data: 2009-12-14 11:40:30
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > czyli 10 m3 x 9,5 kwh/24h = 0,4166 kW
    > pow 121 m2 --> 0,4166 kW / 121 m2 = 0,0034 kW/m2 = 34 W/m2

    U mnie srednio od 3 tyg (jak zaczalem pomiary) mam 47W/m2. Uwzgledniajac max
    sprawnosc kotla (ekogroszek) wychodzi 40W/m2, w tym CWU.
    Parametry chaty: porotherm 44 (1W) nieotynkowany jeszcze, dach 20cm welny,
    powierzchnia 110m2 + 56m2 nieogrzewanej piwnicy. Utrzymywana temperatura w
    okolicach 23stC przez cala dobe.

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-12-14 11:55:27
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Jeszcze raz wyliczam temp wczoraj okolice czestochowa temp zew -5 C ;
    temp wew 20 C
    1m3 GZ-50 = 10 kWh

    zyzycie 10 m3/24h czyli 100 kWh/24h czyli 4,166 kW
    powierzchnia 121 m2 czyli 4,166kW/121m2= 0.0344 kW/m2 = 34,4 W/m2

  • 17. Data: 2009-12-14 13:32:45
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > PS. Maniek i inni (szczegolnie ci rozpoczynajacy sezon) - moze zrobimy
    > w googlu dostepny w trybie "read-write" dokument excellowy w ktorym
    > bedziemy sobie zapisywac temperatury i zuzywana co dobe energie ? :)
    > Ja tak czy siak sam dla siebie takie cus zrobie, to udostepnie
    > zainteresowanym. Ci co grzeja juz ktorys sezon z kolei.. Maja pewnie
    > gdzies takie bzdury i juz ich pewnie dawno ich uklad CO przestal
    > fascynowac ;-)))
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Danych nie mam, bo ja jeszcze miejski jestem ale zainteresowany jak
    najbardziej.

    Pozdrwiam
    Dy

  • 18. Data: 2009-12-14 17:15:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powierzchnia 110m2 + 56m2 nieogrzewanej piwnicy. Utrzymywana temperatura w

    No prosze a mowia ze to zimna sciana. :-))

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-12-14 17:19:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jeszcze raz wyliczam temp wczoraj okolice czestochowa temp zew -5 C ;
    > temp wew 20 C
    > 1m3 GZ-50 = 10 kWh

    Gdzies czytalem, ze srednio 1m^3 to 8,5 kWh.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-12-14 17:20:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > tylko ze tej nocy w Suwałkach -10