  • 21. Data: 2009-12-14 18:27:06
    Temat: Re: -4 ile spalacie gazu??
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    news:25e969c0-dbd2-4e17-aa55-bd93b831f10a@d20g2000yq
    h.googlegroups.com...

    > Danych nie mam, bo ja jeszcze miejski jestem ale zainteresowany jak
    > najbardziej.

    A coz to, w miastach nie trezba ogrzewac? Po cholere odpalilem kotlownie?

  • 22. Data: 2009-12-14 18:51:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Gru, 18:19, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:1da70221-af8b-4d61-a37d-4f7fa0366d35@
    m3g2000yqf.googlegroups.com...

    > Gdzies czytalem, ze srednio 1m^3 to 8,5 kWh.
    >
    > Pozdro.. TK

    No dobrze niech bedzie 8,5 kW

    10m3=85kWh
    85kWh/24= 3,5416kW
    3,5415kW/121m2=0,0292kW/m2= 29,2 W/m2.

    Brakuje jeszcze obnizyc o 50% i bedzie pasywny

  • 23. Data: 2009-12-14 19:31:35
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Zamiarow to ja mam sporo a czas i tak wszystko weryfikuje. W kazdym razie
    > w tym roku juz nie wiele zrobie, bo to tylko ze dwa tygodnie z przerwami.
    > :-) Wylewki w garazu w tym roku nie zrobie. Ocieplenie docelowe, tzn. 30cm
    > welny (na razie mam 12cm na polowie powierzchni dachu)...................

    > Pozdro.. TK

    Masz gdzies szkic jak wyglada u ciebie te 30cm welny tzn interesuje mnie
    cczy robiles jakies nadbitki na krokwiach lub stelaz od wewnatrz lub inne
    jeszcze rozwiazanie?
    Tez chce tyle wrzucic w dach przy 30 stopniach pochylenia mojego dachu i
    zastanawiam sie co lepsze lub moze jakies inne rozwiazanie...
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 24. Data: 2009-12-14 19:33:57
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > I bardzo dobrze, idzie do mnie kolejna rolka membrany. :-) W tym co
    > zrobilem do tej pory kompletnie nie czuc wiatru, fakt ze welna tez musi
    > byc szczelnie, ale to byl dobry pomysl.
    >
    > Pozdro.. TK

    Co macie na mysli z ta wiatroizolacja mowiac "za welna" ? tzn od ktorej
    strony ta wiatroziolacja patrzac od wnetrza strychu/pokoju?
    pozdrawiam
    Przemek

  • 25. Data: 2009-12-14 19:34:20
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > No prosze a mowia ze to zimna sciana. :-))
    >
    > Pozdro.. TK

    No wlasnie a ja mam wrazenie ze ta sciana to do niczego nie potrzebna.
    Bo wlasciwie co daje ta informacja. W koncu wszyscy buduja starajac
    sie jak najefektywniej. Sciany jesli sa 1w tosa tak ocieplone, ze
    powinny zachowac takie same parametry jak 2w a dla niektorych jak 3w.
    W koncu producenci przescigaja sie w zapewnieniach, ze ich sciana
    trzyma wszystkie parametry i nie jest gorsza od innych. Jesli tak to
    znaczy, ze wystarczy dobrze roplanowane (policzone) i wykonane
    ogrzewanie i wszyscy powinni miec to samo. Jesli nie, to co? Jaki z
    tego wniosek sciana jest do d..... czy moze ogrzewanie gdzies
    sknocone. Moze okna nie trzymaja tyle co powinny a dach puszczawiecej
    niz zaplanowane.

    Pozdrawaim
    Dy

  • 26. Data: 2009-12-14 19:59:25
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > A coz to, w miastach nie trezba ogrzewac? Po cholere odpalilem kotlownie?

    W bloku jak bym nie liczyl i tak zaplace za to co inni wylicza
    (niestety).

    Pozdrawiam
    Dy

  • 27. Data: 2009-12-14 22:37:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 19:51, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > Brakuje jeszcze obnizyc o 50% i bedzie pasywny

    Hehe, no tylko zeby tak bylo przy -20 na zewnatrz to mialbys
    racje :-))

    Ja dzisiaj zuzylem ok 130kWh - od 10 do 22, czyli przez 12h. W tym
    czasie piec chodzil non stop na maksa (12kW), na podlogi puszczalem
    35, wracalo 25, ale co najwazniejsze - zagrzalem caly bufor (1000l) od
    40 do 80st C :-) Czyli tak.. Na podlogi szlo dT 10st C przy przeplywie
    rzedu (tutaj patrze w charakterystyke pompy i przeliczone opory
    instalacji - moze byc jakistam maly rozrzut) ok 1,2m3 / h (I bieg)
    daje.. 14kW ?? Cos mi tu nie pasuje - jakby tyle szlo to by bufor sie
    nic nie dogrzal :-) A w buforze zostalo 40st C roznicy =~ 48kWh.
    Wylaczylem na noc piec, zobacze jutro co sie bedzie dzialo z
    temperatura zasilania - kiedy spadnie ponizej ustalonych 35 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2009-12-14 23:58:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hg63qp$k5l$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Tez chce tyle wrzucic w dach przy 30 stopniach pochylenia mojego dachu i
    > zastanawiam sie co lepsze lub moze jakies inne rozwiazanie...

    Ten problem byl czesciowo omawiany swego czasu na grupie. Ja niestety nie
    mam jeszcze 30cm, bo to dopiero przedemna. Sposobow pewnie jest wiele ale
    dla mnie do wykorzystania dwa. Konstrukcja stelarza bedzie zamocowana albo
    na wieszakach grzybkowych laczonych nitami stalowymi jak nie znajde
    odpowiedniej dlugosci, albo na wieszakach es.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-12-15 00:12:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > sie jak najefektywniej. Sciany jesli sa 1w tosa tak ocieplone, ze
    > powinny zachowac takie same parametry jak 2w a dla niektorych jak 3w.

    Oj wiesz ile to dyskusji na temat grubosci ocieplenia tu bylo? :-)
    Sciany to niemal religia na grupie, daj sie pocieszyc. :-)
    A przy okazji, policzylem ostatnio, ze jak obnizyl bym U swojej zimnej dla
    niektorych sciany o polowe to miesieczne rachunki za ogrzewanie powinny
    spasc mi o ok. 40zl zakladajac, ze U niezmieni sie przez kolejne lata. Na
    sam 10cm styropian wydal bym jakies 1500zl. Do tego klej, elwewacja, no nie
    wiem czy takie termomodernizacje warto zawsze robic.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-12-15 00:17:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hg63v8$kio$1@news.onet.pl...

    > Co macie na mysli z ta wiatroizolacja mowiac "za welna" ? tzn od ktorej
    > strony ta wiatroziolacja patrzac od wnetrza strychu/pokoju?

    Mowa jest o dachu deskowanym. My o tym wiemy, bo znamy sie juz dlugo. :-) A
    wiatroizolacja powinna byc tam gdzie zwykle jest tj. nad welna. W naszym
    przypadku nad welna ale pod deskami. Miedzy wiatroizolacja a deskami od
    spodu zostawiamy niezbedna w takim rozwiazaniu szczeline do wentylowania
    desek i calej wiezby. Dzieki wiatroizolacji wiatr nie penetruje nam
    ocieplenia i nie robi jeszcze paru innych rzeczy oszczedzajac nam banknotow
    w portfelu lub zapisow na kontach.

    Pozdro.. TK