  • 1. Data: 2011-04-04 17:56:34
    Temat: Alarm do domu
    Od: "adi" <a...@g...com>

    Czy możecie polecić jakiś alarm do domu? Założenie jest takie że musi mieć
    minimum 5 czujek na tyle precyzyjnych aby nie wzbudzały się od ruchu
    zwierząt oraz dobrze było by aby miał powiadomienie gsm, innych potrzebnych
    parametrów nie znam

    Adi

  • 2. Data: 2011-04-04 18:28:08
    Temat: Re: Alarm do domu
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > minimum 5 czujek na tyle precyzyjnych aby nie wzbudzały się od ruchu
    > zwierząt oraz dobrze było by aby miał powiadomienie gsm, innych

    Jedyne pewne rozwiązanie w takiej sytuacji to kontaktrony na każdym
    oknie/drzwiach w strefie, gdzie będą zwierzęta. W pozostałej części zwykłe
    czujki PIR. Nie chcę reklamować żadnej firmy ale wg mnie najlepszy stosunek
    ilość linii do ceny ma Satel Versa15 a przy kontaktronach dodatkowe linie
    się przydadzą.

  • 3. Data: 2011-04-04 19:10:05
    Od: "adi" <a...@g...com>

    ok a czy mógłbyś dać linka do jakiegoś konkretnego modelu bo twój język za
    wiele mi nie mówi :)

    Adi

  • 4. Data: 2011-04-04 19:10:31
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]

    > minimum 5 czujek na tyle precyzyjnych aby nie wzbudzały się od ruchu
    > zwierząt oraz dobrze było by aby miał powiadomienie gsm, innych

    Możemy polecić.
    Najlepszy alarm to alarm montowany przez fachowca, który wie jak
    zaprojektować system i jak dobrać elementy do tego systemu. Chyba nie
    myślisz, że tacy udzialają darmowych porad na grupach dyskusyjnych dzieląc
    się z wszystkimi wiedzą zdobywaną latami? Ja bynajmniej bym nie liczył na
    taki samatytanizm :)

  • 5. Data: 2011-04-04 19:15:20
    Od: "adi" <a...@g...com>

    aż takiej fachowości mi nie potrzeba

  • 6. Data: 2011-04-04 19:22:03
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    [.....]
> [...]
    > się z wszystkimi wiedzą zdobywaną latami? Ja bynajmniej bym nie liczył na

    Bez przesady. Fora internetowe jeśli nie udzielają gotowych rozwiązań
    (często udzielają) to przynajmniej naprowadzają na sensowne rozwiązania. Nie
    wierzysz to sprawdź na elektrodzie. To kopalnia wiedzy o alarmach.

  • 7. Data: 2011-04-04 19:22:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Alexy" <a...@o...com.pl> wrote:

> [...]
    > wiedzą zdobywaną latami? Ja bynajmniej bym nie liczył na taki samatytanizm :)

    Wypowiedź adekwatna do nicka :)

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-04-04 19:23:56
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    > ok a czy mógłbyś dać linka do jakiegoś konkretnego modelu bo twój język za
    > wiele mi nie mówi :)
    >

    > Adi

    Ale podałem. Satel Versa15. Czy kontaktrony są niejasne ?

  • 9. Data: 2011-04-04 19:31:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek B." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ilość linii do ceny ma Satel Versa15 a przy kontaktronach dodatkowe linie się

    kontaktrony na oknach i drzwiach to raczej podstawa niesztampowego systemu
    alarmowego. Czujki PIR nic nie dadzą, kiedy nocą alaram jest rozbrojony. Ja do
    tego proponuję czujki wibracyjne na wszystkich oknach i drzwiach, a przede
    wszystkim na balkonowych.
    Ja zamontowałem czujki ruchu Paradox DG55 i nie reagują one na moje 1,5 roczne
    dziecko, więc psa również nie powinny widzieć.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-04-04 19:39:43
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    > "Jacek B." <j...@p...onet.pl> wrote:
    [.....]
> [...]
    > Ja zamontowałem czujki ruchu Paradox DG55 i nie reagują one na moje 1,5
    > roczne dziecko, więc psa również nie powinny widzieć.

    Owszem są czujki, które działają na większe obiekty IR ale na prawdę z tym
    jest różnie. 50 razy nie zareaguje a 51 zareaguje. Co do nocy to podzielić
    na strefy, np. piętro rozbrojone a parter zazbrojony, ale zakładam, że to
    wiesz.